در طراحی دکوراسیون داخلی در عصر امروز، تغییراتی به چشم می‌خورد که در گذشته وجود نداشته است! از کناف کاری گرفته تا گرینوال و اکسنت وال، همگی فضایی نوین را در خانه یا محل کار خلق می‌کنند.

امروز در این مقاله قصد داریم تا شما را با اکسنت وال آشنا کنیم؛ پارامتری که اکثر افرادی که خواهان فضایی مدرن و شیک هستند، همگی در تغییر دکوراسیون فضای خود ایجاد می کنند و بسیار هم پر طرفدار است. با ما همراه باشید.

برای مشاهده بیش از 20 مدل اکسنت وال و دیوار شاخص زیبا می‌توانید به آخر مقاله مراجعه کنید.

اکسنت وال سفید مستطیلی

اکسنت وال چیست؟

در ابتدای کار باید بدانیم که اکسنت وال چیست؟ اکسنت وال کلمه ای انگلیسی است که معنای دیوار مهم و شاخص را با خود به همراه دارد. فرض کنید که خانه ای را بازسازی کردید و اکنون می‌خواهید قسمتی از خانه، بیشتر جلب توجه کند.

برای مثال قسمتی که می‌خواهید تلویزیون و اکسسوری‌های لازم را جای گذاری کنید، مرکز توجه خانه باشد. در این قسمت باید از اکسنت وال استفاده کنید تا چشم هر فردی را مسحور خود کند. این دیوار شاخص یا اکسنت با دیگر دیوارها و قسمت‌های خانه متفاوت است و ترکیب و رنگ متفاوتی را در دل خود جای داده است.

مکان‌هایی ک مناسب اکسنت وال هستند عبارتند از: دیوار روبروی کاناپه، پشت تخت خواب و در کل دیوارهایی که درب و پنجره روی آن‌ها نصب نشده باشد. در ادامه به توضیح بیشتر اکسنت وال خواهیم پرداخت.

اکسنت وال سبز

مناسب ترین رنگ‌ها برای دیوار شاخص

از مهم ترین مواردی که در اجرای اکسنت وال باید به آن توجه کنید، طرح و رنگ آن است که در این قسمت به رنگ آن می‌پردازیم. در انتخاب رنگ اکسنت وال، دست مالک کاملا باز است و می‌تواند رنگ‌های جیغ یا حتی پارادوکس رنگ تم خانه را انتخاب کند. تنها نکته ای که در انتخاب این رنگ باید در نظر بگیرید این است که رنگی باشد که در اولین نگاه، چشم‌ها را به سمت خود بکشاند!

برای مثال اگر تم خانه شما کرم رنگ و یا رنگ‌های پاستیلی بی روح است، باید رنگ دیوارشاخص شما جیغ و پررنگ باشد. چه بسا که اگر این رنگ با تم خانه تضاد داشته باشد، بسیار زیباتر خواهد بود.

تعدادی از پرطرفدار ترین ترکیب رنگ‌ها در دیوار شاخص عبارت اند از: سرمه ای طلایی، کرم قهوه ای، سفید مشکی، صورتی خاکی، مشکی طلایی، زرد ارغوانی و…

البته ناگفته نماند که تمامی این‌ها پیشنهاد هستند و شما می‌تواند هر ترکیب رنگی را اجرا کنید. حتی عده ای از افراد هستند که رنگ دیوار شاخص را با رنگ مبلمان یا پرده خانه هماهنگ می‌کنند.

اسکنت وال تیره پشت تخت

اکسنت وال و طرح‌های مختص آن

مورد مهم بعدی، طرح‌هایی است که روی اکسنت وال اجرا می‌کنید. قسمت شگفت انگیز و پر طرفدار اجرای اکسنت وال، طراحی بر روی آن است. شما می‌توانید که اصلا رنگ متفاوت از بقیه دیوارها را استفاده نکنید و با ایجاد خط و خطوط درهم و یا منظم که بستگی به سبک دکوراسیون خانه شما دارد، اکسنت وال مخصوص خود را خلق کنید! حتی عده ای هستند که طراحی خط و خطوط هم انجام نمی‌دهند و با کناف کاری‌هایی شیک و مدرن این فضا را ایجاد می‌کنند.

شما حتی می‌توانید با باکس‌های چوبی یا هر جنسی که مد نظرتان است، دکوری خاص و زیبا بر روی یکی از دیوارها اجرا کنید.

پس در این قسمت فهمیدیم که گزینه‌های روی میز ما برای اجرای پروژه اکسنت وال یا دیوار شاخص بسیار زیاد است و کاملا بستگی به سبک خانه و سلیقه ما دارد.

البته ناگفته نماند که در این میان استفاده از مشاوران متخصص بازسازی و طراحی منزل در این زمینه می‌تواند کمک شایانی در ایجاد اکسنت والی بی نظیر و تکرار نشدنی برای شما به همراه داشته باشد.

اکسنت وال کنار میزکار

انواع اکسنت وال:

این که سبک خانه شما چگونه است، تا حدود زیادی تعیین کننده نوع اکسنت وال شما خواهد بود. در ادامه به معرفی انواع مختلف دیوار شاخص یا اکسنت‌وال خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

1- اکسنت وال آجری

از بهترین انتخاب‌ها برای دیوار شاخص منزل در ادارات یا حتی خانه‌ها، اکسنت وال آجری است! دیوار اصلی از جنس آجر و به شکل آجرهای قدیمی، می‌تواند شما را به فضاهای قدیمی و نوستالژی ببرد.

زیبایی خاصی که این سبک دیوار شاخص به خانه‌های شما می‌دهد، مثال زدنی نیست و باعث گرم تر شدن جو میهمانی‌های شما خواهد بود. البته ناگفته نماند که بودجه ای که برای این نوع دیوار شاخص در نظر می‌گیرید، نسبت به بقیه سبک‌ها کمتر و مناسب تر خواهد بود؛ چرا که می‌توانید از فوم آماده با طرح آجر بهره ببرید.

رنگ بندی این آجرهای نوستالزی و زیبا نیز در رنگ بندی مختلف مثل قهوه ای، طوسی، سفید و … به چشم می‌خورد که می‌توانید بسته به سلیقه و تم خانه خود انتخاب کنید. پس با این نوع اکسنت وال به راحتی ‌می‌توانید در عین لاکچری و مدرن بودن، گوشه ای از محل مورد نظر را به تداعی کننده فضاهای نوستالژی تبدیل کنید.

اکسنت وال

 

2- اکسنت وال سنگی؛ دیواری لاکچری

*این سبک دیوار شاخص مختص افرادی است که تم خانه لاکچری را می‌پسندند. تم رنگی کم رنگ و پررنگی که در سنگ‌ها در کنار یکدیگر به چشم می‌خورند، حال و هوایی منحصر به فرد را به وجود می آورد. این مورد در بسیاری از ادارات نیز مشاهده شده است! حتی می‌توانید در پشت تخت خواب خود در اتاق این نوع دیوار شاخص را نصب کنید و آرامشی بی نظیر را تجربه کنید.

انواع سنگ‌های اکسنت وال عبارت اند از: گیوتین، سنپ پروفیل، سنگ بعددار و سنگ چرمی.

_ سنگ چرمی مخصوص فضاهایی است که شما ظرافت و لطافت را به وضوح در دکوراسویون آن مشاهده می‌کنید. یکی از آرامش بخش ترین سنگ‌های دیوار شاخص، سنگ چرمی است که جزو پرفروش ترین سنگ‌ها برای اکسنت وال است.

اکسنت وال سنگی مخصوص سنگنوردی

_ سنگ بُعد دار را می‌توانید بسته به سلیقه خود عنوان دو بعدی و سه بعدی انتخاب کنید. یکی از خاص ترین فضاها که می‌تواند چشمان شما را فریب دهد و خطای دید ایجاد کند، اکسنت وال از جنس سنگ بعددار است.

_ اگر تم خانه شما کرم رنگ و یا رنگی روشن است می‌تواند رنگ قهوه ای را در دل دیوار اصلی خود جای دهد. استفاده از سنگ پروفیل می‌تواند از بهترین گزینه‌های روی میز شما باشد. رنگ قهوه ای این نوع سنگ بسیار خاص است و در دیگر اکسنت وال‌ها به ندرت دیده می‌شود.

_ سنگ گیوتین که به سنگ قیچی نیز معروف است، مناسب خانه‌هایی با سبک آنتیک است و می‌تواند بهترین انتخاب برای این سبک خانه‌ها باشد. از لحاظ بودجه نیز، این اکسنت وال جزو گران ترین‌ها خواهد بود.

اکسنت وال سنگی

دیوارهای مناسب اکسنت وال در خانه

اکنون می‌خواهیم دیوارهایی که در هر خانه می‌توانید بسته به سلیقه خود، به دیوار شاخص تبدیل کنید را معرفی کنیم.

چنانچه خواهان این دیوار در سالن پذیرایی خانه هستید، می‌توانید از دیوارهای کنار میز ناهار خوری، پشت کاناپه اصلی، پشت شومینه و پشت تلویزیون و… استفاده کنید. در اتاق خواب نیز می‌توانید دیوار پشت تخت خواب، دیوار پشت میز آرایش و آینه، دیوار پشت میز تحریر و… را برای این کار در نظر بگیرید.

اکسنت وال مشکی تی وی وال

راه‌های مختلف برای ایجاد دیوار شاخص

همان طور که تا به اینجای مقاله اشاره شد، شما می‌توانید از روش‌های مختلفی نظیر رنگ کردن و طراحی و… برای درست کردن دیوارشاخص خاص خود ایجاد کنید. اما راه‌های دیگری نیز هستند که اطلاع از آن‌ها خالی از لطف نیست!

همان طور که گفته شد، اولین راه نقاشی دیوار، به صورت یک رنگ یا چند رنگ همراه با طراحی‌های متفاوت است. مورد بعدی استفاده از کاغذ دیواری است که با یک دیوار با کاغذ دیواری متفاوت به راحتی می‌توانید با کمترین هزینه این کار را انجام دهید. مورد بعدی استفاده از تابلوهایی است که خاص و منحصر به فرد است و البته با سبک دکوراسیون داخلی منزل شما هماهنگ است.

استفاده از تکه‌های آینه و دیوارکوب‌های مختلف نظیر بشقاب، قاب عکس و… روی یک دیوار خاص نیز به ایجاد این فضای زیبا کمک می‌کند.

ریسه‌های نخی یا چراغ دار و گچ کاری‌های متنوع و زیبا از نکته‌های فراموش نشدنی ایجاد اکسنت وال هستند. شما نیز بسته به سلیقه و بودجه خود، می‌توانید یکی از این راه‌ها را انتخاب کنید.

اکسنت وال زرد چوبی همراه با قاب عکس

اکسنت وال طرح چوب پشت تخت خواب

اکسنت وال در فضای پذیرایی منزل

اکسنت وال طراحی شده با شومینه

اکسنت وال کنار میز ناهارخوری

اکسنت وال اتاق خواب

اکسنت وال شیشه ای اکسنت وال اتاق کار اکسنت وال سبز اتاق جلسه اکسنت وال راه پله و راهرو منزل اکسنت وال با طرح درخت ترکیب دیوار شاخص منزل با پنجره های بیرونی دیوار شاخص قهوه ای چوبی اکسنت وال مربعی سورمه ای دیوار شاخص آشپزخانه دیوار شاخص ناهارخوری

سخن آخر

اکنون به انتهای مقاله رسیدیم و به صورت کامل با جزییات اکسنت وال آشنا شدیم. کافی است تا یک نگاه به فضای پذیرایی یا خواب خود بیندازید و این دیوار را با پارامترهایی که ذکر شد، تصویر سازی کنید و دیوار شاخص یا اکسنت وال خود را بسازید.

برای این کار می‌توانید از مشاوران متخصص این کار نیز کمک بگیرید که در روند اجرای زیباتر دیوار شاخص شما را راهنمایی کنند.

برای مشاهده نمونه کارهای بیشتر و اطلاعات آموزشی مفید درباره بازسازی ساختمان، بازسازی منزل، کابینت آشپزخانه، کمددیواری، طراحی دکوراسیون داخلی و خارجی منزل و … می‌توانید مارا در اینستاگرام یا در سایر شبکه های اجتماعی دنبال کنید.