همانطور که می‌دانید هر اتاق خواب با هر ابعادی دارای یک مدل کمد دیواری ام دی اف و تختخواب می‌باشد و با در نظر گرفتن این موضوع که بعد از اجرای کمد دیواری ها شاید با گذشت زمان طولانی طرح و دکوراسیون آن را بعد از مدت ها تغییر دهیم ، باید توجه لازم را در طراحی و سبک آن داشته باشیم، همچنین باید دقت لازم را در اندازه گیری دقیق آن داشته باشیم زیرا این فضا بعد از اجرا قابل بازگشت نیست.

مدل کمد دیواری ام دی اف

یکی از بخش های مهم قابل توجه در مدل کمد دیواری ام دی اف ارتفاع کمد ها میباشد که معمولا بین 2 تا 2.40 میباشد که اگر این ارتفاع را افزایش پیدا کند، میزان کارایی کمد را کاهش میدهد و همینطور استفاده از آن را سخت تر میکند و همچنین در استفاده روزمره نمیتوان از آن استفاده کرد.

درب کمدها اگر به صورت ریلی باشد فضای کمتری را اشغال میکند و همینطور شما میتوانید از درب کمدها برای نصب آینه های دکوراتیو و یا معمولی استفاده کنید.

همانطور که می‌دانید کمد دیواری ها از دو بخش تشکیل شده است، درب کمد دیواری ها و بخش های داخلی آن برای قسمت های داخلی میتوانید از ورق های  ام دی اف و یا نئوپان استفاده کنید، البته امروزه به دلیل اینکه تخته های نئوپان استحکام کمتری دارند و پس از مدتی ممکن است خم شوند بهتر است از تخته‌های ام دی اف برای فضای داخلی استفاده شود و همین برای استفاده از درها میتواند نما محسوب میشود و میتوانید از همان ورقه های  ام دی اف و یا ورقه های چوب با طرح های خاص استفاده کنید.

مدل کمد دیواری ام دی اف
مدل کمد دیواری ام دی اف

یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار در اجرای کمد ها روکش های کار میباشد که میتوانید از موادی مانند: لمینت، روکش های چوبی، ورقه آلمینیوم و شیشه، آینه استفاده کنید و یا استفاده از ورقه های UV …

استفاده از لمینت و ورقه های چوبی هم دارای دوام و استحکام کافی می‌باشد و همینطور هزینه کمتری دارند.

اما اگر از نظر هزینه مشکلی ندارید استفاده از UV و آرکلیک و شیشه و برای استفاده از کمد دیواری در داشتن یک دکوراسیون لوکس و خاص میتوانید از این متریال استفاده کنید.

همین طور استفاده از این نوع متریال به دلیل براق بودن و بازتاب نور علاوه بر زیبایی در فضا های کوچک میتواند باعث بزرگتر نشان دادن فضای اتاق شود.

در طراحی مدل کمد دیواری ام دی اف فقط به طراحی کمد و کشوها بسنده نکنید شما میتوانید با ایجاد فضاهای دیگر و قفسه به کمد خود یک سبک دکوراتیو برای فضای خود ایجاد کنید.

مدل کمد دیواری ام دی اف
مدل کمد دیواری ام دی اف
مدل کمد دیواری ام دی اف
مدل کمد دیواری ام دی اف
مدل کمد دیواری ام دی اف