همه افرادی که می‌خواهند تغییراتی در منزل خود ایجاد کنند، کم و بیش با انواع دکوراسیون و اجزای آن آشنا هستند. اما بیشتر افراد فکر می‌کنند که باید تمامی وسایل خانه را عوض کنند تا تغییرات به چشم بیایند؛ چرا که مسئله بسیار مهم که تشکیل دهنده تم اصلی خانه هست را فراموش می‌کنند.

مهم ترین مورد در ایجاد تم جذاب برای منزل، کاغذ دیواری است. رنگ و طرح‌های کاغذ دیواری می‌تواند به فضای شما روح ببخشد. در این مقاله قصد داریم تا شما را با دنیای کاغذ دیواری اشنا کنیم تا بتوانید انتخابی بهتر در این زمینه داشته باشید.

کاغذ دیورای کلاسیک و زیبا

انتخاب طرح کاغذ دیواری

اولین مورد در انتخاب طرح کاغذ دیواری در دکوراسیون داخلی شما، این است که ببینید برای چه قسمت‌هایی می‌خواهید کاغذ دیواری نصب کنید.

عده ای از افراد تمام دیوارهای فضای مد نظرشان را کاغذ دیواری می‌کنند، اما عده ای دیگر نیز تنها یک قسمت را به عنوان نقطه کانونی برجسته انتخاب می‌کنند؛ برای مثال اگر می‌خواهید تلویزیون و تزئینات آن در مرکز توجه قرار بگیرد، می‌توانید تنها دیوار پشتی تلویزیون را با طرحی منحصر به فرد کاغذ دیواری کنید.

یا برای مثالی بهتر می‌توان به خانه‌های کوچکتر با نور کم اشاره نمود؛ در این خانه ها بهتر است که برای بزرگ تر نشان دادن فضا، تنها یک دیوار را با طرحی ساده و خلوت کاغذ دیواری کرده و بقیه دیوارها را با رنگی روشن پوشش دهید!

بهترین کاغذ دیواری مناسب با سبک خانه
مورد بعدی در انتخاب کاغذ دیواری، اتاق مد نظر شماست. این که برای پذیرایی می‌خواهید یا اتاق خواب، می‌تواند گزینه‌های روی میز شما را تغییر دهد. در اتاق خواب بهتر است از طرح و رنگ‌هایی استفاده کنید که سرشار از آرامش باشد و باعث خواب بهتر شما و به دور از استرس شود.
الگوی افقی و عمودی، نکته مهم بعدی است که باید در انتخاب کاغذ دیواری به آن توجه کنید. بسته به نقشه خانه شما، انتخاب این مورد نیز متفاوت است؛ برای مثال طرح‌هایی که الگوی افقی دارند فضا را بزرگ تر نشان می‌دهند و طرح‌هایی که عمودی هستند، سقف شما را بلند تر به نمایش می‌گذارند.

راهنمای انتخاب کاغذدیواری مناسب

انتخاب رنگ کاغذ دیواری

رنگ کاغذ دیواری شما، می‌تواند به راحتی روحیه افراد ساکن را تحت تاثیر قرار دهد؛ پس مهم بودن این مورد به وضوح مشخص است! اگر جزو افرادی هستید که می‌خواهید روحیه شاد و خوبی داشته باشید، پیشنهاد ما استفاده از رنگ‌های گرم و پر انرزی مانند نارنجی و زرد و… است که تاثیر این رنگ‌ها را پس از نصب کاغذ دیواری در دکوراسیون خود، می‌توانید پس از گذشت مدت بسیار کوتاهی مشاهده کنید.

کاغذ دیواری زیبا و آبی مخصوص خانه های شاد

چنان چه دارای فضای کمی هستید، پیشنهاد پرهام دکور برای شما، رنگ‌های پاستیلی مانند صورتی و آبی کم رنگ است. ناگفته نماند که می‌توانید برای آرامش بیشتر در هنگام مشاهده فضای خانه بعد از ایجاد تغییرات در دکورسایون داخلی، از ترکیب دو رنگ آرام مانند سبز و آبی استفاده کنید که امروزه جزو پر طرفدارترین سبک خانه‌ها است.

در این بین افرادی هستند که کلا علاقه ای به استفاده از رنگ‌های روشن ندارند و رنگ تیره را ترجیح می‌دهند. برای این افراد نیز باید به این نکته اشاره کرد که رنگ‌های تیره در دیوار و سقف‌ها فضای شما را محدود تر به نمایش می گذارد؛ اما اگر فضای شما از نور خوب برخوردار است؛ این نور می‌تواند مکمل رنگ تیره برای جبران محدود کردن وسعت اتاق شما باشد.

کاغذدیواری اداری و مدرن

نحوه تمیز کردن کاغذ دیواری؛ مهم ترین نکته در دوام آن

مورد مهم و کاربردی بعدی، نحوه تمیز کردن کاغذ دیواری‌هاست. اولین نکته در این زمینه، گردگیری کاغذ دیواری‌ها قبل از انجام هر اقدامی برای تمیز کردن آن‌ها است. یادتان باشد با توجه به این که کاغذ دیواری شما از چه نوعی است، روش‌های تمیز کردن متفاوتی پیش روی شما است و هر یک با دیگری فرق دارد و اگر این مورد را رعایت نکنید، باعث خراب شدن کاغذ دیواری می‌شود!

تمیز کردن کاغذدیواری های سفید و براق

از بهترین راهکارهای تمیز کردن کاغذ دیواری، استفاده از اسفنج مرطوب با آب صابون است. این که کاغذ دیواری شما قابل شستشو است، به این معنی نیست که می‌توانید به راحتی آن را خیس کنید! قابل شستشو بودن به این معنا می‌باشد که به صورت رطوبت دار بودن به تمیز کردن آن بپردازید. هنگامی که گردگیری کردید، اسفنج تمیزی را به آب صابون اغشته کنید و آب اضافی آن را بگیرید، به طوری که به صورت نم دار در بیاید.

سپس از پایین به بالا به تمیز کردن کاغذ دیواری بپردازید؛ چرا که در خلاف این جهت باعث می‌شود تا آب کثیف به سمت پایین سرازیر شود و باعث چرک شدن بیشتر کاغذ دیواری شود.

کاغذدیواری شلوغ و جوان پسند

استفاده کاغذ دیواری در قسمت‌های مختلف خانه

شما می‌توانید به راحتی از کاغذ دیواری در هر قسمتی از خانه مانند آشپزخانه، راهرو، اتاق خواب و… استفاده کنید و صد البته که ویزگی‌ها و طرح و رنگ‌های هر قسمت با قسمت دیگر متفاوت است. شاید برای شما سوال باشد که آیا استفاده از کاغذ دیواری در دکوراسیون داخلی تنها محدود به دیوارها است؟

جواب ما منفی است؛ چرا که امروزه یکی از روش‌های مدرن در سبک‌هایی خاص از دکوراسیون‌ها، استفاده از کاغذ دیواری برای سقف است! زیبایی استفاده از کاغذ دیوار در سقف البته با طرح‌هایی خاص، مثال زدنی نیست.

کاغذ دیواری کلاسیک و زیبا مخصوص خانه های کلاسیک

سخن آخر

به پایان این مقاله رسیدیم و امیدواریم که بتوانید اکنون در انتخاب کاغذ دیواری مناسب دکوراسیون خود، مهارت بیشتری کسب کرده باشید. در کنار تمامی این موارد مشاوره با افراد متخصص و با تجربه می تواند کمک شایانی به ساختن فضایی منحصر به فرد و مطابق با خواسته‌های شما کند.

شرکت پرهام دکور با انجام پروژه‌های خاص و فراوان در زمینه دکوراسیون داخلی، اکنون در خدمت مشتریان عزیزی است که می خواهند خانه ای داشته باشند تا در هر قسمت آن لبخند روی لبشان نقش ببندد! کافی است تا با شماره‌های زیر تماس بگیرید با مشاوره رایگان رنگ و روح دیگری به نقشه دکوراسیون خود دهید.

0912-1469788               021-77744001

کاغذ دیواری سبز و جنگل کاغذ دیواری زیبای رنگی بر پایه سبز و سفید کاغذ دیواری صورتی و سفید مخصوص اتاق خواب کاغذ دیواری مشکی و طلایی کاغذ دیواری سبز و آبی کاغذ دیواری صورتی کاغذ دیواری سبز بهمراه عکس گیاه کاغذ دیواری زیبا و مدرن کاغذ دیواری زیبا 3D کاغذ دیواری حیوانات و پرنده ها کاغذ دیواری رنگی و تکه تکه - پاشش رنگ کاغذ دیواری تیره و نقش دار کاغذ دیواری ترکیبی آبی و سفید کاغذ دیواری سه بعدی و زیبا کاغذ دیواری خطی سیاه و سفید