بر خلاف گذشته که خانه‌ها تنها از یک اتاق خواب ساده، سالن پذیرایی و آشپزخانه همراه با دکوراسیونی ساده تشکیل شده بود، امروزه در بسیاری از خانه‌های لوکس و مدرن امکاناتی مشاهده می‌شود که بسیار به زیباتر شدن خانه کمک کرده است. یکی از این امکانات واکینگ کلوزت یا کلوزت روم است. در ادامه با این مقوله بیشتر آشنا خواهیم شد. با ما همراه باشید.

واکینگ کلوزت

واکینگ کلوزت

در ابتدا بهتر است تا بدانیم واکینگ کلوزت چیست؟ کلوزت روم همان طور که از نامش پیداست، به یک فضا با اتاق می‌گویند. این فضا دارای قفسه‌های فراوان کتاب و لباسو… ، آینه تمام قد زیبا و یک مبل اصولا تک نفره در میان فضا می‌باشد که کاربرد اصلی این قفسه‌ها و فضا برای کتاب و لباس و هر وسیله ای است که نیاز به جایی برای نگهداری بهتر دارد. یکی از فواید استفاده ار واکینگ کلوزت، مرتب شدن وسایل شخصی و این که هر یک برای خود یک جای مشخصی دارد و شلختگی و نامرتبی از اتاق شما به کل دور خواهد شد.

مورد بعدی که باعث می‌شود شما در صورت داشتن فضای مناسب به کلوزت روم فکر کنید، استفاده از تمام فضاهای خالی بدون استفاده اتاق شما خواهد بود که علاوه بر زیبایی که به فضا می‌دهد، باعث می‌شود تا نگرانی شما بابت کم بودن فضای اتاق برطرف شود! ناگفته نماند که می‌توانید از نورپردازی‌های مخفی و آشکار در واکینگ کلوزت استفاده کنید تا حال و هوایی لاکچری و مدرن را به اتاق خود هدیه دهید.

کلوزت روم

ابعاد کلوزت روم

شاید در نظر شما این باشد که واکینگ کلوزت به صورت آماده و یا تنها در ابعاد خاصی تولید می‌شود و انتخاب شما را محدود می‌کند. اما کاملا در اشتباه هستید؛ چرا که شما به راحتی می‌توانید در خانه‌های بزرگ به وضوح مشاهده کنید، بخشی از اتاق را به این فضا اختصاص نداده اند و یک اتاق کامل را برای این مورد انتخاب می‌کنند که در اوج مدرن بودن، زیبایی بسیاری را به خانه شما می‌بخشد.

برعکس این قضیه نیز صدق می‌کند؛ به این صورت که در خانه‌های کوچک و با فضای کم، می‌توانید بخشی از اتاق خوابتان را به این کار اختصاص دهید و حتی در این مورد نیز می‌توانبد ابعاد قفسه‌‌ها و آینه قدی را با توجه به فضای مد نظر سفارش دهید. پس همه چیز دست خودتان است؛ از رنگ و طرح گرفته تا ابعاد!

واکینگ کلوزت سفید

جزیره گنجه در واکینگ کلوزت

یکی از بهترین مواردی که می‌توانید در طراحی واکینگ کلوزت خود در نظر بگیرید، جزیره است.

اگر فضای بزرگی را برای این کار در اختیار دارید، از تصب این مورد غافل نشوید. از فواید جزیره می‌توان به این موارد اشاره کرد که شما می‌توانید جزیره ای کشودار را انتخاب کنید و علاوه بر لباس و کفش و در کل وسایل بزرگ، ساعت و اکسسوری و لباس زیر و… که جزو وسایل کوچک به شمار می‌روند را نیز سازمان دهی کنید!

علاوه بر این شما می‌توانید به راحتی از این جزیره برای تا کردن لباس و اتو کردن و… استفاده کنید! در تعدادی از خانه‌ها نیز مشاهده می‌شود که قابلیت شارژ تلفن و ساعت و… را نیز به جزیره کلوزت روم خود اضافه کرده اند.

جزیره گنجه در کلوزت روم

نورپردازی کلوزت روم

نور پردازی مورد مهم بعدی در اجرای پروژه واکینگ کلوزت است. شما می‌توانید از 3 نوع نور در این فضا استفاده کنید که عبارت اند از: ال ای دی برای زیر و پشت قفسه‌ها، نور پردازی عمومی و فرو رفته و در آخر یک لوستر یا چراغ آویز.

نورپردازی مناسب متناسب با رنگ و سبک اتاق شما می‌تواند زحمات شما را برای نصب و زیبایی واکینگ کلوزت کاملا در دید قرار دهد و علاوه بر این برای آینه قدی، نور مناسب و خوب لازم و واجب است.

نورپردازی کلوزت روم

عواملی که زیبایی کلوزت روم را چند برابر می‌کند

‌_علاوه بر تمام موارد بالا که هر یک زیبایی خاصی را به کلوزت روم می‌دهند، موارد دیگری نیز هستند که هر یک می‌توانند تا چند برابر زیبایی فضای شما را زیاد کنند. یکی از این موارد استفاده از آثار هنری می‌باشد؛ شما می‌توانید با توجه به سبک و رنگ اتاق و کلوزت روم از تابلوها و نقاشی‌های زیبا استفاده کنید.

_مورد بعدی استفاده از میز آرایش و آینه بزرگ به همراه نورپردازی‌های زیبا می‌باشد که می‌تواند پکیج اتاق شما را کامل کند و بعد از آرایش کردن و حاضر شدن در همان اتاق نیز به پوشیدن لباس و کفش خود بپردازید.

طراحی اتاق لباس

_ ایستگاه نوشیدنی نیز قابلیتی است که در هر کلوزت رومی دیده نمی‌شود و مختص افرادی است که فضاهای بزرگی را برای اجرای این پروژه در اختیار دارند و به این صورت است که در کنار کلوزت روم، فضایی را برای نگهداری وسایل قهوه و قهوه ساز و یا نوشیدنی‌های مورد علاقه خود در نظر می‌گیرند که حتی می‌توانید یخچال‌هایی کوچک را برای این کار در نظر بگیرید.

_ تخته اتو پیشنهاد بعدی ما برای طراحی دکوراسیون واکینگ کلوزت است. اکثر افراد در فضایی به جز اتاق خود به اتو کشی لباس‌ها می‌پردازند که دلایل مختلفی دارد. ولی اگر جزو افرادی هستید که فضای مناسب این کار را قبلا در نظر نگرفتید، اکنون می‌توانید به راحتی یک تخته اتوی کوچک را برای این کار در نظر بگیرید تا به کارهای خود سرعت ببخشید.

کلوزت روم قهوه ای و تیره

بودجه طراحی کلوزت روم

یکی از مسائلی که تا به اینجا ذهن شما درگیر خود کرده است، بودجه مناسب طراحی واکینگ کلوزت است. این بودجه کامل به خودتان بستگی دارد؛ این که اندازه و ابعاد قفسه‌ها و اجزای مختلف کلوزت روم شما چقدر است و این که کیفیت متریال مد نطر شما در چه سطحی است، می‌تواند رنج بودجه واکینگ کلوزت شما را در بازه‌های مختلفی قرار دهد.

طراحی کناف در کلوزت روم و واکینگ کلوزت

سخن آخر

در این مقاله با ایجاد فضایی آشنا شدیم که به راحتی می‌تواند لباس، کفش و اکسسوری شما سازمان دهی کند و علاوه بر مرتب بودن و مشخص بودن حریم هر وسیله، زیبایی و مدرن بودن اتاق شما نیز به اوج خود می‌رسد. برای این کار طراحان دکوراسیونی هستند که می‌توانند با توجه به بودجه ای که شما دارید، بهترین واکینگ کلوزت را طراحی و ایجاد کنند.

برای این کار کافی است تا سبک و رنگ اتاق خود را مشخص کنید تا کلوزت روم شخصی شما ساخته شود. شما میتوانید بین سبک های کمددیواری کلاسیک، کمد دیواری نئوکلاسیک و همچنین مدرن انتخاب خود را نهایی کنید و منتظر ساخت و طراحی آن باشید و از نتیجه لذت ببرید.