یکی از چالش‌هایی که اکثر طراحان کابینت و مالکین منزل با آن برخورد میکنند، طراحی کابینت کنج دیوار آشپزخانه است، طوری که یک فضای پِرت را زنده کند و از هدر رفتن فضای گوشه جلوگیری کند. علاوه بر این باید این کابینت‌‌‌‌‌‌‌‌ها طوری ساخته شوند که دسترسی به وسایل داخل آن آسان باشد و افراد خانه را برای برداشتن یا جابجایی وسایل آشپزخانه دچار مشکل نکند.

کابینت گوشه آشپزخانه را میتوان با بکارگیری خلاقیت و امکانات مناسب کاملا کاربردی و قابل استفاده کرد. در زیر تعدادی از روش‌های عالی برای اینکار را نوشته‌ایم.

1- استفاده از کابینت کنج کشویی

یکی از بهترین گزینه‌ها برای گوشه‌ها کابینت‌هایی کشویی هستند که به خوبی فضای گوشه را پر میکنند. این کشوها در شکل‌های پروانه‌ای و L شکل موجود هستند. در این کشوها میتوان قاشق و چنگال یا ظروف و درب قابلمه‌ها و غیره را قرار داد.

پیشنهاد میکنیم این مطلب را بخوانید: آموزش چیدمان ظروف در کابینت به بهترین شکل

2- طراحی کابینت گوشه ساده

کابینت ها ساده نصب میشوند و فقط کافی است چارچوب وسط را حذف کنید و از درب‌های دو لنگه استفاده کنید تا دسترسی به هر دو طرف آسان باشد.

طراحی کابینت گوشه ساده

3- کابینت دارای اکسسوری چرخان

در این نوع کابینت کنج از اکسسوری‌های چرخشی استفاده میشود و محفظه، کاملا از کابینت خارج میشود و بدین ترتیب به خوبی از قسمت‌های پشت کابینت میتوان استفاده کرد. همچنین برای طراحی این سیستم فقط باز و بسته شدن یک درب کافی است.

کابینت کنج با اکسسوری چرخان

4- استفاده از شلف در کنج دیوار آشپزخانه

ایده‌ی دیگر برای پر کردن گوشه‌ها استفاده از شلف‌ها و قفسه‌های چوبی است. این شلف‌ها را می‌توان بصورت باز و بدون درب قرار داد، همچنین می‌توان بعنوان سوپرمارکت یا حتی با تزیین ظروف در آن بعنوان بوفه آشپزخانه بکار برد.

بوفه گوشه آشپزخانه
شلف کنج آشپزخانه

5- کابینت کنج دیوار آشپزخانه با درب منحنی

درب این کابینت‌ها بصورت منحنی و خمیده هستند و همین ویژگی باعث دسترسی راحت‌تر میشود. همچنین موجب زیبایی بیشتر آشپزخانه‌تان میشود البته باید یادآور شویم قیمت این کابینت‌ها گرانتر است.