همیشه چیدمان داخل کابینت یکی از چالش‌های مهم و بحث برانگیز برای بانوان و خانه داران محترم بوده است. چیدمان لیوان در کابینت و بشقاب‌ها و قابلمه‌ها و قاشق و چنگال و غیره اگر به درستی انجام شود، فضای مناسب برای قرارگیری تمام وسایل آشپزخانه خواهید داشت و دیگر دچار سردرگمی در مواقع استفاده از وسایل به علت بی نظمی در چیدمان کابینت نمیشوید. برای همچنین با باز کردن درب‌ها، زیبایی چیدمان و دقت و نظم صاحب خانه نماینگر خواهد شد. پس با ما باشید با بهترین راه‌های چیدمان ظروف در کابینت .

– بیرون آوردن وسایل بلا استفاده و اضافی

ممکن است بسیاری از ظروف به علت شکسته شدن یا برخی وسایل به علت خرابی در کابینت باقی مانده باشند. بهتر است آنها را دور بیندازید تا بتوانیم از فضایی که این وسایل بلا استفاده اشغال کرده اند استفاده کنیم و از این فضا برای چیدمان ظروف در کابینت استفاده کنیم.

گروه بندی ظروف

– استفاده از تقسیم کننده‌های برای چیدمان ظروف در کابینت

استفاده از تقسیم کننده‌ها و قفسه بندی کشو و کابینت ها قرار دادن هر وسیله در جای مخصوص به خودش تا حد زیادی موجب نظم دادن به کابینت‌ها و کشوها میشوند.

چیدمان ظروف در کابینت

– تمام وسایل را در کابینت پنهان نکنید

برخی از ظروف و وسایل آشپزخانه میتوانند نقش تزئینی داشته باشند پس بهتر است بجای پنهان کردن آنها در کابینت، آنها را جلوی چشم با یک چیدمان منظو بعنوان مثال در شلف ها قرار دهید.

چیدن وسایل آشپزخانه

– وسایل را با توجه به کارایی در جای مناسب قرار دهید

بشقاب ها را نزدیک اپن و مکانی که غذا را صرف میکنید قرار دهید چاشنی ، ادویه و روغن و غیره را نزدیک اجاق گاز بگذارید. توجه داشته باشید هر وسیله را با توجه به اندازه‌اش در مکان مناسب قرار دهید و سعی کنید خلاق عمل کنید با انجام این کار میتونید به نظم و دهی و چیدمان درسته کابینت های آشپزخانه ی خود کمک کنید.

– چیدمان بشقاب ها و دیس ها در کابینت

با چیدن بشقاب‌ها روی هم دسترسی و جابجایی آنها سخت خواهد شد، همچنین احتمالا فضای زیادی هدر میرود. استفاده از استندها و قرار دادن بشقاب ها در آن بهترین راهکار است و جلوه ی بهتری به آشپزخانه ی شما میدهد و یکی از راه کار های چیدمان ظروف در کابینت میباشد.

چیدن بشقاب ها

– چیدمان لیوان‌ها در کابینت

برای چیدن لیوان‌ها میتوانید از شلف‌ها و استندها و قلاب‌ها و آویزها در آشپزخانه استفاده کنید.

نحوه چیدن لیوان ها در کابینت

چیدمان ظروف در کابینت

آیا میدانید مراحل بازسازی منزل چیست؟