انتخاب کاغذ دیواری کار بسیار مهمی است زیرا به علت تنوع فراوان احتمال اینکه در انتخابتان سردرگم شوید زیاد است.

یکی از پارامترهای مهم در کاغذ دیواری توجه به رنگهای موجود در قسمت های مختلف خانه است.

مثلا توجه به رنگ مبلمان و کف پوش پذیرایی خیلی مهم است.

دیگر عوامل تاثیرگذار سبک چیدمان خانه است که اگر با کاغذ دیواری هماهنگی نداشته باشد فضای نامناسبی را تشکیل میدهد و زیبایی و جلوه خانه را از بین میبرد .

رنگ کاغذ دیواری

چند نکته مهم انتخاب کاغذ دیواری

1- اگر خانه ی تاریکی دارید سعی کنید از کاغذ دیواری های ساده و با طرح های ریز و رنگ روشن استفاده کنید و یا حداقل فقط در یک دیوار از طرح شلوغ استفاده کنید.

2- اگر خانه شما کوچک است کاغذ دیواری های روشن با طرح های ریز انتخاب کرده زیرا اندازه خانه را بزرگتر نشان میدهد.

جدیدترین طرح های کاغذ دیواری 2020 + عکس را در صفحه مرتبط ببینید.

3- اگر ارتفاع سقف خانه تان کوتاه است از کاغذ دیواری های که خط های عمودی دارند و یا اگر ارتفاعش زیاد است از راه راه های افقی استفاده کنید.

4- کاغذ دیواری های سه بعدی باعث ایجاد خطای دید شده و در اندازه و فضای اتاق به شدت تاثیرگذار هستند .

کاغذ دیواری سه بعدی

5- مهمترین قسمت برای انجام کاغذ دیواری قسمت پذیرایی است زیرا تردد مهمان ها انجا بیشتر از بقیه نقاط منزلتان است برای این قسمتها از کاغذ دیواری هایی با الیاف طبیعی یا پارچه ای استفاده کنید زیرا باعث ایجاد راحتی و صمیمیت میشود .

6- انتخاب کاغذ دیواری هایی که رنگهای درخشان و مدلهای زیگزاگی یا دایره دایره دارند به شدت باعث ایجاد هیجان و فعالیت و انرژی در محیط میشود ( این نوع از کاغذ دیواری بیشتر در اتاق کودکان مورد استفاده قرار میگیرد ) اگر قرار است در خانه تان کف پوشی انتخاب کنید که طرح درهم و شلوغ دارد سعی کنید کاغذ دیواریتان ساده باشد و اگر کف پوش خانه ساده بود سعی کنید کاغذ دیواریتان طرحی نسبتا شلوغ داشته باشد .