یکی از پر دغدغه ترین مسائل امروزی، دکوراسیون خانه است. دکوراسیون را می‌توان در سبک‌‌های مختلف اروپایی، مینیمال، ایتالیایی و هندی و… مشاهده کرد که در این قسمت قصد داریم شما را با سبک اروپایی آشنا کنیم. دکوراسیون اروپایی یکی از مدرن ترین و زیباترین دکوراسیون‌های موجود در دنیا است که در آن می‌توان انواع زیبایی‌های خانه را به رخ کشید. با ما همراه باشید.

 

دکوراسیون سالن پذیرایی

مهم ترین بخش خانه، سالن پذیرایی آن است که میهمانان و حتی خود شما بیشتر ساعاتی که در منزل هستید را در آن قسمت می‌گذرانید. در سبک دکوراسیون اروپایی بر خلاف تعدادی از سبک‌های دیگر نیازی به هزینه‌های زیاد برای تهیه وسابل و دکوری‌های بزرگ و گران قیمت نیست و با هزینه ای بسیار کم برای اکسسوری و همچنین مبلمانی مدرن و ساده می‌توانید به راحتی صاحب یک خانه اروپایی شوید. ویژگی بارز در اکثر خانه‌های اروپایی وجود رنگ غالب طلایی در دکوراسیون آن است که البته این رنگ کاملا سلیقه ای است ولی در خود قاره اروپا این رنگ را می‌توان در بسیاری از خانه‌ها دید. میز نهارخوری و سبک کفپوش و دیوارها نیز در ایجاد فضای اروپایی بسیار موثر است که در ادامه به معرفی بیشتر آن‌ها خواهیم پرداخت.

 

سبک دکوراسیون اروپا

اتاق خواب‌ اروپایی

همان طور که می‌دانید اتاق خواب بخشی خصوصی برای شما در خانه است و زیاد در دید افراد نیست؛ پس بخشی است که می‌توانید به راحتی برای خود خصوصی سازی کنید. در سبک اروپایی اتاق خواب باید مانند سالن پذیرایی از اکسسوری‌های کم و به دور از تجملات استفاده کنید و سادگی را تم اصلی اتاق قرار دهید. برای مثال رنگی که در دیوار اتاق خواب خود انتخاب می‌کنید، حتما باید رنگ‌های روشن و سرد باشد که سادگی را بیشتر جلوه دهد. رنگ قرمز و آبی روشن و زرد را در سبک اروپایی اتاق خواب به ندرت می‌توانید مشاهده کنید؛ چرا که این رنگ‌های جیغ و گرم سادگی و آرامش بخش بودن فضا را کاهش می‌دهد. در انتخاب سرویس خواب نیز باید دقت داشته باشید که حتما تخت خواب و سرویس آینه شما در مدرن ترین و ساده ترین حالت باشد تا این سبک را بیشتر به نمایش بگذارد.

سبک اتاق خواب اروپایی

آشپزخانه

سه نکته طلایی را در ایجاد دکوراسیون اروپایی آشپزخانه باید رعایت کنید؛ اول این که جزیره نقش اصلی را در خانه‌های قاره اروپا ایفا می‌کند و در 90 درصد خانه‌های مدرن می‌توان به وضوح مشاهده کرد که خود این جزیره می‌تواند طرح و رنگ‌های مختلفی داشته باشد و به فضای شما روح ببخشد. نکته بعدی استفاده از میز نهار خوری است که این مورد نیز در طرح‌های مختلف در سبک ذکر شده مشاهده می‌شود. نکته آخر نیز همان طور که در قسمت بالاتر گفته شد، استفاده از رنگ طلایی در تم فضا است که در قسمت آشپزخانه اکثرا در لوستر و چراغ آویز خود از این رنگ استفاده می‌کنند.

آشپزخانه های سبک اروپایی منزل

تم رنگی و نورپردازی

در انتخاب رنگ خانه دقت داشته باشید که باید از رنگ‌های ملایم استفاده کنید و رنگ پایه شما معمولا سفید و رنگ‌های روشن می‌باشد. کرم، خاکستری و مشکی نیز از رنگ‌هایی هستند که در تم رنگی خانه‌های اروپایی استفاده می‌شود. نکته بعدی بعد از انتخاب رنگ خانه، نورپردازی شما است. فرض کنید که زیباترین رنگ‌ها را انتخاب کردید، ولی اگر نورپردازی مناسب با فضا و رنگ نداشته باشید، هیچ یک از کارهای شما به چشم نمیاید.

رنگبندی خانه های اروپایی

لوستر و چراغ آویز

در این قسمت باید یک پارادوکس ایجاد کنید؛ به این صورت که اکثر وسایل خانه شما مدرن و ساده هستند و به دور از تجملات اند، اما لوستر شما در سالن پذبرایی طبق سبک اروپایی باید تا جای ممکن بلند و مجلل باشد تا پارادوکس زیبای اروپایی را در خانه شما ایجاد کند. اگر فضای خانه شما بزرگ است می‌توانید از آباژور و چراغ آویز‌های کوچک و بزرگ بسته به مساحت فضا استفاده کنید تا مدرن بودن را در سبک خانه غالب کنید.

انوعا لوستر و چراغ آویز مخصوص سبک های غربی

کف پوش و تم دیوار

اگر به خانه‌های اروپایی در فیلم‌ها دقت کرده باشید، اکثرشان از پارکت برای پوشش کف خانه استفاده می‌کنند که حال و هوایی متفاوت را در خانه شما ایجاد خواهد کرد. در کنار پارکت‌های ساده مجدد می‌توانید با کناف کاری و گچ بری‌های سبک مدرن پارادوکس زیبایی را حتی در سقف خانه ایجاد کنید که این مدل دکوراسیون جزو پر طرفدارترین سبک‌ها می‌باشد. می‌توانید به صورت مخفی در لا به لای کناف و گچ بردی‌ها از چراغ‌های کوچک و ال ای دی نیز استفاده کنید!

تم رنگی دکوراسیون

مبلمان

انتخاب طرح و رنگ مبلمان نیز جزو مهم ترین بخش‌های طراحی دکوراسیون اروپایی شما خواهد بود؛ چرا که شمایل کلی سالن پذیرایی به این مورد بستگی دارد. در انتخاب مبل‌ها می‌توانید از سبک‌های لوکس و حکاکی شده کلاسیک استفاده کنید تا از سادگی بیش از حد فضا بکاهد. رنگ و طراحی‌های پارچه مبلمان نیز باید مانند حالت قبلی در سبک طلایی و یا رنگ‌های ملایم و خنثی باشد تا اروپایی بودن فضا را از دست ندهید. ناگفته نماند که می‌توانید در کنار مبلمان از آباژورهای ایستاده و با نور زیبا استفاده کنید تا زیبایی چیدمان مبلمان شما چندین برابر شود.

مبلمان خانه های اروپایی

سرویس بهداشتی و حمام

در این مورد نیز تمامی موارد قبلی گفته شده را باید رعایت کنید؛ اعم از کاشی و سرامیک‌های مدرن و رنگ ملایم و استفاده از نورپردازی‌های خاص و زیبا در کنار اکسسوری های داخل سرویس برای تزئین و یا روشویی. ناگفته نماند که در این سبک اکثر سرویس بهداشتی و حمام‌ها فضای بزرگی را به خود اختصاص داده اند.

دکوراسیون اروپایی

سخن آخر

اکنون با تک تک بخش‌های مختلف یک خانه اروپایی آشنا شدیم و می‌توانید به راحتی با تغییراتی کوچک خانه خود را کلی تغییر دهید و حال و هوای بهتری را تجربه کنید. ناگفته نماند که در این میان، مشاوران تخصصی طراحی دکوراسیون داخلی می‌توانند معایب و نواقص طرح نهایی شما را بر طرف کنند و رنگ و لعاب دیگری به سبک اروپایی خانه شما ببخشند. نکات مهم طراحی سبک اروپایی استفاده از رنگ ملایم و خنثی در کنار وسایل ساده و مدرن است که یک پارادوکس زیبا از سبک کلاسیک و مدرن می‌تواند به راحتی زیبایی خانه را تا چندین برابر افزایش دهد. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.