ستون ها یک عضو کاربردی و جدانشدنی برای هر ساختمان میباشد و ممکن است به دلیل استفاده زیاد از ستون ها در طراحی های کلاسیک وقتی اسم از ستون بیاید، همه ی ما به یاد طراحی های کلاسیک و رمی بی اندازد. تاثیر ستون ها و تزیین آن را ببینید.

تاثیر ستون در دکوراسیون و تزیین آن

خوب همانطور که میدانید ستون ها نقش انتقال بار ساختمان را بر عهده دارند و در طراحی پلان ها قرار داده میشوند و قابل جابجایی نیستند، اما برخی از ستون ها نقش انتقال بار را در ساختمان بر عهده ندارند و به عنوان عنصر تزیینی در فضا و یا در نما ها میباشد، این نوع ستون ها را میتوان به صورت پیش ساخته و طراحی شده تهیه کرد و در فضای دلخواه نصب کرد.

طراحی ستون ها

ستون های تزیینی که گفته شد، نقش دکوراتیو در فضای خانه را ایجاد میکنند و با توجه به این موضوع میتوان ستون های اصلی را با همین ویژگی دکوراتیو کرد، بنابراین با در نظر گرفتن فضایی که این ستون ها دارند و محل قرار گیری آن در طراحی ستون ها میتوان کاربردی باشد.

تاثیر ستون در دکوراسیون و تزیین آن

انواع ایده ها برای طراحی و تاثیر ستون ها و تزیین آن

رنگ آمیزی ستون

یکی از ایده های کاربردی برای ستون ها میتواند رنگ آمیزی باشد، البته در مواقعی که ستون ها نزدیک به دیوار می‌باشد، نباید این تضاد بین دیوار ها و ستون باشد و در صورتی که در دیوار ها طراحی خاصی استفاده شده است و یا از کاغذ دیواری استفاده شده باشند، نیازی به تزیینات خاصی برای ستون ها نیست.

تاثیر ستون در دکوراسیون و تزیین آن

ایده کناف کاری ستون

از آنجایی که کناف های از جمله متریالی هستند که میتوان با انعطاف پذیری بالا با ان کار انجام داد و اجرای آن برای طراحی ستون ها میتواند گزینه ی مناسبی باشد و با اضافه کردن تزیینات به سرستون ها نیز میتوان این زیبای را دوچندان کرد.

همچنین در مواقعی که ستون ها در کنار دیوار ها قرار دارد، میتوان با اضافه کردن متریال های مناسب فضایی برای ایجاد کتابخانه ها و یا اضافه کردن دکوری ها در نظر گرفت.

تاثیر ستون در دکوراسیون و تزیین آن

تزیین و طراحی ستون با چوب و ام دی اف

برای تزیین ستون ها میتوان از متریال چوبی برای تزیینات و دکوراتیو کردن ستون ها استفاده کرد، علاوه بر این چوب از آن دسته متریال هایی میباشد که متواند با هر سبک دکوراسیون و سلیقه ای مطابقت پیدا کند.

در اجرا ستون های پیش ساخته میتوان از چوب های ساده و یا ام دی اف و یا اضافه کردن تزیینات و یا تراش کاری ها چوبی استفاده کرد و یا برای ستون های موجود در دکوراسیون خانه متوان با نصب صفحه های چوبی و یا ام دی اف این تزیینات را اضافه کرد.

استفاده از کاغذ دیواری برای ستون ها

همانطور که میدانید کاغذ دیواری ها از جمله مواردی هستند که در طراحی و دکوراسیون فضا های داخلی بسیار تاثیر گذار می‌باشد، بنابراین استفاده از این کاعذ دیواری ها نیز میتواند انتخاب مناسبی برای تزیین ستون ها باشد.

تاثیر ستون در دکوراسیون و تزیین آن

بنابراین استفاده از متریال های مختلفی میتواند به تزیینات و دکوراتیو کردن ستون ها به ما کمک کند و انواع دیگر آن ها مانند : استفاده از آینه کاری برای ستون ها و داشتن یک دکوراسیون لوکس و مجلل ، استفاده از سنگ های آنتیک برای نصب برای ستون های که داخل فضای دکوراسیون وجود دارند ، نصب دیوار کوب ها بر روی ستون ها و استفاده از گچ بری های متنوع میتواند در تزیینات و دکوراتیو کردن ستون ها موثر باشد.

تاثیر ستون در دکوراسیون و تزیین آن