استفاده از قالیچه ها در انواع سبک و دکوراسیون آشپزخانه های مختلف میتواند مناسب باشد ، اثر زیبایی خود را در فضای آشپزخانه بگذارد. به دلیل تنوع بسیار در طرح و رنگ و اندازه های مختلف این قالیچهها همانطور که گفته شد میتواند با انواع سبک سازگار شود.

در آشپزخانه های مدرن و استفاده از متریال های مدرن ،استفاده از قالیچه‌های سنتی میتواند با ایجاد یک تضاد مناسب یک دکوراسیون منحصر به فرد را برای ما ایجاد کند.

قالیچه آشپزخانه

انتخاب رنگ مناسب برای قالیچه آشپزخانه

در فضای آشپزخانه های امروزی همانطور که میدانید استفاده از بعضی رنگ ها تکرار میشود ، این رنگ ها میتواند از جمله رنگ های سفید و یا نقره ای باشد که شامل ، رنگ های لوازم آشپزخانه نیز میشود ،بنابراین بر طبقه این نوع رنگ ها باید نوع قالیچه و دکوراسیونی که مناسب این فضا باشد را سنجید.

قالیچه آشپزخانه

از آنجایی که رنگ های سفید و یا نقره ای رنگ های سرد وخنثی هستند ، استفاده از رنگ های مانند زرد و قرمز و یا نارنجی میتواند در کنار این رنگ ها ترکیب مناسبی ایجاد کند ، استفاده از این رنگ ها به خودی خود در دکوراسیون آشپزخانه نیز بسیار تاثیر گذار و زیبا میباشد و همچنین استفاده از این رنگ در قالیچه ها زیاد میباشد و شما میتوانید از انواع سبک و طرح های این نوع قالیچه ها استفاده کنید.

قالیچه آشپزخانه

سایز قالیچه ها برای فضای کوچک

هر آشپزخانه متراژ و اندازه ی مختص به خود را دارد و همانطور که گفته شد قالیچه ها در سایز های مختلف میتواند مناسب هر متراژی هماهنگ شود و با اندازه گیری فاصله ی بین کابینت ها میشود قالیچه مناسب این فضا را معین کرد. در برخی موارد وجود آشپزخانه های کوچک میتواند به سهولت کار ما بپردازد و به راحتی اندازه ی قالیچه ی مورد نظر را پیدا کرد.

قالیچه آشپزخانه

چیدمان قالیچه در آشپزخانه

در فضای آشپزخانه اغلب کف پوش هایی نیز وجود دارند اغلب آن ها دارای طرح های زیبا و همچنین با صرف هزینه ی زیاد اجرا شده است و اغلب سعی دارند با وجود قالیچه‏‌ها این کفپوش ها را نیز به نمایش بگذارند . بنابراین پوشاندن کل فضای آشپزخانه با وجو کفپوش ها به سلیقه ی شخص و نوع دکوراسیون بستگی دارد که سطح بیشتری از کغ را با قالیچه‌ها بپوشانند.

قالیچه آشپزخانه

با توجه به همه این موارد وجود قالیچه با پوشاندن کفپوش ها با استفاده از قالیچههای بزرگتر ، میتوان باعث ایجاد گرمی و حس سرزندگی به فضای مدرن و ماشینی امروزی شود ، بنابراین گاهی انتخاب این نوع قالیچه ها برای فضا ی آشپزخانه میتواند حس و حال تازه ای را به همراه بیاورد و این قالیچهها با انواع نقش و نگار ها و یا انواع رنگ بندی ها این حس خوشایند و سر زندگی را برای فضای ما و دکوراسیون آشپزخانه ایجاد میکند.

قالیچه آشپزخانه