بازسازی خانه یکی از تصمیم‌هایی است که هر کسی می‌تواند در طی زندگی خود بگیرد. این که به چه دلیلی می‌خواهید این بازسازی را شروع کنید، یک سؤال مهمی است. آیا از ظاهر خانه خود خسته شدید؟ آیا دوست دارید آپشن‌های جدیدتری به منزل خود اضافه کنید؟ برای این که این پروسه را شروع کنید، لازم است که بدانید دقیقاً چقدر طول می‌کشد.

بازسازی و نوسازی ساختمان و منزل

گاهی در برنامه‌های تلویزیونی دیده باشید که در ۲۴ ساعت، بازسازی انجام می‌دهند. طبیعی است که چنین چیزی اصلاً وجود ندارد و بسته به نتیجه مورد نظر، می‌تواند از یک هفته به چندین ماه طول بکشد.

بازسازی منزل برای ایجاد یک فضای آرامش بخش و جذاب صورت می‌گیرد. شما می‌توانید جا‌هایی از خانه که نیاز به تعمیر دارند را در این پروسه قرار دهید. تعمیر و تغییر همه قسمت خانه جزء بازسازی به حساب می‌آید. به نظر شما چه مراحلی باید گذرانده شود؟ در چند گام می‌توان بازسازی خانه را انجام داد؟ با پرهام دکور همراه باشید.

کابینت انزو و انواع آن | کمد دیواری انزو، کمد دیواری ساده، کمد دیواری پیش ساخته

ابتدا مکان مورد نظر خود را انتخاب کنید

گاهی پیش می‌آید که فقط یک یا چندین اتاق نیاز به بازسازی دارند. همچنین بعضی از افراد خانه‌های نوساز و زیبایی دارند اما ورودی و ساختمان خانه قدیمی است و می‌خواهند که آن را نیز تغییر دهند و بسته به سلیقه خود دوباره از اول بسازند. با این حال مهم است که شما جا‌هایی که نیاز به تعمیر یا تغییر دارند را انتخاب کنید. پس از تصمیم‌گیری شما، این بازسازی ساختمان یا خانه شروع می‌شود.

حال باید با کارشناسان مربوطه مشورت کنید تا بودجه مورد نیاز را تهیه کنید یا ببینید چقدر باید بودجه برای چنین پروسه‌ای در نظر گرفته شود. شما باید با متخصصان برای بازسازی خانه مشورت بگیرید تا پروسه به صورت اصولی جلو رود.

انواع کمد دیواری و مدل های مختلف آن | قیمت ساخت انواع کمد دیواری شخصی سازی شده

بازسازی به طور کلی به دو دسته تقسیم‌بندی می‌شود که شامل بازسازی دکوراسیون داخلی و بازسازی نمای بیرونی ساختمان است.

در بازسازی ساختمان در لوله کشی، برق کشی و غیره تغییرات بزرگی ایجاد می‌شود. در بازسازی خانه‌ها بیشتر روی ظاهر خانه کار می‌شود و نیازی به تغییر موارد گفته شده، ندارد. آنچه را که می‌خواهید بازسازی کنید و اولویت‌ها را تعیین کنید. این شامل تصمیم‌گیری در مورد شروع کار و اطمینان از داشتن زمان و بودجه مورد نیاز برای انجام کار است.

طراحی دکوراسیون داخلی منزل

بودجه لازم را در نظر بگیرید

یک عدد نهایی در مورد اینکه چقدر می‌توانید به راحتی برای بازسازی هزینه کنید، بیایید. سپس با متخصصان نیز مشورت بگیرید و سپس اقدام به خراب کردن و بازسازی کنید.

چون اگر برای این مسأله فکر نکنید، ممکن است در آینده دچار مشکل شوید. بودجه خود را باید در چند دسته تقسیم‌بندی کنید. یکی بودجه کلی برای شروع پروسه، دیگری برای هزینه‌های غیرمنتظره‌ای که ممکن است ایجاد شود، ۱۰ تا ۲۰ درصد بیشتر بودجه مورد نظرتان در نظر بگیرید.

همچنین باید پیمانکاری را پیدا کنید که دستمزد منصفانه‌ای از شما بگیرد. همچنین تحقیق کنید و پیمانکاری را انتخاب کنید که با او احساس راحتی کنید. اگر قراردادی را منعقد کنید که به وضوح محدوده کار را از قبل مشخص کند، می‌تواند به عنوان یک مرجع مفید برای شما و پیمانکار شما در طول فرآیند بازسازی باشد.

عکس قبل و بعد از بازسازی ساختمان

مشورت گرفتن از متخصصان بازسازی ساختمان

بازسازی خانه می‌تواند قیمت و ارزش خانه شما را چندین برابر کند. مهم نیست که داخل خانه یا زیرساخت ساختمان را می‌خواهید، تغییر دهید. مهم بازسازی اصولی و دقیق است.

بعد از چک کردن بودجه مورد نیاز، وقت آن رسیده که با یک متخصص مشورت کنید. مشورت با آن‌ها می‌تواند‌ایده و دیدگاه‌های جدیدتری را به شما نشان دهد. نکته که باید به آن توجه کنید، بیمه پیمانکار است. همچنین نقشه خانه را در اختیار مهندسین بگذارید و به پیشنهاد‌هایشان توجه کنید.

از بهترین متریال و درجه یک برای شروع استفاده کنید. بازسازی فرصت مناسبی است تا بتوانید دوباره ساختمان و خانه خود را نو و جدید کنید. همچنین آپشن‌هایی که مد نظر دارید را در اختیار متخصصین بگذارید تا آن‌ها نیز به شما‌ایده‌های بیشتری دهند. مشورت کردن با افراد متخصص روند کار شما را سریعتر نیز می‌کند. در نتیجه آن را جدی بگیرید و سر خود پروسه را شروع نکنید.

سبک و ایده خود را اجرا کنید

سبک‌های جدید را امتحان کنید؛ ممکن است ۱۰ سال پیش اتاق نشیمن را بازسازی کرده باشید، اما دوباره بعد از مدت طولانی بخش‌هایی از خانه خراب شده باشد و نیاز به تغییر و تعمیر داشته باشد.

عکس قبل و بعد بازسازی خانه

بنابراین پروژه بازسازی شما ممکن است صرفاً هدفش این باشد که خانه شما را به نسبت گذشته بهتر کند. در بسیاری از موارد، ممکن است یک کار بازسازی کوچک باشد، بنابراین بودجه را می‌توان به رنگ، مبلمان یا سایر مواد تزئینی اختصاص داد.

بعضی از افراد خانه خود را مدرن دوست دارند، بعضی نیز علاقه به سبک سنتی دارند. با این حال می‌توانید بسته به دکوراسیون خانه‌تان، تصمیم به بازسازی و تغییر سبک خانه خود کنید.

تخریب و نوسازی ساختمان

مجوزهای لازم را تهیه کنید

برای مراحل بازسازی بایستی که مجوز‌های لازم را تهیه کنید. این که چه مجوزی را تهیه کنید بستگی به نوع و شدت بازسازی شما دارد. گاهی ممکن است حتی به هیچ مجوزی نیاز نداشته باشید. بعد از آن باید پروسه بازسازی را شروع کنید. شما باید برای تک به تک آن برنامه‌ریزی داشته باشید.

چون هر چه برنامه‌ریزی‌تان به خوبی انجام شود، به عنوان یک کارفرما می‌توانید نظارت دقیق‌تری نسبت به پروژه داشته باشید. حتماً برای اجرای بازسازی با پیمانکار مشورت بگیرید و بهترین‌ایده را اجرا کنید.

قبل و بعد از بازسازی آشپزخانه

بررسی کیفیت و استاندارهای بازسازی

احتمالاً نظارت به همه عوامل هنگام بازسازی کار سختی است. استفاده از مصالح باکیفیت و استاندارد از مسأله‌های مهمی که باید به آن توجه شود؛ اما شما به عنوان یک کارفرما ممکن است به تمامی آن‌ها نظارت نداشته باشید. در نتیجه باید در قرارداد خود با پیمانکار در مورد درجه یک و باکیفیت بودن مصالح صحبت کرده باشید و طبق آن جلو روید. در انتهاب هر قسمت از بازسازی باید به تمامی موارد گفته شده در قرارداد توجه کنید.

قبل و بعد از بازسازی فضای پذیرایی

بعد از اتمام بازسازی شما به عنوان یک کارفرما باید پروژه اجرا شده را تأیید کنید. بازسازی فرصت مناسبی است تا از وسایل‌های جدید و به روز شده استفاده کنید و منزل یا ساختمان خود را طبق سبک و سلیقه‌تان، تازه کنید. بازسازی یک فرایند طولانی و وقت گیر است و باید با حساسیت زیادی اجرا شود. در نتیجه با توجه نکات گفته شده در پرهام دکور، کافی است مراقب باشید تا زمان و سرمایه شما از بین نرود و مجبور به بازسازی دوباره یا ترمیم بخشی از خانه نشوید.

مشاوره و بازدید پروژه در پرهام دکور رایگان است و برای استفاده از این فرصت می‌توانید فرم درخواست مشاوره بازسازی را پر کنید و دکمه ثبت را بزنید تا در کوتاه ترین زمان ممکن مشاوران و متخصصان ما با شما تماس بگیرند.