یکی از مهم ترین بخش‌های هر خانه، آشپزخانه آن است که مخصوصا در روحیه خانم‌ها که ساعاتی از روز را در این فضا می‌گذرانند تاثیر دارد. آشپزخانه از مکان‌هایی است که می‌توانید دکوراسیون‎‌های زیبا و جذاب را در آن پیاده کنید، اما قبل از انجام هر کاری باید ببینید که آیا بافت آن به این تغییرات زیبا می‌خورد یا خیر.

اگر جزو افرادی هستید که دارای آشپزخانه قدیمی هستید، اولین پیشنهاد ما، بازسازی است! چرا که با بازسازی می‌توانید آشپزخانه ای متفاوت و مدرن را در خانه خود داشته باشید. در این مقاله قصد داریم تا روش‌های مختلف تغییر آشپزخانه قدیمی به مدرن و بازسازی را برای شما بازگو کنیم، با همراه باشید.

ترمیم آشپزخانه

تغییر در کابینت‌های قدیمی

یکی از تغییراتی که در دسته بازسازی آشپزخانه قرار می‌گیرد و جزو پایه و اساس هر بازسازی محسوب می‌شود، ایجاد تغییر در کابینت‌های قدیمی است. برای این کار چندین راه مختلف در پیش روی شما قرار دارد که می‌توانید بسته به سلیقه و بودجه خود، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

اگر قصد دارید که در کل کابینت‌ها را عوض کنید، می‌توانید از سبک‌های مختلف کلاسیک، نئوکلاسیک و مدرن استفاده کنید و دستی به سر و روی سبک خانه بکشید.

برای این کار می‌توانید از کابینت‌های کلاسیک در طرح‌های سلطنتی و زیبا، کابینت‌های مدرن که به صورت ساده و شیک هستند و یا کابینت‌های نئوکلاسیک که ترکیبی از کبینت مدرن و کلاسیک است، استفاده نمایید.

چنان چه تمایل به ایجاد چنین تغییر بزرگی ندارید، می‌توانید روی کابینت‌های در حال حاضر خودتان تغییرات محسوسی مانند تعویض دستگیره، رنگ کردن کابینت و یا استفاده از برچسب‌های رنگی و طرح دار مختلف ایجاد کنید.

بازسازی آشپزخانه

تغییرات کف آشپزخانه

مورد بعدی که می‌تواند تا حدودی تم رنگی آشپزخانه شما را تشکیل دهد، کف آشپزخانه شماست که می تواند از جنس‌های مختلف سرامیک، پارکت و… در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف باشد.

فرض کنید که کابینت‌های خود را تغییر دادید و اکنون کف آشپزخانه شما سنگ و یا سرامیک‌های طرح قدیم و احتمالا شکسته هستند! صد در صد که این نوع کف به راحتی می‌تواند تمام زحماتی که برای کابینت‌ها کشیدید، از بین ببرد.

پس اگر تا به حال به فکر این مورد نبوده اید، اکنون دست به کار شوید و با توجه به رنگ و سبک خانه، سرامیک، کاشی، پارکت و… را در رنگ و طرح‌های مختلف بسته به سلیقه خود انتخاب کنید تا شاهد تغییرات اساسی در این نوع بازسازی آشپزخانه قدیمی باشید.

کف آشپزخانه

بازسازی اپن

یکی دیگر از قسمت‌های مهم آشپزخانه و سالن پذیرایی، اپن است که جداکننده این دو فضا در خانه است و می‌تواند نقش بسزایی در شکل کلی محل زندگی داشته باشد.

از رنگ و طرح گرفته تا اندازه اپن می‌تواند به راحتی یک آشپزخانه قدیمی را به مدرن تبدیل کند و در بازسازی جزو مهم ترین قسمت‌ها می‌باشد. حتی می توانید از جزیره استفاده کنید که امروزه بسیار پرطرفدار است.

چنانچه مد نظرتان بود تا از جزیره استفاده کنید، می‌توانید از سنگ و یا کابینت‌های هایگلاس و ممبران و چوبی و… استفاده کنید که هر یک بسته به سبک خانه شما می‌تواند در رنگ و طرح متفاوت باشند.

بازسازی اپن آشپزخانه

چراغ‌های تزئینی

یکی از نکاتی که در مدرن ترین خانه‌ها می‌توانید به وضوح مشاهده کنید، نوع نورپردازی در آشپزخانه است. این که شیک ترین و مجلل ترین کابینت‌ها، کف پوش و دیوار را در بازسازی در نظر بگیرید ولی نور کافی برای دیدن زیبایی‌های آن‌ها وجود نداشته باشد، انگار که پروژه بازسازی خود را به اتمام نرسانده اید و نیمه کاره است.

پس حتما در نظر داشته باشید که حتی به عنوان آخرین مقوله در این زمینه نیز، نوع چراغ و لوستر، سبک و رنگ، دیواری و سقفی بودن و… را در نظر بگیرید و با توجه به سبک و دکوراسیون خانه و آشپزخانه و البته ابعاد آن، از ریسه گرفته تا لوستر و هالوژن، برای زیباتر شدن و جلب توجه بیشتر به کار بگیرید.

چراغ های تزئینی آشپزخانه

بازسازی آشپزخانه چقدر زمان لازم دارد؟

یکی از سوال‌هایی که اکثر مشتریان از مشاوران ما می‌پرسند، مدت زمانی است که یک آشپزخانه برای بازسازی نیاز دارد. در جواب این سوال باید گفت که این زمان اول بستگی به میزان بازسازی شما، دوم بستگی به حرفه ای بودن تیم اجرای دکوراسیون دارد.

برای مثال امکان دارد که شما تنها بخواهید که فقط کابینت‌ها تعویض شوند، یا فقط بخواهید کفپوش‌ها تغییر کنند. این دو هر یک به زمان جداگانه ای نیاز دارند ولی اگر بخواهید که همزمان چندین کار بازسازی آشپزخانه را انجام دهید، صد در صد زمان بیشتری لازم است.

اندازه و ابعاد آشپزخانه نیز از پارامترهای تعیین کننده مدت زمان است. در کل این پروسه بسته به انتخاب شما برای طرح نهایی، بین چند روز تا چند هفته زمان بر است.

بازسازی آشپزخانه

موارد مهم و تاثیرگذار در هزینه بازسازی آشپزخانه

هر تغییری نیاز به هزینه و بودجه خاص خود را دارد. بازسازی آشپزخانه نیز با توجه به سلیقه شما می‌تواند در رنج‌های مختلف، فاکتور نهایی را به نمایش بگذارد. اما چند نکته وجود دارد که به صورت کلی بر اساس این المان‌ها هزینه‌ها مشخص می‌شود که عبارت اند از:

ابعاد آشپزخانه، متریال و کیفیت مد نظر مشتری، ایجاد تغییرات در تاسیسات برقی و لوله کشی، نوع تغییر کابینت‌ها، نوع تغییر کفپوش‌ها در صورت تغییر آن‌ها و تغییرات اپن و موارد دیگری که همگی به نوعی در این چند دسته جای می‌گیرند.

هزینه بازسازی آشپزخانه

نوسازی آشپزخانه کلنگی

بازطراحی نقشه اشپزخانه تغییر بین کابینتی های آشپزخانه تغییر رنگ آشپزخانه به سورمه ای

سخن آخر

با توجه به مواردی که گفته شد، اگر قصد تغییر در فضای زندگی خود را دارید، حتما لازم نیست تا خانه ای را بفروشید و خانه ای دیگر را بخرید و در این میان اثاث کشی و جابجایی نیز باعث ایجاد هزینه‌های مضاعف شود.

گاهی با چند تغییر ساده و کم هزینه می‌توانید در زمینه بازسازی قدم بردارید و از فضایی که در دست دارید، علاوه بر خلق زیبایی، استفاده بهتری نیز داشته باشید که این تغییرات شامل هزینه و طراحی و تیمی حرفه ای است تا شما را به آرزوهایتان برساند.

شما تنها کافی است تا با یک تیم حرفه ای و با سابقه مشورت کنید تا با توجه به سلیقه شما، آشپزخانه ای رویایی و لوکس را تحویل بگیرید. امیدواریم که مطالب این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.