سبک‌های دکوراسیون داخلی بسیار متنوع و زیاد هستند. این که کدام یک از این سبک‌ها را باید برای خانه خود انتخاب کنید، اول به سلیقه و بودجه شما و بعد به متراژ خانه یا محل کار بستگی دارد. یکی از پر طرفدارترین سبک‌های دکوراسیون داخلی، سبک لاکچری است. نظرات در مورد این سبک به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ دسته اول آن را بسیار زیبا و شیک می‌دانند و دسته دوم زیاده روی و افراط. این که از نظر شما این سبک زیباست یا نه، کاملا بستکی به سلیقه‌تان دارد. با ما همراه باشید تا با این سبک پر طرفدار اشنا شویم.

معرفی دکوراسیون لاکچری

این نوع دکوراسیون داخلی، جزو سبک‌هایی است که باید به ریزترین  جزییات هم دقت کنید. هر فرد با توجه به المان‌های این سبک، فضایی منحصر به فرد و متفاوت از دیگر سبک‌های لوکس را برای خود به اجرا در می‌آورد. یکی از مهم ترین نکاتی که باید در اجرای این سبک خاص در نظر داشته باشید، استفاده از وسایل و یا اکسسوری‌هایی است که خاص و سفارشی باشند. گزینه بعدی در دکوراسیون لوکس، وجود فضای بزرگ برای پیاده سازی ایده‌های خلاقانه است. در این مدل دکوراسیون، از نور گرفته تا رنگ مبل و دیوارها و حتی تابلوها، همگی در زیباتر کردن و نمایش بیشتر لوکس بودن فضا نقش دارند.

هماهنگ بودن تمام بخش‌ها

یکی از اصلی ترین رکن‌های اجرای طرح دکوراسیون لوکس، در نظر گرفتن تمام فضای محل کار و یا خانه است. این که شما تنها پذیرایی لاکچری داشته باشید و در عوض اتاق خواب و یا سرویس بهداشتی و حمام معمولی داشته باشید، از ارزش لوکس بودن خانه شما به شدت می‌کاهد. دقت داشته باشید که هنگام طراحی و اجرای سبک دکوراسیون، به تمام بخش‌ها فکر کنید و به گونه ای طراحی کنید که تمام ریز جزییات با یکدیگر همخوانی داشته باشند.

چگونه یک دکوراسیون لاکچری داشته باشیم؟

کاربردی بودن اجزا

یکی از بهترین طراحی‌های دکوراسیون داخلی مخصوصا در سبک لاکچری، این است که به کاربردی بودن تمام جزییات فکر شود. برای مثال طراحی اتاق خواب به گونه ای نباشد که تنها زیبایی داشته باشد و باعث از دست دادن فضا شود، بلکه باید به صورتی باشد که در عین زیبایی، اجزای طراحی شده دارای قابلیت و کارایی برای افراد باشند. با این تفاسیر تنها افراد متخصص طراحی دکوراسیون داخلی می‌توانند از پس چنین مسئولیت بزرگی برآیند.

وجود راحتی در فضا

شاید پیش خود به این موضوع فکر کرده باشید که اگر سبک لاکچری را برای دکوراسیون داخلی در نظر بگیرید، احتمالا باید با راحتی و آرامش خداحافظی کنید، اما کامل در اشتباه هستید! شما به راحتی می‌توانید با کمک مشاوران تخصصی در این زمینه، در عین مجلل بودن دکوراسیون و فضای خانه، از راحتی و آرامش نیز بهره مند شوید؛ در غیر این صورت در مدت زمان بسیار کمی از این فضا زده می‌شوید و قطعا دست به تغییر سبک دکوراسیون می‌زنید.

استفاده از عناصر طبیعی

از دیگر ویژگی‌های سبک لاکچری، می‌توان به استفاده از مواد و عناصر طبیعی در خانه اشاره کرد؛ به این صورت که از چوب و پارچه‌هایی با بافت الهام گرفته شده از طبیعت استفاده کنیم. ارامش و زیبایی خاصی که بافت و متریال طبیعی به فضا می‌دهد، مثال زدنی نیست.

مبلمان و وسایل

از مهم ترین المان‌ها در به نمایش گذاشتن سبک دکوراسیون لوکس، مبلمان، وسایل بزرگ و نور پردازی است! این که تمامی این وسایل که نقش اصلی نمایش دکوراسیون را بر عهده دارند، در حالت مجلل و لاکچری باشند، بسیار حائز اهمیت می‌باشد. پس در انتخاب اندازه، رنگ و طرح مبلمان و وسایل خود باید دقت بیشتری به خرج دهید.

کیفیت بالا در متریال

فرض کنید که بهترین طرح دکوراسیون داخلی لاکچری را تهیه کرده اید و اکنون نوبت پیاده سازی طرح است؛ قطعا مهم ترین گام در این مرحله سفارش دادن متریال لازم در بهترین نوع کیفیت می‌باشد. این که جنس اجزای به کار گرفته شده مرغوب نباشد، به راحتی می‌تواند روی تمام کار شما تاثیر بگذارد و ارزش و نمای طرح شما را به زیر صفر بکشاند!

طرح و رنگ

اگر جزو افرادی هستید که تغییر دکوراسیون داخلی خود را برای مدت طولانی انجام می‌دهید، حتما توجه کنید که رنگ غالب در دکوراسیون را متناسب با رنگ مد سال انتخاب نکنید؛ چرا که با از مد افتادن رنگ انتخابی، دیگر زیبایی و خاص بودن را در دکوراسیون لاکچری خود نخواهید دید. پس متناسب با سلیقه و اجزای دیگر خانه یا محل کار، رنگ و طرح دلخواه را انتخاب کنید.

ریز جزییات

همان طور که در بالاتر گفته شد، باید به تمام جزییات ریز و درشت در فضای خانه دقت کنید. برای مثال اگر سبک طراحی لوکس را در اتاق خواب پیاده کرده باشید و در عین حال طراحی درب‌های کمد سبک سنتی باشد، تمام زیبایی را از فضای لاکچری شما می‌گیرد. اکسسوری‌های ریز هم در این بین نقش مهم دارند. دکوری‌ها، تابلوها و ساعت و… همگی باید در سبک لوکس تهیه شوند تا حس و حال بی نظیری را به افراد انتقال دهند.

استفاده از وسایل عتیقه

یکی دیگر از المان‌هایی که در خاص بودن و تک بودن دکوراسیون لوکس شما نقش بسزایی دارد، استفاده از وسایل عتیقه است. همان طور که می‌دانید، وسایل عتیقه دارای ارزش و قیمت بسیار بالایی هستند؛ از همین رو به صورت واضح ارزش بالای سبک لاکچری فضای شما را در برابر چشمان افراد به نمایش می‌گذارد. فقط باید دقت داشته باشید که طرح و رنگ وسیله عتیقه شما، متناسب با دیگر اجزای خانه باشد.

چگونه یک دکوراسیون لاکچری داشته باشیم؟

سخن آخر

در نهایت می‌توان گفت که اجرای دکوراسیون داخلی لاکچری در یک خانه یا محل کار، به تمام جزییات ریز و درشت بستگی دارد. از اکسسوری‌های ریز گرفته تا رنگ دیوارها و نور پردازی، همگی نمای کار شما را به صورت واضح به نمایش می‌گذارد. توجه داشته باشید که باید تمام فضا از پذیرایی تا سرویس بهداشتی و حمام در همین سبک طراحی شوند. پیشنهاد ما این است که حتما قبل از اجرای دکوراسیون داخلی، با شرکت‌های حرفه ای در این زمینه مشورت کنید، تا بتوانید رنگ و لعابی دیگر را به طرح خود ببخشید. از این که با ما همراه بودید، سپاس گزاریم.

برای مشاهده نمونه کارها و ویدئو نهایی تحویل پروژه ها میتوانید به پیج اینستاگرام پرهام دکور مراجعه کنید. همچنین برای ثبت درخواست مشاوره بازسازی و طراحی داخلی منزل نیز میتوانید فرم درخواست را پر کنید تا مشاوران ما در کوتاه ترین زمان ممکن با شما تماس بگیرند.