اگر جزو افرادی هستید که به زیبایی منزل خود اهمیت می‌دهید، احتمالا تا به الان دکوراسیونی شیک و زیبا را در خانه خود پیاده سازی کرده اید. اما در این میان افرادی هستند که زیبایی و شیک بودن را تنها در پذیرایی و اتاق خواب‌ها می‌بینند و به سرویس بهداشتی و حمام خود اهمیتی نمی‌دهند.

اگر علاقه دارید که تمام قسمت‌های خانه زیبا به نظر برسد، از دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی خود غافل نشوید. اما چگونه می‌توان یک حمام و سرویس بهداشتی خوب داشت؟ در این مقاله ما با معرفی چند نکته ساده، شما را برای داشتن یک حمام فوق العاده و لاکچری آماده می‌کنیم. با ما همراه باشید.

رنگ دیوارها

شما باید برای اولین کار سبک خانه را درنظر بگیرید و با توجه به سبک کلی خانه، به تزئین دیوارهای حمام بپردازید. برای مثال اگر سبک خانه ساحلی است، می‌توانید دیوارهای حمام را به صورت راه راه در‌آورید. یا اگر سبک روستیک را در دکوراسیون داخلی خانه اجرا کرده اید، بهتر است که به دیوارهای گلدار برای حمام فکر کنید. برای این کارها می‌توانید هم از کاغذ دیواری‌های مخصوص استفاده کنید، هم از رنگ بهره بگیرید. رنگ و طرح هم حتما باید با بقیه قسمت‌های خانه در یک سطح باشد و همخوانی داشته باشد.

دقت به تم کلی حمام

قبل از این که به رنگ کردن یا کاغذ دیواری در حمام فکر کنید، بهتر است در ابتدا یک تم کلی را در نظر بگیرید. بیشتر افراد رنگ غالب و تم حمام را در تناژ رنگی ملایم و خنثی انتخاب می‌کنند. در کنار این رنگ‌های سرد و خنثی، می‌توانید از رنگ مکمل برای تزئین دیوارها یا بخشی از دیوارها استفاده کنید. علاوه بر این برای جان بخشیدن به فضای حمام، می‌توانید از اکسسوری و آینه‌های خاص و پر رنگ تر استفاده کنید. اگر طرفدار دریا و طبیعت هستید، بهتر است که در هنگام خرید اکسسوری و تزئینی برای حمام، به سمت وسایل الهام گرفته شده از دریا و طبیعت بروید.

روح بخشیدن به حمام توسط گیاهان

یکی از مواردی که ئر حمام افرادی که دکوراسیون‌های خاص و منحصر به فرد دارند دیده می‌شود، گیاهان و گل‌های مختلف است. این گیاه و گل می‌تواند هم طبیعی باشد و هم مصنوعی. شما می‌توانید با توجه به علاقه خود، به سمت خرید گیاهان طبیعی یا مصنوعی بروید. یکی از زیباترین تزئینات در حمام، استفاده از گیاهانی است که به صورت آویز از دیوارها هستند. زیبایی که این گیاه به حمام شما می‌دهد، ستودنی است. از طرفی می‌توانید در صورت نداشتن فضای کافی، تنها برای روشویی از گیاهان کوچک طبیعی یا مصنوعی استفاده کنید.

استفاده از پرده دوش

اگر حمام شما به گونه ای است که فضای کافی برای نصب پرده دوش دارد، از این عنصر زیبایی غافل نشوید. شما به راحتی می‌توانید یک پرده دوش با رنگی خاص و جدا از تم حمام و با طرح‌های خاص، به فضای خود اضافه کنید. برای مثال اگر تم حمام شما خنثی و ملایم است، با نصب یک پرده دوش در پالت رنگی جیغ، حال و هوای دیگری به حمام خود ببخشید. حتی برعکس این قضیه نیز صدق می‌کند؛ به این صورت که در تم رنگی جیغ برای حمام، استفاده از یک پرده دوش کم رنگ و ملایم، می‌تواند تعادل و آرامش را در فضا برقرار کند.

استفاده از فضاهای خالی

یکی از مواردی که در اکثر حمام‌ها دیده می‌شود، استفاده از کابینت و کمدهای بزرگ برای نگه داشتن وسایل حمام است، که متاسفانه باعث از دست دادن فضای زیادی از حمام می‌شود. اگر به این فکر هستید که به نحوی از فضای داخل حمام خود در بهترین حالت استفاده کنید، می‌توانید به جای کمد و کابینت‌ها از قفسه‌ها یا فضاهای عمودی استفاده کنید. اگر به عکس زیر دقت کنید، خواهید دید که با یک وسیله کاربردی و عمودی، می‌توانید تمام وسایل حمام خود را در شکلی زیبا و پرطرفدار بچینید. در صورتی که قصد داشتید از این فضاهای عمودی و یا کمد و کابینت استفاده کنید، به طرح و رنگ آن نیز دقت کنید تا با تم حمام همخوانی داشته باشد.

استفاده از نردبان برای نگهداری حوله

یکی از وسایلی که بسیار کاربردی، زیبا و کم جا است، نردبان پتو و حوله است. نردبان‌هایی که در حمام می‌گذارند، فضای کمی را اشغال می‌کنند، بسیار مدرن و به روز هستند، نیازی به نصب روی دیوار ندارند و در نهایت در رنگ و طرح‌های مختلف در بازار وجود دارند. تمام مسائل گفته شده از مزایای استفاده از نردبان حوله ای در حمام است. شما حتی می‌توانید با در نظر گرفتن یک رنگ و طرح خاص، این نردبان را به عنوان یک دکوری برای فضای حمام خود در نظر بگیرید.

تناژهای مختلف از یک رنگ

یکی از پر طرفدارترین و در عین حال زیباترین رنگ‌ها در حمام‌های لاکچری، استفاده از تناژهای مختلف یک رنگ در تمام فضا است. به این صورت که شما برای مثال رنگ آبی را برای حمام خود در نظر می‌گیرید. اما تنها از یک رنگ یا چند رنگ مختلف به عنوان رنگ مکمل استفاده نمی‌کنید؛ در عوض از تناژهای مختلف در رنگ آبی بهره می‌گیرید. از آبی کم رنگ و آسمانی، تا آبی پر رنگ و سرمه ای، در نقاط مختلف حمام خود استفاده می‌کنید. این دکوراسیون و پالت رنگی، یکی از زیباترین و خاص ترین‌هاست.

استفاده از تکنیک مینیمالیسم

اگر دارای حمام کوچک هستید، بهترین پیشنهاد ما برای شما، در نظر گرفتن دکوراسیون مینمال است. در این نوع دکوراسیون، باید از وسایل با اشکال هندسی عجیب و در عین حال ساده بهره ببرید؛ برای مثال می‌توانید روشویی را یک چند ضلعی عجیب با گوشه‌هایی تیز یا بیضی در نظر بگیرید و برای آینه، شکل هندسی گرد و ساده را اتخاذ نمایید. این ترکیب ساده و مینیمال، به شدت در بزرگنمایی فضای شما تاثیر دارد و از طرفی نیز بسیار شیک و لاکچری است.

نور پردازی و چراغ‌های مدرن

فرض کنید که تمام دکوراسیون حمام را به صورت خاص و فوق العاده تغییر داده اید، در این میان از چراغ و لامپ‌های ساده استفاده کرده اید؛ باید گفت که این ترکیب شمایل زیبایی را به نمایش نمی‌گذارد و از ارزش کار شما می‌کاهد. توجه به چراغ‌ها و نوع نورپردازی یکی دیگر از مواردی است که حائز اهمیت است. میزان نوری که در فضا است، به اضافه شکل چراغ‌ها و لامپ‌ها می‌تواند نوع دکوراسیون شما را در سطح بالاتر و یا پایین تر نشان دهد. پس به جای لامپ‌های معمولی، از چراغ‌های مدرن و خاص در حمام خود استفاده کنید. میزان نور فضا هم بسته به سلیقه و نوع سبک دکوراسیون، از کم تا زیاد می‌تواند متغیر باشد.

سخن آخر

در نهایت باید گفت که توجه به دکوراسیون حمام نیز، به اندازه دکوراسیون پذیرایی و اتاق خواب‌ها مهم است. شما می‌توانید سبک حمام خود را از روستیک تا مدرن و ساحلی در دست تغییر قرار دهید. این مورد بستگی به سلیقه، بودجه و دکوراسیون کلی خانه شما دارد. توجه به تم رنگی حمام، چراغ‌ها، اکسسوری و پرده و… همگی در دکوراسیون حمام از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند. در این میان از نورپردازی مناسب و استفاده از چراغ‌های زیبا و کاربردی، غافل نشوید. از این که با همراه بودید، سپاس گزاریم. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.

برای مشاهده نمونه کارها و ویدئو نهایی تحویل پروژه ها میتوانید به پیج اینستاگرام پرهام دکور مراجعه کنید. همچنین برای ثبت درخواست مشاوره بازسازی و طراحی داخلی منزل نیز میتوانید فرم درخواست را پر کنید تا مشاوران ما در کوتاه ترین زمان ممکن با شما تماس بگیرند.