سبک‌های مختلفی از مبلمان در بازار وجود دارد، از مدرن گرفته تا کلاسیک و سنتی. بسته به این که سبک دکوراسیون داخلی چیست و سلیقه صاحب خانه به چه صورت است، می‌تواند تعیین کننده نوع مبلمان باشد. اگر جزو افرادی هستید که دارای سبک دکوراسیون داخلی کلاسیک هستید، انتخاب مبلمان در همین سبک نیز می‌تواند به ایده دکوراسیون خانه روح ببخشد. اما همه چیز در خرید مبلمان کلاسیک خلاصه نمی‌شود؛ چرا که نحوه چیدمان نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است. در این مقاله قصد داریم تا شما را با چند روش برای بهترین نوع چیدمان مبل کلاسیک آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

مبلمان کلاسیک

چند نکته مهم در چیدمان مبل کلاسیک

اولین کاری که برای چیدمان مبل کلاسیک باید انجام شود، تعیین مرکز پذیرایی است، تا بتوانید مبلمان را در مرکز توجه قرار دهید. بعد از مشخص شدن نقطه مرکزی، باید دقت کنید که مبل‌ها را به گونه ای قرار دهید، که فاصله بین هر مبل با دیگری نه بیش از حد کم باشد و نه زیاد؛ چرا که اگر فاصله کم باشد، در رفت و آمد مشکل ایجاد می‌کند، از طرفی در صورتی که فاصله زیاد باشد، زیبایی مبل‌ها در کنار یکدیگر به چشم نمی‌آید. این که مبلمان کلاسیک را در حالت متقارن و مرتب بچینیم، به شدت می‌تواند در نمایش زیبایی دکوراسیون نقش داشته باشد. در آخر این که مبل شما چند نفره است، تعیین کننده نحوه چیدمان است؛ چرا که باید از کنار هم قرار دادن دو مبلی که یکسان هستند ( مانند دو مبل یک نفره )، خودداری کنیم.

مبلمان کلاسیک

چیدمان مبل بر روی فرش

قبل از شروع هر کاری، در صورتی که برای خرید فرش اقدام نکرده اید، به این دو نکته توجه کنید؛ اول این که رنگ و طرح متناسب با مبلمان باشد، و دوم این که ابعاد فرش به گونه ای باشد که پایه‌های مبل بر روی آن قرار نگیرد. زیباترین و پر طرفدارترین چیدمان مبل کلاسیک در کنار فرش به این صورت است، اما اگر علاقه به مبل بر روی فرش دارید، می‌توانید با انتخاب فرشی خاص و چیدمانی منحصر به فرد این کار را انجام دهید.

خانه با فضای کوچک

اگر دارای خانه‌ای هستید که فضای پذیرایی کمی را در اختیار شما قرار داده، نگران چیدمان مبل کلاسیک نباشید. تنها با رعایت دو نکته می‌توانید این کار را انجام دهید؛ در گام اول باید در هنگام خرید مبلمان کلاسیک ترجیحا از مبلمان 5 نفره بهره بگیرید، که فضای کمتری را اشغال کند، و در گام دوم نیز از چسباندن مبلمان به دیوار خودداری کنید. تنها با ایجاد فاصله کمی بین مبلمان کلاسیک و دیوار، می‌توانید خطای دید ایجاد کنید و باعث بزرگتر به نظر رسیدن فضا شوید.

خانه با فضای بزرگ

اگر خانه شما دارای پذیرایی بزرگ و دلباز است، دست شما در انتخاب ظرفیت مبلمان بازتر است. پیشنهاد ما به شما این است که از مبلمان 9 نفره استفاده کنید. میزان کوچک یا بزرگ بودن مبلمان نیز به سلیقه شما بستگی دارد و می‌توانید از هر سایزی استفاده کنید. اگر سایز مبلمانی که استفاده می‌کنید، کوچک بود، به راحتی می‌توانید با استفاده از اکسسوری در سبک کلاسیک به پر کردن فضاهای خالی پذیرایی اقدام کنید.

مبلمان کلاسیک

استفاده از مبلمان کلاسیک در محل کار

اگر در شرکتی هستید که فضای کافی برای یک چیدمان عالی در اتاق جلسات و گفتگو دارید، انتخاب مبلمان کلاسیک می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در هویت کار شما داشته باشد. فقط تنها نکته ای که باقی می‌ماند، رعایت فاصله و نحوه چیدمان آن است، که افراد به راحتی هنگام صحبت کردن به یکدیگر دید کافی داشته باشند.

چگونه به مبلمان کلاسیک زیبایی بیشتر ببخشیم؟

شما به راحتی می‌توانید با رعایت چند نکته، زیبایی مبلمان و سبک کلاسیک خانه را به نمایش بگذارید و میهمانان خود را شگفت زده کنید.

. همخوانی رنگ و طرح مبلمان با دیوار و فرش و… بسیار حائز اهمیت است. برای مثال اگر دیوار شما دارای رنگی ملایم است، می‌توانید مبلمان کلاسیک خود را در رنگ‌های کمی تیره تر و متناسب با رنگ دیوار انتخاب کنید. این که تمام خانه و مبلمان در یک تناژ رنگ جیغ و یا ملایم باشد، باعث بهم ریختگی دکوراسیون می‌شود. ایجاد یک پارادوکس رنگی در حالی که مکمل هم باشند، زیبایی خانه شما را دو برابر می‌کند.

. مبلمان کلاسیک برای دیده شدن نیاز به شرایط نوری خوب دارند. هنگامی که در حال اجرای دکوراسیون داخلی هستید، به فکر نورپردازی مناسب برای نمایش مبلمان نیز باشید؛ برای مثال می‌توانید از انواع آباژور و یا هالوژن‌ها استفاده کنید. می‌توانید در کنار نورپردازی مناسب، به رنگ نور نیز توجه داشته باشید. رنگ زرد، سفید و آبی ملایم و… می‌تواند حال و هوایی خاص را به فضای کلاسیک شما اضافه کند.

. توجه به طرح مبلمان و دیوار و فرش نیز مورد مهمی به شمار می‌رود. فرض کنید که دیوار شما دارای خطوط و طراحی‌های شلوغ است، و در انتخاب مبلمان بین انتخاب طرح ساده و شلوغ شک دارید. در این حالت بهتر است که به سراغ مبلمان کلاسیک با طرح‌های ساده بروید که تضاد زیبایی را ایجاد

کند. شلوغی و یا سادگی بیش از حد می‌تواند اثرات مخربی را در دیزاین شما داشته باشد.

انتخاب اکسسوری کلاسیک نیز به اندازه انتخاب مبلمان مهم است. برای انتخاب این وسایل تزئینی بهتر است سراغ وسایلی بروید که شما را از مدرنیته بودن بیش از حد دور کند. آباژور و تابلوهای کلاسیک می‌توانند زبان سبک انتخابی شما باشند.

مبلمان کلاسیک

سخن آخر

اگر بخواهیم یک جمع بندی مناسب داشته باشیم، باید بگوییم که مبلمان کلاسیک در نمایش دکوراسیون داخلی شما نقش اصلی را ایفا می‌کنند. از طرح و رنگ گرفته، تا نحوه چیدمان و همخوانی با اکسسوری چیده شده، همگی در انتخاب مبلمان کلاسیک دست دارند. پس دقت داشته باشید که با در نظر گرفتن همه جوانب گفته شده در مطلب، به خرید و چیدن مبلمان کلاسیک بپردازید، تا از بهم ریختگی و نمای بد در فضای خانه یا حتی محل کار جلوگیری کنید. از این که با ما همراه بودید، سپاس گزاریم. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.

برای مشاهده نمونه کارها و ویدئو نهایی تحویل پروژه ها میتوانید به پیج اینستاگرام پرهام دکور مراجعه کنید. همچنین برای ثبت درخواست مشاوره بازسازی و طراحی داخلی منزل نیز میتوانید فرم درخواست را پر کنید تا مشاوران ما در کوتاه ترین زمان ممکن با شما تماس بگیرند.