یکی از ویژگی‌های مهم اتاق کودکان، کمد دیواری مرتب و متناسب است؛ چرا که اگر کمد دیواری طراحی خوب و مناسبی داشته باشد، فرزند شما علاقه بیشتری به مرتب کردن اتاق خود نشان می‌دهد. حال این که چگونه یک کمد دیواری با ویژگی‌های درست و به جا برای کودک خود طراحی کنید، در این مقاله شرح داده می‌شود. اگر شما هم در آستانه طراحی کمد دیواری اتاق کودک خود هستید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

دانستنی‌های لازم در طراحی کمد دیواری اتاق کودک

قبل از این که دست به طراحی و شروع کاری بزنید، بهتر است که این ویژگی‌ها را در ذهن خود در نظر بگیرید و با توجه به این موارد به طراحی بپردازید. یکی از مهم ترین دانستنی‌ها در این زمینه، این است که کودک شما به چه رنگی علاقه مند است؟

مورد بعدی توجه به جنسیت و سن فرزند است؛ چرا که در هر رنج سنی، خواسته‌های فرزندتان از یک کمد دیواری متفاوت است. برای مثال اگر هنوز به مدرسه نرفته است، می‌توانید فضای بیشتری را برای وسایل بازی در نظر بگیرید. در نهایت متراژ و همخوانی رنگ و طرح کمد دیواری اتاق کودک را در نظر داشته باشید تا به یک طرح ایده‌آل برسید.

 

چه رنگی مناسب کمد دیواری اتاق کودک است؟

مهم ترین نکته ای که در این زمینه باید به آن دقت کنید، این است که حتما نباید متناسب با طرح و رنگ فضای کلی خانه برای کمد دیواری اتاق کودک خود تصمیم بگیرید. شما به راحتی می‌توانید با توجه به سلیقه و بقیه وسایل اتاق خواب فرزندتان، دست به انتخاب رنگ کمد دیواری‌ها بزنید؛ اما در این میان نکاتی هست که می‌توانید برای داشتن یک کمد دیواری کودک فوق العاده، از آن‌ها کمک بگیرید. برای اطلاع از این نکات به ادامه مطلب توجه داشته باشید.

همان طور که در بالاتر گفته شد، می‌توانید با توجه به علاقه خود کودک رنگ کمد دیواری را انتخاب کنید؛ ناگفته نماند که این موضوع در صورتی قابل اجرا است که فرزندتان در سن مناسب برای ابراز علاقه به رنگ قرار داشته باشد. شما به راحتی می‌توانید از یک تک رنگ برای کمد دیواری اتاق کودک کمک بگیرید. رنگ‌های روشن را برای اتاق‌های کوچک، و رنگ‌های کمی تیره تر را برای اتاق خواب‌های بزرگ در نظر بگیرید.

همان طور که می‌دانید،اتاق خواب‌ها به گونه ای برای کودکان، به عنوان مکان امن خودنمایی می‌کند. با این تفاسیر می‌توانید به جز رنگ مورد علاقه‌شان، از طرح دلخواهشان نیز استفاده کنید؛ برای مثال از طرح‌های مرد عنکبوتی و ماشین برای پسرها، و یا عروسک‌های جذاب برای دخترها استفاده کنید. طرح‌های فانتزی و مینیمال در کنار یک رنگ زیبا و جذاب، می‌تواند یک اتاق و کمد دیواری رویایی را برای فرزند شما بسازد.

در این میان برای منحصر به فرد کردن کمد دیواری اتاق کودک، از تضاد بین رنگ‌ها کمک بگیرید. برای مثال راه راه‌های رنگی رنگی، می‌توانند حس و حال جالب و عجیبی را به کودکان شما منتقل کنند. این که دو رنگ انتخابی شما در تضاد هم باشند و در عین حال همخوانی داشته باشند، می‌تواند خالق پارادوکس زیبایی در اتاق خواب باشد!

به جرأت می‌توان گفت که از باورهای غلط و جا افتاده در فرهنگ بسیاری از کشورها، انحصار رنگ‌ها برای جنسیت فرزندشان است. این که فرزند دخترتان حتما باید کمد دیواری قرمز یا صورتی داشته باشد، یا برای فرزند پسرتان کمد دیواری آبی را در نظر بگیرید، در صورتی که جزو رنگ‌های مورد علاقه اش نیست، به شدت اشتباه است! اجازه دهید تا رنگ و طرح کمد دیواری اتاق کودک فارغ از انحصار‌های جنسیتی باشد و حس آزادی داشته باشد.

جنس مناسب کمد دیواری

بعد از انتخاب رنگ مناسب با توجه به نکات گفته شده، نوبت به انتخاب جنس کمد دیواری اتاق کودک دلبندتان است. هنگامی که به مرحله انتخاب جنس کمد دیواری می‌رسید، احتمالا کمی دچار نگرانی می‌شوید که جنس این کمد‌ها حتما متفاوت از کمد‌های بزرگسالان است.

باز هم در اشتباه هستید و هیچ تفاوتی در این دو مورد نیست. شما به راحتی می‌توانید با توجه به بودجه و سلیقه خود یکی از کمد دیواری‌های جنس چوب، ام دی اف، ممبران و های گلاس و… را برای اتاق فرزندتان تهیه کنید.

تنها نکته ای که باید در این میان به آن توجه بیشتری داشته باشید، حساسیت کودکان به مواد کمد دیواری است. بهتر است که برای جلوگیری از ایجاد آلرژی و حساسیت، از چوب و یا ام دی اف استفاده کنید. همان طور که می‌دانید، کمدهای ساخته شده از چوب دارای قیمت بالاتر و ام دی اف دارای قیمت پایین تری هستند.

هنگامی که به طراحی ابعاد و شکل ظاهری کمد دیواری اتاق کودک می‌پردازید، به این مورد هم توجه کنید که درخواست‌های شما از یک کمد دیواری در چه حد است؟

برای مثال افرادی هستند که به دلیل کمبود جا نمی‌توانند هم کمد دیواری داشته باشند، هم میز تحریر و کتابخانه. پیشنهاد ما برای این افراد استفاده از کمد دیواری‌هایی است که در حالت چند منظوره ساخته شده اند و میز تحریر، کتابخانه، طبقات برای وسایل و… را در دل خود جای داده اند.

پس با خرید یک کمد دیواری چند منظوره، می‌توانید استفاده‌های گوناگونی داشته باشید؛ در عین حال که فضای زیادی را اشغال نکرده است!

اگر به فکر طراحی یک درب زیبا و خاص برای کمد دیواری اتاق خودک خود هستید، پیشنهاد ما استفاده از درب کشویی آینه دار است؛ چرا که کودک شما می‌تواند در صورت باز یا بسته بودن درب کمد، از فضای بیشتری از اتاق بهره مند باشد. علاوه بر این، زیبایی آینه روی کمد دیواری، زبان زد عام و خاص است.

 

عوامل تعیین کننده قیمت کمد دیواری اتاق کودک

در این قسمت قصد داریم تا مواردی که قیمت نهایی کمد دیواری را برای شما تعیین می‌کند را شرح دهیم تا با آگاهی بیشتر خرید خود را انجام دهید.

نوع یراق آلات، طرح و رنگ، سایز و ابعاد، تک منظوره یا چند منظوره بودن از مواردی هستند که در تعیین قیمت کمد دیواری اتاق کودک شما نقش اصلی را ایفا می‌کنند. با توجه به موارد گفته شده می‌توانید کیفیت و کمیت مورد علاقه و مناسب با بودجه خود را سفارش دهید.

سخن آخر

برای جمع بندی مطالب ذکر شده باید گفت که انتخاب رنگ، طرح، ابعاد، جنس و درب کمد دیواری اتاق کودک، همگی به خودتان و فرزندتان بستگی دارد.

دقت داشته باشید که تمام فضای اتاق خواب در دید فرزندتان مهم است و کمد دیواری که می‌تواند حتی چند منظوره ساخته شود، یکی از مهم ترین وسایل اتاق کودک است. از این که با همراه بودید، سپاس گزاریم. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.

برای مشاهده نمونه کارها و ویدئو نهایی تحویل پروژه ها میتوانید به پیج اینستاگرام پرهام دکور مراجعه کنید. همچنین برای ثبت درخواست مشاوره بازسازی و طراحی داخلی منزل نیز میتوانید فرم درخواست را پر کنید تا مشاوران ما در کوتاه ترین زمان ممکن با شما تماس بگیرند.