یکی از مکان‌های پر طرفدار برای وقت گذرانی آخر هفته‌ها، میهمانی و حتی استراحت و آرامش، ویلا در شهر‌ها و اطراف شهرهاست. صد در صد هنگام سفر ویلاهای مختلفی را دیده اید که سبک آن‌ها از مدرن گرفته تا سنتی، متغیر بوده است. این که فقط به زیبایی بیرون ویلا اهمیت دهیم، کار کاملا اشتباهی است. یکی از مهم ترین نکات در ساخت ویلاها، توجه زیاد به ایجاد فضاهای مختلف درون ویلا است. این که برای هر فعالیت، فضای جداگانه ای را در نظر بگیریم و دکوراسیون منحصر به فرد فضا را ایجاد کنیم، از اهمیت ویژه ای برخوردار است و می‌تواند هویت ویلای شما را به شدت تحت تاثیر قرار دهد. با ما همراه باشید تا اگر در آستانه ساخت ویلای خاص خود هستید، از این نکات مهم غافل نشوید.

در نظر گرفتن فضا برای هر وسیله

یکی از کارهای اشتباهی که ممکن است انجام دهید، تهیه وسایل ویلا قبل از ساخت آن است. شما باید در طراحی و ساخت ویلا، با توجه به سلیقه خود در چیدمان و همچنین نیازهایتان، برای هر فعالیت و وسیله فضایی خاص را در نظر بگیرید. برای مثال برای فضای نشیمن داحل ویلا، از اکسسوری و مبلمان بیش از حد جاگیر استفاده نکنید؛ چرا که باعث کوچک به نظر رسیدن فضای ویلا می‌شود. اگر قصد دارید تا از مبلمان و وسایل بزرگ استفاده کنید، حتما باید طراحی فضای نشیمن را بزرگ و دلباز در نظر بگیرید.

مورد بعدی توجه به نسبت فضای اتاق‌ها، آشپزخانه، پذیرایی و حمام و سرویس بهداشتی به یکدیگر است؛ چرا که اگر ویلای شما دارای فضای پذیرایی بزرگی باشد و در عوض آشپزخانه بیش از حد کوچک باشد، می‌تواند در چیدن وسایل ضروری پخت و پز و یخچال تاثیر بگذارد و در نهایت زشت به نظر برسد. یا اگر اتاق خواب‌ها بیش از حد بزرگ باشد و حمام و دستشویی کوچک باشد، تناسب زیبایی را به نمایش نمی‌گذارد.

پس یکی از مهم ترین نکات، در نظر گرفتن تناسب فضاها و همچنین نوع چیدمان شماست.

فضای مناسب برای سرگرمی

شما به راحتی می‌توانید با مشاوره با یک تیم ماهر در این زمینه، به جز فضاهای عادی هر خانه و ویلا، فضای جدایی را برای سرگرمی و بازی‌های مختلف ایجاد کنید. اگر در اطراف ویلای شما، همسایگان زیادی ساکن هستند، با عایق کردن این اتاق می‌توانید به راحتی در هر زمانی از شبانه روز، سرگرمی و بازی‌های مختلف را بدون نگرانی از سر و صدای اذیت کننده انجام دهید. گاهی افراد از این فضای دنج نیز به عنوان اتاق کار استفاده می‌کنند.

حمام

یکی از زیباترین فضاها در ویلاها، حمام‌های بزرگ و زیبای آن است که وجود وان و…، سبک منحصر به فردی را به آن می‌بخشد. شما به راحتی می‌توانید با در نظر گرفتن فضای بزرگ برای حمام ویلا، انواع اکسسوری، فضای مناسب  برای حوله‌ها، دوش‌های مدرن و بزرگ و… را در نظر بگیرید. مورد مهم در حمام، استفاده از رنگ‌های خاص و ملایم است که به بزرگ تر نشان دادن فضا بسیار کمک می‌کند.

غذاخوری

با توجه به این که امروزه افراد حتی در سفر و ویلاها باز هم درگیر کارهای خود هستند و تمام وقت در کنار خانواده نیستند، ایجاد فضایی که برای شام و ناهار بتواند تمام اعضا را در کنار یکدیگر جمع کند، بسیار ارزشمند و مهم است. شما می‌توانید با استفاده از روش‌های روانشناسی برای ایجاد فضایی گرم و دلنشین، صمیمیت را در اتاق غذاخوری به اوج خود برسانید. از جمله این روش‌ها رنگ اتاق، دکوراسیون و چیدمان است. از داشتن پنجره برای عوض شدن هوای اتاق غذاخوری نیز غافل نشوید.

بالکن

یکی از زیباترین فضاها در ویلا، بالکن‌های بزرگ و دلباز است. در زندگی شهری و با توجه به محدودیت خانه‌ها، بالکن‌ها زیاد بزرگ و دلباز نیستند. در عوض می‌توانید در ویلای خوش آب و هوای خود، بالکنی را طراحی کنید که خود به تنهایی دارای شخصیت جداگانه ای از ویلا باشد. در این بالکن از دکوراسیون مدرن تا سنتی را می‌توانید پیاده سازی کنید. از گل و گیاهان زیبا و رنگارنگ گرفته تا میز و صندلی‌های چوبی که صمیمیت و زیبایی فضا را دوچندان می‌کند.

فضای سبز و گیاهان

استفاده از چمن، گل‌های رنگارنگ و متنوع، گیاهان و درختان میوه و… ، همگی به راحتی می‌توانند حال و هوای ویلای شما را دستخوش تغییرات قرار دهند. حتی در صورتی که فضای کافی برای ایجاد زمین بازی دارید، می‌توانید یک زمین والیبال را طراحی کنید. این موارد همگی ویژگی‌های یک ویلای لاکچری و گران قیمت است!

انتخاب سبک مناسب

شما با توجه به سلیقه و بودجه خود می‌توانید از سبک مدرن گرفته تا سبک سنتی را داخل ویلای خود اجرا کنید. فقط دقت داشته باشید که هر سبکی را انتخاب کردید، تمام جزئیات ریز و درشت در همان زمینه باشد. این که سبک مدرن را انتخاب کنید و از تخت‌های سنتی و اکسسوری‌های عتیقه استفاده کنید، ارزش ویلای شما را به شدت کم می‌کند. قبل از اجرای هر سبک به تمام بخش‌های آن از فضای غذا خوری تا حمام و اتاق‌ها فکر کنید و در صورت کامل بودن وسایل و دکوراسیون، به اجرای آن بپردازید.

سخن آخر

برای داشتن یک ویلای زیبا و خوب تنها نباید به موقعیت مکانی آن دقت کنید، بلکه باید به تمام جزئیات آن از دکوراسیون گرفته تا تمام فضاهای آن دقت به خرج دهید و با توجه به سلیقه خود، ویلایی منحصر به فرد و خاص بسازید تا هر فردی پس از ورود حیرت زده شود. ناگفته نماند که در صورت داشتن فضای زیاد در ویلا، می‌توانید از داشتن استخر نیز بهره ببرید و اندازه استخر و دکوراسیون اطراف این مورد نیز نیازمند دقت و سلیقه است. از این که با ما همراه بودید، سپاس گزاریم .