استفاده از مبل راحتی می‌تواند تاثیر زیادی بر سبک و طرح دکوراسیون انتخاب شده شما داشته باشد. شما می‌توانید با انتخاب مبل‌های راحتی برای خانه، مکان‌های اداری، فروشگاه و غیره دکوراسیون آن‌ها را جذاب تر کنید. ویژگی‌‌هایی که مبل‌های راحتی را نسبت به مبل‌های استیل متمایز می‌کند، تشک و جنس پارچه‌ به کار رفته در این مبل‌ها است.

حتی راحتی این مبل‌ها با مبل‌های استیل اصلا قابل مقایسه نیست؛ از مبل‌های استیل در همه شرایط نمی‌توان استفاده کرد و برای نشستن طولانی مدت طراحی نشدند.

متریال استفاده شده در مبل‌های راحتی با کیفیت بوده و همچنین می‌توان گفت که چوب‌های کمتری نسبت به مبل‌های دیگر در آن استفاده شده است؛ زیرا این مبل‌ها برای استفاده روزانه طراحی شده و باید در برابر وزن و فشار بسیار مقاوم باشند.

معمولا برای ساخت این مبل‌ها از چوب گردو استفاده می‌کنند؛ زیرا این چوب‌ها بسیار با دوام، مقاوم و همچنین سبک هستند. عمر مبلمان شما به چارچوب خوب و قوی بستگی دارد؛ پس هنگام خرید درباره جنس چوب استفاده شده در مبلمان خود تحقیق کنید.

با ارائه این مطلب می‌توانیم شما را با ویژگی‌ها و کاربردهای مبل راحتی بیشتر آشنا ‌کنیم. همچنین در ادامه به شما کمک خواهیم کرد، که چه نوع مبلی را برای دکوراسیون خود انتخاب کنید؛ زیرا لازمه‌ طراحی یک دکوراسیون جذاب، انتخاب مدل و رنگ مبلمان است.

ویژگی‌های مبل راحتی

یکی از ویژگی‌هایی که این مبل را نسبت به بقیه‌ مبل‌ها متمایز می‌کند، نشیمنگاه راحت این مبل است؛ می‌توان از مزیت‌های این مبل، ارتفاع کم نسبت به سایر مبلمان و همچنین عریض و پهن بودن نشیمنگاه آن اشاره کرد.

البته مبلمان راحتی با دسته‌های پهن و همچنین با داشتن چندین کوسن نرم و راحت می‌تواند آرامش شما را تامین کند. نکته‌ قابل توجه اینجاست که هنگام خرید می‌توانید طرح و جنس پارچه را خودتان انتخاب کنید؛ چرا که جنس پارچه تشک با دسته‌ها یکی هست.

همچنین یکی از مزیت‌های مهم این مبلمان که مورد توجه بسیاری از خانم‌ها قرار گرفته است؛ این است که تشک‌های این مبلمان از بدنه جدا می‌شوند و پارچه‌های آن با استفاده از زیپ به راحتی جدا شده و قابل شست و شو هستند.

همچنین شما می‌توانید هنگام سفارش، ارتفاع ایده‌آل مبلمان خود را انتخاب کنید؛ زیرا ممکن است که افراد یک خانواده بلند قد باشند و یا افراد خانواده دیگر کوتاه قد باشند. این امر باعث می‌شود که افراد هنگام استفاده از این مبل دچار مشکل نشوند.

نکته آخری که می‌توان به آن اشاره کرد، این است که هنگام خرید به پایه‌های مبل دقت کنید که بیرون از بدنه مبل نباشد؛ زیرا هنگام رد شدن از کنار مبل احتمال برخود پاهایتان به پایه‌های مبل وجود دارد. همچنین به کیفیت پارچه، متریال و چوب استفاده شده در آن توجه نمایید، تا در مرور زمان خیالتان از زیبایی و دوام ظاهری مبلمان راحت باشد. البته قبل از خرید، حتما به زاویه استاندارد پشتی و همچنین راحتی نشیمنگاه توجه و تست شود.

انواع مبلمان راحتی و معرفی آن‌ها

تنوع مبل‌های راحتی زیاد است. این تفاوت در شکل، اندازه، نرمی نشیمنگاه و همچنین ارتفاع آن است. در ادامه این مطلب به معرفی برخی از انواع مبلمان راحتی می‌پردازیم.

مبل‌های راحتی لاوست

ظاهر مبل‌های لاوست همانند بقیه مبلمان راحتی است، با این تفاوت که تشک‌های آن به هم نزدیک و چسبیده هستند و همراه با کوسن‌های زیاد به فروش می‌رسند. البته ناگفته نماند که دلیل محبوبیت آن بین زوج‌ها همین است. همچنین مبل‌های لاوست تکیه‌ گاه کوتاه تری نسبت به بقیه مبلمان دارند.

مبل‌های راحتی L

از ویژگی‌های مبل راحتی L می‌توان به نرم بودن نشیمنگاه و همچنین دسته‌های مبل اشاره کرد. همچنین این مبل‌ها برای گوشه‌های خانه بسیار مناسب هستند. مبلمان راحتی L به دلیل اینکه فضا کمی را اشغال کرده و چسبیده به دیوار هستند، برای هر فضایی، چه بزرگ و چه کوچک بسیار مناسب اند.

مبل‌های راحتی تختخواب شو

یکی از محبوب‌ ترین مبلمان راحتی، مبل‌های تختخواب شو هستند. شما با استفاده از این مبلمان می‌توانید فضای آزاد خانه خود را افزایش داده و همچنین این فضا را بهبود ببخشید. شما با خرید این مبل با یک تیر دو نشان می‌زنید؛ بدین معنا که برای استفاده روزانه خود یک مبل زیبا و شیک دارید و برای استراحت و خواب شبانه خود یک تخت خواب مناسب، استاندارد و راحت خواهی داشت.

مبل راحتی ایتالیایی

مبل‌های راحتی ایتالیایی را افرادی با سلیقه خاص می‌پسندند. به این معنی که برای این افراد، ظاهر لوکس در اولویت اول و راحتی مبل در اولویت دوم قرار دارد. در ساخت این مبل‌ها بیشتر از چوب استفاده شده؛ همین امر سبب شده است که نتوانید روی این مبل‌ها به راحتی دراز بکشید و استراحت کنید؛ هرچند که دارای نشیمنگاه نرمی هستند ولی مقاومت آن مانند بقیه مبل‌های راحتی نیست.

مبل‌های راحتی کاناپه

کاناپه‌ها یکی از محبوب ترین مبلمان راحتی هستند که می‌توانند شرایط استراحت، راحتی و حتی چرت نیمروزه شما را فراهم کنند. معمولا کاناپه‌ها به عنوان یک ست کامل مبلمان به فروش می‌رسند؛ اما برخی از افراد از کاناپه‌های تک برای طراحی دکوراسیون منزل خود استفاده می‌کنند. کاناپه‌ها انواع مختلفی دارند که در ادامه درباره آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

کاناپه‌های اسلیپر

معنی کاناپه اسلیپر یعنی راحت بودن. کاناپه اسلیپر مناسب فضا و خانه‌های کوچک است و می‌تواند نقش پر رنگی در جذابیت دکوراسیون آن‌ها داشته باشد. این کاناپه هیچ گونه دسته‌ای ندارد و بدنه مبل به شکل کشیده است. همچنین با استفاده از این کاناپه‌ها در اتاق خواب، می‌توانید راحتی و زیبایی دکوراسیون خود را تضمین کنید.

کاناپه چستر فیلد

مبل چستر فیلد، نوعی مبل کلاسیک است که بخاطر راحتی، آن را در دسته‌ مبلمان راحتی قرار داده‌اند. معمولا ابعاد این مبل نسبت به بقیه مبل‌ها متفاوت بوده و مناسب فضاهای کوچک نمی‌باشد. بخاطر ظاهر خاص و جذاب این مبل، می‌توانید آن را در لابی‌ها، مکان‌های لاکچری و غیره استفاده کنید. حتی از آن می‌توانید در اتاق نشیمن خانه خود استفاده کنید؛ چرا که خود به تنهایی مرکز توجه منزل شما می‌شود.

کاناپه تاکسیدو

در حقیقت کاناپه تاکسیدو تا حدودی به کاناپه چستر فیلد شباهت دارد؛ اما تنها تفاوت آن‌ها این است که در کاناپه تاکسیدو انحنا و پیچ و خم مشاهده نمی‌شود. در این کاناپه شما شاهد تکیه گاه و پشتی بلند هستید؛ حتی دسته‌ها از نظر ارتفاع با قسمت پشتی یکسان هستند.

سخن آخر

در نهایت می‌توان گفت که انواع مبلمان را در این مقاله توضیح دادیم و متوجه شدیم که هر مبلمان برای چه نوع سلیقه ای مناسب است. حال با توجه به سبک خانه یا محل کار، بودجه و سلیقه خود به انتخاب بهترین مبلمان مناسب دکوراسیون داخلی مد نظر بپردازید. از این که با ما همراه بودید، سپاس گزاریم.

برای مشاهده نمونه کارها و ویدئو نهایی تحویل پروژه ها میتوانید به پیج اینستاگرام پرهام دکور مراجعه کنید. همچنین برای ثبت درخواست مشاوره بازسازی و طراحی داخلی منزل نیز میتوانید فرم درخواست را پر کنید تا مشاوران ما در کوتاه ترین زمان ممکن با شما تماس بگیرند.