سرویس بهداشتی و حمام یکی از اعضای مهم خانه هستند که معمولا برای طراحی دکوراسیون داخلی توجه زیادی به آن نمی‌شود. معمولا کابینت‌های روشویی المان‌هایی هستند، که در طراحی دکوراسیون داخلی این فضا نقش مهمی دارند.با استفاده از کابینت‌های روشویی می‌توان تغییرات زیادی در سرویس بهداشتی و حمام ایجاد کرد؛ به صورتی که باعث ایجاد حس و حال بهتر شود. روشویی‌ها، کابینت‌های کاربردی هستند که جنبه تزئینی هم دارند؛ بدین معنی که هم باعث نظم‌ دهی به وسایل بهداشتی شما می‌شود، و هم با به کار بردن آن باعث زیباتر شدن دیزاین سرویس بهداشتی و حمام خانه می‌شوید. از طرفی شما با استفاده از کابینت‌های روشویی می‌توانید از آلوده شدن این لوازم جلوگیری کنید.

لازم به ذکر است که قیمت این روشویی‌ها به ابعاد و جنس استفاده شده در آن بستگی دارد. در ادامه این مقاله ما به شما کمک خواهیم کرد، با انواع کابینت‌های روشویی از نظر ابعاد، جنس، رنگ و نوع آن آشنا شوید، تا انتخاب خوبی برای دکوراسیون مورد نظر خود داشته باشید.

معرفی انواع کابینت‌های روشویی

کابینت‌های روشویی سه مدل اصلی دارند که شامل سلطنتی، مدرن و ساده هستند.

سلطنتی

کابینت‌های روشویی سلطنتی با این که قیمت بیشتر و گران تری نسبت به بقیه کابینت‌ها دارند، با ویژگی‌ها و آپشن‌های بیشتری که دارد آن را از بقیه کابینت‌ها متمایز کرده است. این کابینت‌ها به صورت پایه دار و از جنس چوب درست شده و روی زمین قرار می‌گیرند. بخاطر ظاهر مجلل این کابینت‌ها که زیبایی منحصر به فردی به آن داده، بیشتر در دکوراسیون‌های لاکچری استفاده می‌شود.

مدرن

در طراحی این نوع کابینت‌های روشویی از سبک مدرن استفاده شده است. همچنین باید بدانید که این کابینت‌ها را هم می‌توان روی زمین و هم روی دیوار نصب کرد. جنس متریال استفاده شده در این نوع کابینت، از پی وی سی ضد آب است که با رنگ‌، طرح و ابعاد مختلفی به فروش می‌رسند.

ساده

در این نوع کابینت‌های روشویی که استحکام کمتری دارند، آیتم‌های طراحی در آن رعایت نشده و همچنین قیمت پایین تر و ارزان تری نسبت به بقیه کابینت‌ها دارند.

معایب و مزایای کابینت‌های پایه دار و دیواری

کابینت‌های روشویی پایه دار در ابعاد و طرح‌های مختلفی تولید می‌شوند، که به راحتی می‌توان آن‌ها را در حمام و سرویس بهداشتی نصب کرد. درباره مزیت‌های این کابینت می‌توان گفت که با استفاده از آن شما می‌توانید لوله‌های روکار را بپوشانید و همچنین با نفوذ نکردن آب و رطوبت در این کابینت‌ها، از آلوده شدن لوازم بهداشتی خود جلوگیری کنید.

می‌توان گفت با وجود هر مزیتی، معایبی هم وجود دارد. مهم ترین معایبی که می‌توان عنوان کرد این است که تمیز کردن کابینت‌های روشویی پایه دار کمی مشکل است و قابلیت تنظیم ارتفاع ندارند. همچنین این کابینت‌ها با طرح قدیمی که دارند، سخت با دکوراسیون مدرن هماهنگ می‌شوند.

کابینت‌های روشویی دیواری برای فضاهای کوچک بسیار مناسب هستند؛ زیرا قابلیت تنظیم ارتفاع دارند. این کابینت‌ها دارای سبکی مدرن هستند. همین امر باعث می‌شود که به راحتی با دکوراسیون مدرن هماهنگ شوند. همچنین از مزایای بیشتر آن می‌توان گفت که از نفوذ آب و رطوبت جهت آلوده شدن لوازم بهداشتی جلوگیری کرده، و به دلیل باز بودن زیر کابینت، کاشی ها دچار جرم نمی‌شوند. حتی برعکس کابینت‌های روشویی پایه دار، شما می‌توانید کابینت‌های دیواری را به راحتی تمیز کنید.

از معایب کابینت‌های روشویی دیواری می‌توان گفت، با اینکه نصب آن دشوار است و حتی وزن روشویی و کابینت به دیوار منتقل می‌شود، ولی استحکام و مقاومت بسیار کم آن باعث شده که قرار دادن اجسام سنگین داخل کابینت روشویی با مشکل مواجه شود.

نکات طلایی برای خرید کابینت‌های روشویی

برای خرید کابینت‌های روشویی حتما باید به چند نکته طلایی توجه کنید.

زمینی یا دیواری بودن کابینت‌های روشویی

با توجه به توضیحات ما در این مقاله، کابینت‌های روشویی به دو نوع تقسیم می‌شوند؛ کابینت‌های روشویی زمینی و دیواری. کابینت‌های دیواری بدون پایه هستند، ولی کابینت‌های زمینی پایه دارند. شما بر اساس دکوراسیونی که برای سرویس بهداشتی و حمام انتخاب کرده‌اید، می‌توانید هر کدام از این کابینت‌های روشویی را انتخاب کنید.

جنس بدنه کابینت روشویی

می‌توان گفت که امروزه جنس بدنه کابینت‌ها معمولا از پی وی سی ضد آب است؛ زیرا با استفاده از این متریال رطوبت، آب و حتی بخار به کابینت شما نفوذ نمی‌کند، و همین امر از خرابی و پوسیدگی کابینت‌ها جلوگیری می‌کند. در نتیجه دوام آن با گذشت زمان زیر سوال نمی‌رود.

نوع طراحی و رنگ به کار رفته در کابینت روشویی

شما با استفاده از سبک دکوراسیون انتخابی خود، می‌توانید نوع، طرح و رنگ کابینت را انتخاب کنید. طرح و رنگ کابینت را می‌توانید طوری انتخاب کنید که با کاشی‌ها و سرامیک‌های سرویس بهداشتی و حمام هماهنگی داشته باشد. کابینت‌های روشویی برای سلیقه‌های مختلف و همچنین در رنگ و طرح‌های متنوع تولید می‌شود.

نحوه باز و بسته کردن درب کابینت‌های روشویی

درب‌های کابینت‌ روشویی به جهات مختلف باز و بسته می‌شود. شما هنگام خرید، باید حتما به نحوه باز و بسته شدن درب‌ها توجه کنید. همچنین می‌توانید از جک‌ و آرام بند برای بهتر باز و بسته شدن درهای کابینت استفاده کنید.

طرح کابینت روشویی

هنگام خرید حتما به طرح کابینت‌های روشویی توجه داشته باشید؛ چرا که یک انتخاب درست می‌تواند به خاص بودن دکوراسیون داخلی شما بسیار کمک کند.

ابعاد کابینت‌های روشویی

بیشترین نکته‌ای که حائز اهمیت است، ابعاد و اندازه کابینت است. شما قبل از خرید باید اندازه کابینت خود را مطابق با متراژ سرویس بهداشتی و حمام داشته باشید، تا در نصب آن دچار مشکل نشوید.

جنس روکش کابینت روشویی

جنس روکش کابینت‌های روشویی باید طوری باشد که در برابر رطوبت، ساییدگی و زدگی مقاوم باشد. همچنین دوام کابینت شما را زیاد کند؛ در غیر این صورت شما باید هزینه دوچندان برای تعمیر آن بپردازید.

طرح و جنس روشویی

طرح وجنس کابینت‌های روشویی‌ می‌تواند بسیار متفاوت باشد. مثلا بعضی از روشویی‌ها از جنس چوب و سنگ هستند، و بعضی دیگر چینی هستند. هرچند که روشویی‌های سنگی بسیار مقاوم‌تر از جنس‌های دیگر روشویی هستند. هنگام خرید با توجه به سبک دکوراسیون خود می‌توانید طرح و جنس کابینت روشویی را انتخاب کرده و از آن استفاده کنید.

سخن آخر

در نهایت می‌توان گفت که یکی از عناصر اصلی در دکوراسیون داخلی حمام و سرویس بهداشتی، کابینت‌ روشویی است. همان طور که توضیح داده شد، کابینت‌های روشویی در انواع مختلفی تولید می‌شوند. می‌توانید بسته به سلیقه، بودجه و نوع دکوراسیون خود به انتخاب روشویی مناسب بپردازید. از این که با ما همراه بودید، سپاس گزاریم.

برای مشاهده نمونه کارها و ویدئو نهایی تحویل پروژه ها میتوانید به پیج اینستاگرام پرهام دکور مراجعه کنید. همچنین برای ثبت درخواست مشاوره بازسازی و طراحی داخلی منزل نیز میتوانید فرم درخواست را پر کنید تا مشاوران ما در کوتاه ترین زمان ممکن با شما تماس بگیرند.