به دیوار فیچر، برجسته و یا کانونی دیوار تاکیدی گفته میشود که میتوان به وسیله آن یک فضا را باز نشان دادن و اینکه به واسطه ی طراحی این دیوار تمبر شخصیتی خود را به فضای مورد نیاز خود تزریق کنید و همینطور ایجاد دیوار فیچر میتواند به نشانه گذاری و تقسیم بندی فضای مورد نیاز شما کمک کند.

جوانب مثبت و منفی دیوار تاکیدی

از نظر برخی به وجود آوردن این فضا و یا همان دیوار فیچر یک روش بسیار قدیمی و ناامید کنند برای طراحی یک دیوار میباشد و رنگ دیوار سفید را به هر چیزی ترجیح میدهد و اما بعضی ها این روش را یک روش مناسب برای دلباز کردن این فضا و همچنین  تمبر شخصیتی خود میدانند، اما حق با چه کسیت؟ در ادامه به برخی از این سوال ها میپردازیم.

مزایا: طراحی این نوع دیوار میتواند دیوار مورد نیاز شما را یکپارچه کند

اگر در فضای دکوراسیون خود مبلمان ناسازگار و یا ترکیبی از مبل های سفید و یا قطعات چوبی دارید، با روش درست اجرای دیوارهای فیچر میتواند یک فضای یکپارچه داشته باشید و با توجه به انتخاب مناسب رنگ و استفاده از سایه روشن های رنگی  جهت پیوند دادن و ایجاد یک پارچگی برای فضای مورد نیاز است.

مزایا: ایجاد عمق در فضا

از دیگر عوامل تاثیر این نوع دیوار باعث ایجاد توهم عمق در فضا میشود، بنابراین در  فضاهای کوچک این روش مفید بوده و باعث بزرگتر نشان دادن فضای ما میشود.

همچنین استفاده از دیوارهای تاکیدی تاریک میتواند در هر کجای خانه، مانند فضای ناهار، اتاق خواب ها کاربردی باشد. بنابراین از استفاده ی رنگ های تاریک ، خاکستری، طوفانی و نیمه شب برای استفاده ی فضاها نترسید.

مزایا: نشانه گذاری دیوار با استفاده از دیوار تاکیدی

استفاده از دیوار فیچر میتواند به نشانه گذاری و تقسیم دیوارها کمک کند، مانند یک دیوار بزرگ در یک فضای خانه، دیوار فیچر میتواند این فضاها را به اتاق نشیمن و یا فضای ناهار خوری تقسیم کند، همان طور که یک فرش میتواند به تقسیم بندی فضای ما کمک کند نقش این دیوارها نیز میتواند به همین صورت باشد.

دیوار تاکیدی

معایب: منحرف شدن توسط دیوار تاکیدی

اگر استفاده از این دیوار به درستی انجام نگیرد، ممکن است باعث سردرگمی شما و مهمانانتان شود، بنابراین به محل قرارگیری آن و عناصر تاکیدی باید توجه کرد و همینطور ترکیب رنگ و سایه روشن ها و همخوانی این ترکیب با دیگر فضای خانه و مبلمان‌ها باید توجه کرد که یک فضای ناهماهنگ و گیج کننده در فضای خانه ایجاد نشود. اگر از مکان دیوار تاکیدی خود اطمینان ندارید، اغلب این فضاها در اتاق نشیمن در پشت فضای تلویزیون و در فضای ناهارخوری روبه روی فضای نشیمن میباشد.

معایب: از مد افتادن

باتوجه به این موضوع که طراحی و تغییرات دکوراسیون داخلی ممکن است هر چند سال اتفاق بیوفتد، بنابراین ممکن است انتخاب رنگی که به طور مثال برای ورودی خانه‌ی خود در نظر گرفته اید بعد مدتی برای شما خسته کننده به نظر برسد، بنابراین با توجه به این موضوع یا از رنگ‌های خنثی استفاده کنید و یا به فکر تغییر دوباره ی فضای خانه‌ی خود باشید.

دیوار تاکیدی

معایب: دیوار تاکیدی باب سلیقه ی همه نبودن

همانطور که گفته شد انتخاب دیوار تاکیدی و طرح های مورد استفاده ممکن است بنا به سلیقه و شخصیت هر شخص استفاده شود و طرح های انتخابی شما از نظر افراد دیگر مورد پسند نباشد. بنابراین اگر قصد فروش خانه را دارید و یا به مدت کوتاهی در آن مکان هستید یا طراحی این نوع دیوار را از ذهن خود حذف کنید و یا در انتخاب نوع طرح و رنگ از رنگ های  خنثی استفاده کنید.

دیوار تاکیدی
دیوار تاکیدی
دیوار تاکیدی
دیوار تاکیدی
دیوار تاکیدی