همان طور که می‌دانید، سبک‌های بسار متنوعی برای اجرای دکوراسیون داخلی وجود دارد، که بسته به بودجه و سلیقه مشتری تعیین می‌شود. یکی از پر طرفدارترین و در عین حال خاص ترین سبک‌ها، سبک ساحلی است. در این سبک شما به وضوح آرامش طبیعت و دریا را در یک خانه شهری دریافت می‌کنید. دکوراسیون ساحلی از جمله سبک‌هایی است، که برای از بین بردن خستگی‌ها و شلوغی‌های روزمره بسیار موثر است. با ما همراه باشید تا با این سبک بیشتر آشنا شوید.

معرفی کلی سبک دکوراسیون ساحلی

هنگامی که در دکوراسیون داخلی خانه، از عناصر و مشخصه‌های طبیعت ساحلی و دریا استفاده شود، سبک ساحلی به وجود می‌آید. این سبک به شدت برای افرادی که عاشق ویلاهای ساحلی هستند، مناسب است؛ چرا که شما هر روز و هر لحظه امکان رفتن به دریا و ساحل را ندارید. اما اگر عناصر تداعی کننده این سبک را در محل زندگی خود مشاهده کنید، دلتنگی شما را تا حدود زیادی از بین خواهد برد. از اکسسوری گرفته تا وسایل بزرگ خانه، می‌توانند نشانه ای از طبیعت و ساحل و دریا باشند. در ادامه به معرفی انواع سبک دکوراسیون ساحلی خواهیم پرداخت.

سبک ساحلی؛ از نوع مدیترانه ای

در کشور یونان و ایتالیا به وفور این سبک دکوراسیون مدیترانه ای به چشم می‌خورد. اگر نگاهی به دکوراسیون و چیدمان وسایل این خانه‌ها کرده باشید، وجود چوب‌های مستحکم، رنگ روشن در تم و وسایل خانه، فلز سیاه و اکسسوری حکاکی شده توجه شما را جلب می‌کند. همه موارد گفته شده در یک خانه شهری، ایجاد یک فضای ساحلی از نوع مدیترانه ای می‌کند!

سبک امریکایی

اگر طرفدار سبک دکوراسیون مدرن هستید و در عین حال سبک ساحلی نیز مورد پسندتان است، استفاده از دکوراسیون ساحلی امریکایی می‌تواند خواسته شما را برآورده کند. باید دقت داشته باشید که مهم ترین عنصر سازنده این سبک، وجود نور طبیعی زیاد در فضای خانه است. مورد بعدی مربوط به استفاده از ترکیب رنگ سفید در کنار رنگ‌های گرم و پر شور می‌شود. در کنار این موارد، برای خرید مبلمان راحت و رنگ روشن و همچنین اکسسوری دریایی اقدام کنید.

از دیگر ویژگی‌های مشاهده شده در این نوع دکوراسیون ساحلی، ترکیب رنگ سفید با خاکستری و قهوه ای است. ناگفته نماند که استفاده از رنگ سفید به صورت رنگ غالب و زمینه ای، باعث ایجاد احساس سرد و خشکی در خانه می‌شود. برای جلوگیری از ایجاد این احساس، تنها کافی است که از لوازم دکوری و اکسسوری‌های کبود رنگ، زمردی، ارغوانی و در کل هر رنگ گرمی که مخصوص دریا و تداعی کننده ساحل است، استفاده شود.

دکوراسیون جزایر استوایی

اگر بخواهیم به صورت شفاف به معرفی این سبک بپردازیم، باید بگوییم که نشات گرفته از سبک خانه‌های بومی جزایر هاوایی و جزایر اقیانوس آرام است. در این سبک شما باید بعد از استفاده ازر رنگ‌های روشن، به تهیه لوازم دریایی، طبیعی، چوب درخت ساج و… اقدام کنید. خاص بودن در این سبک، بسیار خودنمایی می‌کند.

نور طبیعی، مهم ترین مشخصه در سبک ساحلی

هنگامی که تصمیم به استفاده از سبک دکوراسیون ساحلی گرفتید، دقت داشته باشید که حتما خانه دارای پنجره‌های بزرگ و زیاد باشد؛ چرا که با وجود نور طبیعی و گرم خورشید است که این سبک جان می‌گیرد. بدیهی است که برای داشتن نور زیاد در فضای خانه، باید حتما پرده‌های ضخیم و تیره رنگ خود را کنار بگذارید و رنگ روشن و پرده نازک را جایگزین کنید.

نحوه چیدمان

از ویژگی‌های مهم در چیدمان وسایل در پذیرایی خانه با سبک ساحلی، فضای باز و رفت و آمد راحت است. به همین منظور باید دقت کنید که مبلمان خود را به گونه ای بچینید تا فضای زیادی را از خانه نگیرد. مدرن بودن چیدمان در کنار فضای باز خانه، همگی باعث روح بخشیدن به دکوراسیون ساحلی و ایجاد آرامش بیشتر می‌شود.

مبلمان

همان طور که در بالاتر گفته شد، اصول خرید مبل در دکوراسیون ساحلی، سبک راحتی است. این که انتظار داشته باشید مبلمانی سلطنتی یا شلوغ داشته باشید، این سبک را بهم می‌ریزد. از طرفی وجود عاصری مانند چوب و پارچه در مبلمان، به زیباتر شدن و طبیعی تر شدن فضای خانه بسیار کمک می‌کند. سبک مدرن و راحتی در مبلمان، از ویژگی‌های اصلی یک سبک ساحلی است.

طرح و نقش‌های مختص سبک ساحلی

از دیگر گزینه‌های کوچک اما بسیار مهم در ایجاد این نوع سبک، طرح و نقش وسایلی است که در خانه می‌چینید. برای مثال استفاده از چوب‌های طبیعی، فرش با طرح بافت، کوسن و یا پارچه با مبل مخملی و…، از جمله این طرح‌ها است. به صورت کلی می‌توان کفت که باید در وسایل خود، گوشه‌هایی از طبیعت ساحلی و دریایی را به نمایش بگذارید.

اکسسوری ساحلی و دریایی

هر نوع اکسسوری و وسایلی که نشانی از طبیعت و دریا دارند، مناسب سبک دکوراسیون ساحلی است؛ از تابلو‌های طرح دریا و ساحل گرفته تا مرجان‌های مصنوعی و فانوس دریایی و… . فقط داشته باشید که مدرن بودن وسایل در این بین از یاد نرود و سبک سنتی و سلطنتی در وسایل دیده نشود.

سخن آخر

برای جمع بندی از نحوه اجرای سبک دکوراسیون ساحلی باید گفت که نور طبیعی و زیاد، رنگ‌های روشن و سفید به عنوان رنگ غالب، اکسسوری الهام گرفته شده از ساحل و دریا و مبلمان مدرن و راحتی، همگی عناصر تشکیل دهنده یک خانه شهری به سبک ساحلی و دریایی است. خلوت بودن و دل باز بودن فضای پذیرایی نیز به زیباتر شدن این سبک کمک شایانی می‌کند. این که از کدام رنگ گرم برای ترکیب با رنگ‌های سرد و روشن استفاده کنید، کاملا به سلیقه شما بستگی دارد. نکته بسیار مهم در ایجاد فضایی دلنشین در میان رنگ‌های سرد وسایل، استفاده از اکسسوری با طرح و نقش‌های طبیعی و گرم مانند ارغوانی و کبود و… است. از این که با ما همراه بودید، سپاس گزاریم .