آشنایی با قیمت کابینت آشپزخانه

همان طور که قبل تر گفته شد، یکی از مهم ترین موارد در دکوراسیون آشپزخانه، کابینت‌ است. کابینت‌ها انواع مختلفی دارند و هر یک با توجه به سبک انتخابی شما قیمت متفاوتی دارد و این کاملا به شما بستگی دارد که بودجه مد نظر برای انجام این پروژه چقدر می‌باشد. عده ای هستند که بیشتر بودجه خود را در بازسازی به دیوارها و کف‌پوش اختصاص می‌دهند و برعکس نیز کسانی هستند که با در نظر گرفتن بودجه ای معمولی برای دیوار‌ها، بیشتر بودجه خود را به کابینت اختصاص می دهند؛ چرا که نقش اصلی در دکوراسیون آشپزخانه را کابینت‌ها ایفا می‌کنند. با ما همراه باشید تا با انواع قیمت‌ کابینت‌ها آشنا شویم.

کابینت‌های مدرن دو رنگ

روش صحیح قیمت گذاری کابینت

دقت داشته باشید که هنگامی که افراد تیم طراحی دکوراسیون و اجرا به محل مورد نظر می‌آیند، محاسبه قیمت کابینت را بر اساس قوانین استاندارد انجام دهند؛ چرا که این کار از ضرر مالی شما جلوگیری کرده با قیمتی استاندارد می توانید طرح مورد نظر را اجرا کنید. عوامل بسیاری نظیر جنس کابینت، رنگ، دستگیره، درب، جک و لولا و طرح انتخابی شما می‌توانند روی قیمت نهایی تاثیر بگذارند که البته یکی دیگر از موارد مهم اندازه‌هایی است که می‌خواهید کابینت‌‌ها را نصب کنید! در اصل استاندارد قیمت گذاری بر اساس متراژ کابینت شما و موارد قبلی که گفته شد، انجام می‌شود که تمامی این موارد بستگی به مالک دارد که برای هر کدام از این پارامترها چه بودجه ای را در نظر دارد. ناگفته نماند که قمیت کابینت زمینی و دیواری با یکدیگر متفاوت است و کابینت زمینی سهم بیشتری را در این تعیین قیمت به خود اختصاص داده است.

کابینت مدرن

چرا قیمت کابینت کلاسیک و کابینت مدرن مدرن تفاوت زیادی دارد؟

یکی از سوال‌های جالبی که مالکان و مشتریان عزیز از ما می‌پرسند، دلیل تفاوت قیمت بسیار کابینت کلاسیک با مدرن است! به راحتی می‌توان ادعا کرد که موارد بسیاری در این زمینه تاثیر گذار هستند؛ برای مثال شما در استفاده از کابینت‌های کلاسیک به وضوح می‌توانید مشاهده کنید که زیرچراغی و تاج و البته خط و خطوط حکاکی شده مجلل، در کابینت مدرن وجود ندارد. رنگ کابینت‌های کلاسیک توسط دستگاه‌های اتوماتیک انجام می‌شود که در کابینت‌های مدرن به این صورت نیست. مسئله بعدی که تاثیر بسیار بالایی در متفاوت بودن رنج این دو سبک کابینت می‌گذارد، استفاده از چوب طبیعی در ساخت کابینت کلاسیک می‌باشد! همان طور که می‌دانید امروزه قیمت چوب طبیعی و روکش چوب طبیعی بسیار بالاتر از چوب مصنوعی است. پس علت تفاوت قیمت کابینت کلاسیک و مدرن مشخص شد!‌

کابینت مدرن زیبا و دلنشین

تفاوت قیمت کابینت کلاسیک و کابینت نئوکلاسیک

شاید برای شما هم عجیب باشد که چرا باید قیمت کابینت کلاسیک با نئوکلاسیک نیز متفاوت باشد؟ جواب سوال این است که یکی از نکات اصلی در تفاوت این دو سبک، نقش و نگارهایی است که روی آن‌ها حکاکی شده است. در سبک کلاسیک شما شاهد خط و خطوطی هستید که این ظرافت و پرکار بودن اصلا در سبک نئوکلاسیک وجود ندارد؛ چرا که پایه و اساس سبک نئوکلاسیک، ترکیبی از کلاسیک و مدرن است و نه به شلوغی کلاسیک و نه به سادگی مدرن می‌باشد. پس منطقی است که اگر در هنگام استعلام قیمت کابینت با قیمت‌های متفاوتی روبرو شوید، حتی اگر از یک جنس ساخته شده باشند!

کابینت ام دی اف سبک مدرن

تفاوت قیمت کابینت زمینی و دیواری

همان طور که در بالاتر اشاره شد، قیمت کابینت‌ زمینی با دیواری تفاوت دارد. برای مثال امکان دارد شما در کابینت‌های زمینی در طراحی دکوراسیونی که انجام دادید، جزیره نیز در نظر گرفته باشید که یکی از موارد تاثیر گذار در تفاوت قیمت این دو نوع کابینت همین مورد است. با توجه به زیبایی خاصی که جزیره به آشپزخانه شما می‌دهد، باید این توقع را داشت که قیمت نهایی را بالاتر ببرد و با کابینت‌های دیواری متفاوت باشند.

کابینت مدرن طرح فرامید

تفاوت قیمت کابینت هایگلاس و ممبران؛ پرطرفدار ترین کابینت‌ها

کابینت هایگلاس و ممبران هر یک بدی و خوبی خود را دارد. برای مثال کابینت ممبران نسبت به کابینت هایگلاس در لکه گیری بسیار مقاوم تر است و مثال بعدی را می‌توان در برخورد اجسام تیز با این کابینت‌ها بیان کرد؛ به این صورت که کابینت هایگلاس در این برخوردها مقاوم تر می‌باشد. پس با توجه به مزایای و معایب هر کدام و البته سلیقه شما، امکان دارد که کابینت ممبران یا هایگلاس را انتخاب کنید. در نهایت اگر طرفدار کابینت‌های چوبی هستید، می توانید کابینت ممبران را جایگزین کابینت چوبی کنید و این نکته را در نظر بگیرید که قیمت کابینت ممبران رنج بالاتری را نسبت به هایگلاس به خود اختصاص داده است.

موارد مهم و تاثیرگذار در محاسبه قیمت کابینت

یکی از سوال‌هایی که شاید ذهن شما را به خود درگیر کرده باشد، این است که هزینه نصب گاز و سیک و هود با کابینت‌ها است؟ خیر. هزینه نصب این موارد کاملا جدا است. اگر متریالی که برای ساخت کابینت‌ها در نظر گرفته اید خاص و گران است، بالطبع هزینه بالاتری را باید بپردازید. مورد بعدی استفاده از صفحه کابینت کورین است که شامل هزینه جداگانه از موارد محاسبه استاندارد قیمت کابینت می‌شود. اگر در کابینت‌هایتان جایی خاص برای وسایلتان در نظر گرفتید که نیاز به طراحی و نصب خاصی دارد، مثل سوپرمارکت، جای مخصوص سیب زمینی و پیاز و… صد در صد باید هزینه بیشتری را بپردازید! مورد بعدی جای ماشین لباسشویی یا ظرفشویی شماست که خالی می باشد و تنها صفحه ای که روی این مکان نصب و اجرا می شود برای شما شامل هزینه می باشد. هزینه آخر نیز مربوط به حمل و نقل کابینت ها و هزینه بعدی مربوط به نصب آن‌ها می باشد که هر یک جداگانه حساب می شوند. این موارد تعیین کننده قیمت کابینت مد نظر شما در آشپزخانه‌تان می‌باشد.

کابینت مدرن هایگلس

سخن آخر

در نهایت با توجه به مواردی که در بالا گفته شد، فهمیدیم که قیمت کابینت در طراحی دکوراسیون بستگی به خود شما دارد؛ این که از چه متریالی استفاده می‌کنید، چه سبک و طرحی را انتخاب می‌کنید، از اکسسوری و جزیره دراین طرح استفاده می‌کنید یا خیر، اندازه اشپزخانه و مترازی که در آن به نصب کابینت می‌پردازید و در آخر هزینه حمل و نقل و نصب نیز قیمت نهایی فاکتور شما را تعیین می‌کند. در این میان شرکت‌هایی هستند که علاوه بر سابقه بالا در اجرای این نوع پروژه‌ها، کاملا منصفانه و استاندارد قیمت نهایی فاکتور را برای شما تعیین می‌کنند. شرکت پرهام دکور با افراد متخصص و قیمت‌های متناسب سعی در خلق کردن دکوراسیونی منحصر به فرد برای مشتریان عزیز دارد. برای این کار می‌توانید با شماره‌های زیر تماس بگیرید و از تجربه بالای این افراد در طراحی دکوراسیون و البته متناسب بودن قیمت کابینت بهره مند شوید.