چیدمان میز شام و در کل غذاخوری میتواند از جمله کارهای خاص و زیبا برای مهمان ها و اعضای خانواده باشد، بنابراین استفاده از این هنر میتواند بسیار کاربردی باشد و حس و حال دلچسبی به میز شما بدهد.

بنابراین چیدمان و سفره آرایی تنها به تزیین غذا ها بر نمیگردد و چیدمان و یا حتی عوامل بیرونی برای داشتن یک میز شام مناسب از جمله موارد تاثیر گذار در این باره میباشد.

چیدمان میز شام

مراحل چیدمان میز شام

یکی از ساده ترین نوع چیدمان میز به این صورت میباشد که ، از ظروف های بزرگ تر به کوچک تر میرسیم و یک تناسب مناسب برای میز و ظرف های غذا خوری ایجاد میکنیم .

بنابراین با یک طراحی خلاقانه و زیبا میتوان صرف وعده های غذایی را در کنار خانواده و دوستان بسیار دلچسب کرد.

چیدمان میز شام

استفاده از ظروف یکدست و مناسب برای چیدمان میز از جمله موارد کلیدی برای این کار میباشد به این صورت که ظروف های غذا خوری با نظم هندسی خود چیده شده باشند.

هیچ یک از مواد های غذایی نباید با بسته بندی سر میز قرار بگیرد زیرا این کار زیبایی میز شما را کاهش میدهد.

قاشق چنگال ها

نحوه چیدمان قاشق و چنگال ها روی میز شام به این صورت میباشد که قاشق ها در سمت راست و چنگال و یا چاقو در سمت چپ قرار میگیرند و یا هر دو بر روی بشقاب ها قرار میگیرند و در بالا بشقاب ها میتوان قاشق های کوچک برای دسر نیز وجود داشته باشد.

چیدمان میز شام

استفاده از غذا های اصلی در مرکز میز و به این ترتیب پیش غذا و سالاد ها در امتداد آن باشند .

همچنین چاشنی ها و یا سس ها باید جوری قرار بگیرد که دسترسی به آن برای همه افراد آسان باشد.

حذف ظروف های اضافی بر روی میز

یکی دیگر از مواردی که باید به آن دقت کرد حذف وسایل و ظرف و ظروف اضافی میباشد و یا ظرف ها و بشقاب هایی که بعد از سرو غذا بلا استفاده میشود ، با این کار از شلوغی میز جلوگیری میکنید و دسترسی به بقیه ی وسایل بر روی میز راحت تر صورت میگیرد .

از عوامل تاپیر گذار در آرایش و چیدمان میز شما ، میتواند رنگ ها باشد ، بنابراین با استفاده از گل های طبیعی و یا زیر بشقابی های رنگی و سفره های طرح گل دار و یا بشقاب های رنگی میتواند تاتیر زیادی بر چیدمان خود بگذارید.

استفاده از دستمال های سفره در چیدمان میز شام

دستمال هایی که هم برای زیبایی و هم استفاده از آن ها در حین غذا میباشد ، در طرح ها وابعاد مختلف میتوان در تزیین و چیدمان میز شام از آنها استفاده کرد ، همچنین استفاده از دستمال های که با سفره هارمونی داشته باشند و باعث شلوغی میز نشوند.

چیدمان میز غذاخوری

در ظروف های گرد میتوان بین ظرف اصلی و ظرف سوپ خوری میتوان دستمال هار بین دو بشقاب پهن کرد و جلوه ی تازه ای به چیدمان بشقاب ها داد ، استفاده از این دستمال ها برای بشقاب های مختلف دیگر و استفاده از آن ها به صورت های متفاوت در کنار بشقاب ها میتواند زیبایی میز شما را دو چندان کند ، مانند استفاده از لیوان ها در کنار بشقاب های غذا خوری و گذاشتن این دستمال ها در درون لیوان ها و یا استفاده از این دستمال ها برای جایگذاری قاشق و چنگال های غذا خوری .

توجه: بهترین ایده ها برای چیدن ظروف داخل کابینت را ببینید.

جا شمعی های تزیینی

در چیدمان میز شام استفاده از شمع های بلند و یا شمع های وارمر میتواند زیبایی میز شما را با ایجاد یک نور ملو دو چندان کند ، بنابراین در استفاده از این شمع ها برای چدمان میز شام خود غفلت نکنید ، مخصوصا در فصول سرما با این کار یک فضای دلچسب برای غذا خوری ایجاد میکنید.

آموزش چیدمان میز شام