بوفه ها و ویترین های شیشه ای که اغلب در اکثر خانه ها مورد استفاده قرار میگیرد و نقش یک عنصر تزیینی را در دکوراسیون خانه ایفا میکند که ظروف های گران قیمت و زیبای خود را در آن به نمایش میگذارند. بنابراین چیدمان بوفه و ویترین به بهترین نحو بسیار در زیبایی آن تاثیر گذار است. این بوفه های ویترین دار به کابینت چینی معروف هستند.

باتوجه به وجود ویترین و مشخص بودن ظروف داخل آن ، بنابراین چیدمان ظروف داخل آن یکی از موارد مهم ها بوفه ها به حساب می آید که البته ، چیدمان خوب و کاربردی خود یک هنر است ف بنابراین با توجه به این موضوع در چیدمان علاوه بر زیبایی باید کارایی آن نیز دقت کرد.

چیدمان بوفه

مراحل چیدمان بوفه و ویترین :

مرحله اول چیدمان بوفه و ویترین :

اگر ظروفی در بوفه میباشد آن ها را خارج کنید و چیدمان را از ابتدا آغاز کنید ، بنابراین برای شروع یکی از مواردی که باید به آن توجه کرد جای گذاری ظروف بزرگتر میباشد که باید ان ها را در طبقه های پایین تر قرار دهید و یا در قرار گیری ظرف های بلند تر به صورت پراکنده در بین ظرف های کوتاه و سنگین ، این کار باعث دید بصری مناسبی برای ویترین‌های شما میشود و چیدمان ظروف کوچک تر در طبقه های بالا تر انتخاب مناسبی میباشد.

چیدمان بوفه و ویترین

مرحله دوم :

مرحله ی دوم در چیدمان بوفه ، دسته دوم ظروف ها میباشد که دقیقا در پشت ظروف های مرحله ی اول قرار میگیرد ، ظروف های میباشد که در طول روز ممکن است از ان استفاده شود و از بوفه‌ها و یا ویترین‌ها خارج شود و یا ظروف هایی که ممکن است دیر تر از آن ها استفاده شود بنابراین در نوع چیدمان آن ها باید سعی شود در هنگام جابه جای مشکی ایجا نکند و استفاده از ان ها سخت نباشد ، بنابراین اینجا به این نکته میرسیم که علاوه بر زیبایی باید به دنبال ایجاد کارایی در بوفه و یا ویترین ها بود.

پیشنهاد: طرح ها و زیباترین روش های چیدمان میز شام را ببینید.

چیدمان ظروف ویترین

مرحله سوم :

همانطور که میدانید یکی از ظروف های دیگری که اکثرا در بوفه ها ویترین ها مورد استفاده قرار میگیرد فنجان ها میباشد که که با قرار گیری آن ها در مقابل ظرف های دیگر و یا قرار گیری آن ها بر روی ظروف میتوان یک چیدمان مناسب برای بوفه ایجاد کرد.

چیدمان

مرحله چهارم :

در این مرحله میتوان علاوه بر وجود ظرف های موجود در بوفه و یا ویترین از دکوری های دیگری نیز استفاده و یا از گل های تزیینی و یا با قاب عکس ها کوچک جلوهی دیگری به بوفه داد ، استفاده از نورپردازی نیز یکی از عوامل تاثیر گذار به دلیل انعکاس نور در کیریستال ها و یا ظرف های دیگر میباشد.

چیدمان ویترین آشپزخانه
چیدمان بوفه آشپزخانه