از مواردی که در دکوراسیون خانه ها به چشم میخورد و وجود لوله های بخاری به علت نبود داکت ها در طراحی دکوراسیون خانه ها میباشد و همین علت این باعث وجود این لوله ها به صورت روکار شده است. راه های پوشاندن لوله ها را ببینید.

بنابراین وجود این گونه لوله ها به صورت افقی و عمودی میتواند از معایب دکوراسیون فضا محسوب شود ، برای بهبود به این وضعیت و از آنجایی حذف این لوله میتواند کار پر هزینه و سختی باشد ، حتی به جای پوشاندن این لوله ها میتوانید آن ها را رنگ کنید و یا از بافت های مختلف برای روکش آنها استفاده کنید.

طرح های جدید لوله بخاری
پنهان کردن لوله بخاری

وجود این لوله ها در فضایی مانند ، اتاق خواب میتواند به عنوان یک عنصر کاربردی باشد ، با استفاده از امتداد این لوله ها و یا استفاده از خود لوله ها به عنوان یک رخت آویز میتواند برای فضا کاربردی باشد.

همچنین وجود این لوله در فضا های بزرگ تر مانند اتاق نشیمن میتواند با تلفیق طرح لوسترها ایده مناسبی برای این فضا باشد.

لوله هایی که از روی دیوارها میگذرند نیز میتواند بهترین ایده برای تبدیل آن ها به یک مدل کتابخانه ی کوچک با اضافه کردن شلف های مناسب در فضای شما باشد.

پوشاندن لوله ها

همچنین برخی از لوله های سقفی که برای پنهان کردن آن ها از سقف های کاذب استفاده میشود ، میتوان برای دکوراسیون این فضا ها از لوله های سقف با رنگ آمیزی مناسب با تم دکوراسیون استفاده کرد و لوله ها را جزیی از فضا دانست.

همانطور که گفته شد پوشاندن لوله در از رنگ آمیزی این لوله ها متناسب با رنگ محیط باعث از بین بردن زمختی آن ها و دید کم تر این لوله ها میشود .

برای لوله های فاضلاب سرویس های بهداشتی و فضای روشویی استفاده گلدان های بزرگ برای این فضاها میتواند بهترین ایده برای این فضا باشد.

پوشاندن لوله بخاری