اکثر افرادی شاغل و شهرنشین با توجه به بالا رفتن قیمت خانه در خانه‌ای کوچک زندگی میکنند. مردم دوست دارند وقتی خسته از سر کار می‌آیند خانه‌شان مرتب و منظم باشد و علاوه بر استراحت باعث روحیه و انرژی گرفتن آنها شود. مسئله‌ای که در طراحی دکور خانه کوچک وجود دارد این است که چیدمان و انتخاب وسایل مناسب نسبت به خانه‌های بزرگ دشوارتر است و دکور منزل کوچک باید طوری طراحی و اجرا شود که هم زیبا و هم کاربردی و راحت باشد.

ایده‌هایی برای بزرگنمایی خانه کوچک

چراغ‌ها و لامپ‌های متنوع و زیبا

یکی از بهترین المان‌ها در منزل‌های کوچک که بسیار مورد توجه قرار میگیرد وسایل و منابع نور هستند پس لازم است از طرح و مدل‌های زیبا و قانتزی لامپ‌ها و چراغ‌ها استفاده کرد که علاوه بر روشنایی دارای زیبایی باشند. همچنین این موضوع را نیز در نظر بگیرید که خانه‌های کوچک دارای تاریک و نور کمتری دارند که با نورپردازی مناسب این مشکل رفع میشود.

 بهترین المان‌ها در منزل‌های کوچک
چراغ‌ها و لامپ‌های متنوع و زیبا دکور خانه کوچک

ابعاد و رنگ وسایل برای بزرگنمایی خانه های کوچک

یکی دیگر از عوامل تاثیر گذارچیدمان درست لوازم خانه است،استفاده ازوسایل تزیئنی با ابعاد کوچک تر و استفاده از رنگ های ملایم و سرد برای وسایل بزرگ تر و رنگ های گرم  و خنثی برای وسایل کوچک تر

میزهای دایره‌ای و مبلمان راحتی

میزهای دایره‌ای به دلیل شکل و انحنای آن و همچنین اینکه فقط یک پایه در وسط میز قرار میگیرد فضای کمتری را اشغال میکنند. همه افراد که روی مبل های نشسته‌اند میتوانند از این میز استفاده کنند و دیگر نیازی به میزهای اضافه کوچک نیست.

میزهای دایره‌ای دکور خانه کوچک

استفاده از آینه

استفاده از آینه یک ترفند قدیمی و ساده برای این کار است. استفاده از یک آینه مناسب و بزرگ بر روی دیوار تاثیر بسزایی بر بزرگ جلوه دادن فضای مورد نظر دارد.

این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن image_2020-06-29_16-03-48.png است

قرار دادن مبلمان بزرگ در نشیمن

شاید گمان کنید به دلیل متراژ کم خانه باید از مبلمان کوچکتر استفاده کنید اما استفاده از مبل‌های بزرگ باعث ایجاد حس دنج و صمیمی بودن میشود و موجب راحتی بیشتری میشود. اگر یک سرویس مبلمان کامل در خانه تان جا نمیشود میتوانید فقط از یک کاناپه و در کنارش یک مبل تک نفره استفاده کنید.

مبلمان یکی از عنصرهای تاثیر گذار بر فضای نشیمن و بزرگنمایی خانه های کوچک است، می توان با انتخاب مبلمان مناسب در بزرگ جلوه دادن فضا کمک کنیم، مانند انتخاب طرح های ساده و جزئیات کم تر، استفاده از رنگ های روشن، استفاده از یک مبل بزرگ تر به جای  تعداد زیاد مبل کوچک

مبلمان بزرگ در نشیمن

 طرح های دکوراسیون 2020 را ببینید.

استفاده از وسایل تاشو

شاید با کوچک بودن اتاق برای طراحی دکور خانه کوچک مشکل برخورد کنید نه نتوانید وسایل را بچنید بدون اینکه باعث شلوغی و به هم ریختگی فضا شود. اما میتوانید با استفاده وسایل تاشو تا مقداری فضا را بهینه کنید. بعنوان مثال از تختخواب تاشو در اتاق خواب استفاده کنید یا از میزهای تاشو داخل کابینت برای میز ناهار خوری بهره ببرید. برخی وسایل مانند صندلی‌ها را در فرورفتگی‌های داخل دیوار یا کمد قرار دهید.

نظم و سازماندهی این فضا ها نیز باعث ایجاد القای فضا با نظم و بزرگ میشود.تا جایی که ممکن است وسایل ها و مبل های با اندازه بزرگ تر دور تر از ورودی قرار بگیرد.استفاده از قفسه های افقی ،این ها فضای کم تری نسبت به قفسه های عمودی میگیرند و حذف آیتم های غیر ضروری و وسایلی که مانع دید میشوند.

رنگ دیوارها و سقف

رنگ های روشن باعث بزرگتر جلوه دادن فضای خانه میشوند و حس بهتری به فضا القا میکنند.همان طور رنگ های تیره باعث گرفتگی و کوچک تر نشان دادن فضاها میشوند. پس بهتر است برای انتخاب رنگ دیوار از رنگ های ملایم و روشن استفاده شود و همین طور برای سقف ها از طرح های ساده تر و رنگ روشن تر نسبت به سقف استفاده شود، این کار باعث روشن تر و بزرگ جلوه دادن فضای خانه میشود.

بزرگنمایی خانه های کوچک