یکی از مدرن ترین روش‌هایی که امروزه در ساخت و ساز و نوسازی‌ها استفاده می‌کنند، فلاشینگ نما است. این روش مزایای بسیاری را به خود اختصاص داده است که می‌توان از این مزایای به محافظت در برابر باران و برف اشاره نمود که در کنار این کار، به زیبا جلوه دادن ساختمان نیز کمک شایانی می‌کند. این سازه فلزی اصولا در بیرون ساختمان نصب می‌شود و در اکثر خانه‌های امروزی و مدرن به چشم می‌خورد.

شایان ذکر است که این سازه برای پنهان نمودن و پوشش شیروانی بسیار مفید است و بسیار استفاده می‌شود. جلوی پنجره‌ها، دیوار حیاط و دیوار پشت بام از میزبان‌های اصلی فلاشینگ نما هستند که می‌توان با کمک آن از این محیط‌ها در برابر باران و برف به راحتی محافظت نمود.

در بازسازی ساختمان و منزل میتوانید به اجرای فلاشینگ نماهم فکر کنید، زیرا باعث افزایش طول عمر متریال ساختمان شما شده و از پوسیدگی یا خراب شدن نمای ظاهری ساختمان شما در زمانی کوتاه جلوگیری میکند.

فلاشینگ نمای ساختمان

انواع مختلف فلاشینگ نما

اگر گشتی در بازار زده باشید و با فلاشینگ نما آشنایی داشته باشید، متوجه شده اید که چند نوع مختلف از آن وجود دارد که بسته به سلیقه شما می‌تواند یکی از مدل‌های موجود مختص ساختمان شما باشد.

فلاشینگ نبشی

یکی از فلاشینگ نماهایی که می‌توانید زیبایی را به وضوح در آن ببینید، مدل نبشی است. ساختار آن به گونه ای است که لبه آن یا به سمت خارج خم شده است و یا به سمت داخل؛ که می‌توانید با توجه به سلیقه و سبک خانه یکی از این دو مدل در نوع نبشی را انتخاب کنید.

فلاشینگ یو

از مهم ترین ویژگی‌های بارز این مدل فلاشینگ نما، می توان به مقاومت تکرار نشدنی آن اشاره نمود که همین امر موجب شده است تا عده بسیاری این مورد را برای ساختمان خود انتخاب کنند. زاویه 90 درجه و لبه‌هایی با خم شدگی کوچک به سمت داخل باعث شده تا در کنار مقاومت، زیبایی کار نیز به چشم بیاید.

ناگفته نماند که می‌توانید این مدل و مدل نبشی را در ابعاد مختلف با توجه به اندازه‌های ساختمان مد نظر سفارش دهید و محدودیتی برای این کار وجود ندارد.

انواع مختلف فلاشینگ نما

فلاشینگ تاج

از پرفروش ترین مدل در فلاشینگ نماها مدل تاج آن است. رویه، فوم درز گیر و فلاشینگ زیره عناصر تشکیل دهنده این مدل می‌باشند که می‌توانید زاویه‌هایی که در این مدل تولید می‌شوند را به دلخواه خود تغییر دهید و این بدین معناست که شما می‌توانید زیبایی کار خود را بسازید.

از ویژگی‌های مهم این نوع فلاشینگ نما، آب بندی و پوشش موج پانل‌ها می‌باشد که این مورد خود توانسته یکی از عوامل پر فروش شدن این مدل در بازار شود.

فلاشینگ نما در ساختمان های مدرن

فلاشینگ سه پله

اگر در منطقه ای هستید که باران بسیاری وجود دارد، از بهترین گزینه‌های شما برای انتخاب فلاشینگ نما، مدل سه پله ای آن است؛ چرا که این مدل به راحتی از ورود آب به محیط جلوگیری می‌کند. در این مدل نیز می‌توان لبه‌های خم شده را مشاهده کرد. از ویژگی‌های مهم این فلاشینگ نما، می توان به جلوگیری از پوسیدگی بنا اشاره کرد.

فواید فلاشینگ نما در ساختمان

در این قسمت قصد داریم تا شما را با فواید فلاشینگ نما در ساختمان آشنا کنیم. اولین فایده ای که در ابتدا هم ذکر شد، محافظت از ساختمان در برابر باران و برف است. دومین مورد مربوط به طول عمر نمای ساختمان می‌شود که به راحتی می‌توان ادعا کرد با نصب سازه فلزی فلاشینگ نما، ‌می‌توانید تا چندین سال به طول عمر نمای خود اضافه کنید.

زیبایی که در طرح‌های مختلف فلاشینگ دیده می‌شود، سومین مورد از مزاید استفاده از این سازه را به نمایش می‌گذارد که زیبایی چشم گیری را به نمای ساختمان شما می‌دهد و از طرفی باعث می‌شود تا ارزش بنای شما زیاد شود و موفع فروش نسبت به خانه‌هایی که فلاشینگ ندارد قیمت بیشتری را در نظر بگیرید!

ناگفته نماند که از این مورد در ساختمان‌های تاریخی و قدیمی نیز استفاده می‌شود تا از فرسایش بیشتر بنا جلوگیری کند. البته با رنگ آمیزی‌های محتلف و زیبا می‌توانید خالق زیباترین نمای ساختمان خود در فضای بیرونی باشید.

کارایی فلاشینگ نما

کارایی انواع مختلف فلاشینگ نما

مدل تاج: از این مدل در ساختمان‌هایی که سقف با دو شیب دارند استفاده می‌کنند. قسمت‌های بالای ساختمان و سوله‌ها این محصول را به راحتی در دل خود جای داده اند و می توان انواع مختلف در طرح و رنگ را مشاهده نمود.
مدل نبشی: اگر به فکر پوششی مناسب برای درز بین دیوار و سقف در ساختمان خود هستید، بی شک فلاشینگ نمای نبشی را انتخاب کنید که با توجه به تشخیص تیم سازنده شما، این سازه در داخل یا خارج از ساختمان نصب می‌شود و از ورود هر گونه باران و اب جلوگیری می‌کند.

مدل یو: درز ساندویچ پانل‌های سقفی و محل اتصال ساندویچ پانل‌ها در دیوارها را با استفاده از مدل یو فلاشینگ نما پوشش می‌دهند.

مدل سه پله: از کاربرد‌های فراوان این نوع فلاشینگ نما، منع ورود نور خورشید به داخل فضا می‌باشد که به راحتی می‌تواند از این مسئولیت بر بیاید. بیشترین فضا در ساختمان که نیاز به این پوشش دارد، قسمت جلوی ساندویچ پانل‌ها در سقف می‌باشد.

فلاشینگ زیر نما برای آب بندی لبه های ساختمان

قیمت فلاشینگ نما

شاید تا به اینجای مقاله ذهنتان درگیر این باشد، که سازه ای با این خصوصیات و ویژگی‌های خوب را با چه قیمتی می‌توان تهیه کرد؛ اما این مورد به عوامل بسیاری نیاز دارد تا قیمت نهایی برای شما تعیین شود.

این قیمت کامل به انتخاب‌های خودتان بستگی دارد؛ ابعاد، جنس، ضخامت، نوع آلیاژ ورق فلاشینگ و نوع خم از عواملی هستند که شما می‌توانید انتخاب‌های متفاوتی درمورد آن‌ها داشته باشید و بوجه نهایی را تا حدود زیادی خودتان تعیین کنید. پس این که یک قیمت ثابت در بازار برای فلاشینگ نما وجود داشته باشد کاملا اشتباه است و بسته به سلیقه و ابعاد ساختمان شما دارد.

جنس فلاشینگ نما چیست؟

ورق‌های فلاشینگ نما

همان طور که در بخش قبلی گفته شد، یکی از عواملی که قیمت خرید فلاشینگ نما را برای شما مشخص می‌کند، جنس ورق فلاشینگ نما است. سه نوع ورق سیاه روغنی، آلومینیومی و گالوانیزه هستند که می‌توانید با توجه به سلیقه خود در کیفیت و صد البته بودجه موجود آن را انتخاب کنید.

اگر بخواهیم این سه مورد را با توجه به قیمت و کیفیت رتبه بندی کنیم به این صورت می‌شود؛ گران ترین و با کیفیت ترین نوع آن ورق آلومینیومی است که طرفداران بسیاری را به خود اختصاص داده است و مقاومت بسیار بالایی دارد.

رتبه دوم به ورق گالوانیزه تعلق می‌گیرد که کیفیت و قیمت متناسبی را از آن خود کرده است. در آخر نیز ارزان ترین ورق مربوط به جنس سیاه روغنی است که کیفیت پایین تری هم نسبت به ورق‌های قبلی دارد.

فلاشینگ لبه های ساختمان

سخن آخر

اکنون با نکات مهم فلاشینگ نما آشنا شدیم و فهمیدیم که اگر بخواهیم یک ساختمان اصولی و با امنیت بالا در برابر رطوبت و باد داشته باشیم، فلاشینگ نما می‌تواند این خواسته ما را به راحتی برآورده کند.

حال با توجه به بودجه ای که دارید و سبک خانه می‌توانید با آگاهی کامل به انتخاب فلاشینگ نمای اختصاصی خود در طرح و رنگ مختلف بپردازید. مشاوره با تیمی حرفه ای نیز می‌تواند به انتخاب بهتر شما در این زمینه کمک فراوانی کند.