در عصری که زندگی می‌کنیم، با توجه به هزینه‌های زیادی که برای زیبا نگه داشتن خانه می‌کنیم، باید بتوانیم به خوبی از آن‌ها نگهداری کنیم؛ تا هم مجدد هزینه‌ها برایمان تکرار نشود و هم با توجه به درگیری‌هایی که داریم، وقتمان صرف تعمیر و یا تعویض وسایل نشود. با ما همراه باشید تا در این مقاله روش‌های نگهداری یکی از قسمت‌های خانه که هم بسیار در دید است و هم هزینه‌های زیادی را در پی دارد، برای شما شرح دهیم. این قسمت مهم خانه، کابینت‌های آشپزخانه است که البته در این قسمت به نگهداری از کابینت های گلاس خواهیم پرداخت.

کابینت های گلس

کابینت های گلاس

در ابتدا باید به این مورد بپردازیم که کابینت هایگلاس چیست؟ کابینت هایگلاس به کابینتی گفته می‌شود که جنس متریال تشکیل دهنده آن، پلاستیک براق و شیشه ای مانند است که به همین منظور، برای افرادی که درخشش و براق بودن را دوست دارند مناسب است.

زیبایی و ظرافتی که این کابینت‌ها به آشپزخانه شما می‌دهد، بی نظیر است. حال اگر طرفدار این نوع کابینت هستید، حتما دقت داشته باشید که جنس مرغوب آن را خریداری کنید؛ چرا که اگر با یک چراغ قوه یا نور گوشی روی سطح این کابینت‌ها را نگاه کنید، در صورت مرغوب نبودن سطح صافی را مشاهده نخواهید کرد و به راحتی متوجه فرو رفتگی و بیرون زدگی‌های ریز خواهید شد. به همین دلیل باید در انتخاب دقت کنید!

کابینت هایگلاس

مزایای استفاده از کابینت هایگلاس

اولین و بزرگ ترین مزیتی که استفاده از این نوع کابینت‌ها برای ما به همراه خواهد داشت، افزایش میزان نور و روشنایی داخل فضای آشپزخانه است؛ چرا که سطح این کابینت‌ها کاملا براق است و درخشش دارد. به همین دلیل به راحتی بازتاب نور را برای آشپزخانه شما در پی دارد و می‌توانید با هر میزان چراغ و روشنایی که دارید، به کمک کابینت هایگلاس این روشنایی را دوبرابر کنید. پس این مدل کابینت برای آشپزخانه‌های کم نور بسیار توصیه می‌شود.

چنان چه جزو افرادی هستید که نگران متناسب بودن رنگ و طرح کابینت‌ها با دکوراسیون دیگر قسمت‌های خانه هستید، بهتر است که سمت کابینت هایگلاس بروید. اگر گشتی در بازار بزنید، متوجه تنوع زیاد در طرح و رنگ این کابینت می‌شوید. پس بدون نگرانی می‌توانید در هر رنگ و طرح و اندازه که می‌خواهید، کابینت‌های مورد علاقه خود را داشته باشید.

متریال کابینت هایگلس

این قسمت مخصوص افرادی است که طرفدار سبک کابینت مدرن هستند، ولی به هر دلیلی نمی‌توانند این سبک را در آشپزخانه خود به اجرا در آورند. از همین رو باید به این افراد مژده داد که شما می‌توانید طرح‌های کابینت‌های مدرن را به راحتی در این نوع کابینت هایگلاس نیز پیدا کنید.

از طرف دیگر نیز، بودجه ای که برای تهیه کابینت هایگلاس باید در نظر بگیرید، مناسب و به صرفه است. در آخر نیز باید گفت، که روش‌های نگهداری از این نوع کابینت و همچنین تمیزکاری نسبت به دیگر سبک‌های کابینت، آسان تر می‌باشد.

کابینت های گلس یا هایگلاس؟

معایب

هر سبکی از کابینت، معایب و مزایای خودش را دارد. از معایب سبک کابینت هایگلاس باید به این مورد اشاره کرد که سطوح حساس هایگلاس، بسیار خط و خش به خود می‌گیرند. البته ناگفته نماند که اگر جنس متریالی که در ورقه‌های کابینت به کار می‌رود، با کیفیت باشد، این آسیب پذیری بسیار کمتر می‌شود!

از دیگر معایب آن می‌توان به بازتاب نور از سطح این نوع کابینت‌ها اشاره کرد که همین مورد باعث می‌شود خط و خش‌های به جا مانده در سطوح به نمایش گذاشته شوند.
همان طور که می‌دانید، جنس لایه درونی کابینت هایگلاس از ام دی اف خام ساخته می‌شود. پس طبیعی است که این نوع کابینت در برابر رطوبت مقاوم نباشد. پس از دیگر معایب آن می‌توان به مقاوم نبودن در برابر رطوبت اشاره کرد. به عنوان آخرین عیب این نوع کابینت نیز می‌توان به گوشه‌های تیز کابینت‌ها اشاره کرد.

مزایا و معایل کابینت هایگلس / های گلاس

نگهداری و تمیز کاری کابینت هایگلاس

همان طور که می‌دانید، کابینت‌های هایگلاس زیبایی بسیاری را در کنار درخشندگی به فضای آشپزخانه شما می‌دهد. اما باید دقت کنید که این زیبایی تنها زمانی است که تمیز باشند. همان طور که در بالاتر اشاره شد، در صورت وجود لکه‌های چربی و هر گونه کثیفی، این درخشندگی و براق بودن کابینت هایگلاس، باعث می‌شود تا کثیفی‌ها بیشتر خودنمایی کنند. پس از مهم ترین نکته‌ها در استفاده از کابینت هایگلاس تمیز نگه داشتن آن است.

برای تمیز کردن کابینت‌ها در صورت کثیفی و لکه‌های چربی از هر گونه مواد شوینده و بهداشتی به جز سفید کننده‌ها می‌توانید استفاده کنید. ناگفته نماند که بهترین ترکیب برای این تمیز کاری، ترکیب سرکه و جوش شیرین و آب گرم است. برای این کار تنها کافی است یک قاشق جوش شیرین، یک فنجان سرکه و دو فنجان آب گرم را با هم ترکیب کنید، سپس با کمک یک پارچه نخی به تمیز کردن کابینت‌ها با این محلول بپردازید.

یکی از نکاتی که در نگهداری از کابینت‌ها باید بدانید، این است که نباید برای مدت طولانی لکه‌های چربی و کثیفی روی کابینت‌ها بماند؛ چرا که در طولانی مدت باعث خراب شدن رنگ کابینت‌ها می‌شود. از طرفی نیز شوینده‌ها هم در طولانی مدت باعث کم رنگ شدن کابینت شما می‌شود. پس بهترین کار تمیز کردن سریع لکه‌ها با محلول‌هایی نظیر سرکه و جوش شیرین است.

این مورد را نیز باید در نظر بگیرید که با توجه به براق بودن و جنس کابینت هایگلاس، نسبت به جای دست نیز حساس است؛ به این منظور که جای انگشت و دستان شما برروی این سطوح می‌ماند. ناگفته نماند که به راحتی با یک دستمال تمیز می‌شود، اما اگر دوست دارید که این مورد به حداقل برسد، تنها کافی است که از کابینت‌های رنگ روشن استفاده کنید.
به این نکته مثبت نیز باید اشاره کرد که با توجه به سطح صاف تری که این کابینت نسبت ب دیگر سبک کابینت‌ها دارد، در جذب گرد وغبار خوب عمل می‌کند و دیرتر گرد و غبار روی سطح کابینت هایگلاس می‌نشیند.

سخن آخر

در نهایت باید گفت که با توجه به زیبایی و قیمت مناسب کابینت‌های هایگلاس و از طرف دیگر نیز تمیزکاری آسان آن، می‌تواند گزینه ای مناسب برای افرادی که درخشش و زیبایی را دوست دارند باشد. تنها کافی است که در هنگام سفارش کابینت از متریال خوب استفاده شود و البته رنگ و طرح آن نیز متناسب با دکوراسیون کلی خانه باشد.

از این که با ما همراه بودید، سپاس گزاریم.

صفحه اینستاگرام پرهام دکور