آشپزخانه های ال شکل برای فضاهای بزرگ و باز مناسب است، که میتواند در گوشه ای قرار بگیرد و درامتداد دیوار ادامه پیدا کند.

همان طور که میدانید در چهارچوب لایه بندی آشپزخانه ، جزیره نقش جدا کننده فضای آشپزخانه از دیگر محیط ها مانند نشیمن را ایفا میکند، به طور مثال در چیدمان دکوراسیون استفاده مبل ها و یا کاناپه راحتی در پشت فضای جزیره میتواند نقش جدا کننده و حد فاصله این فضاها را تعیین کند.

 آشپزخانه ال شکل

با استفاده از صندلی ها ی تک نفره پایه بلند برای چیدن در پشت جزیره آشپزخانه و استفاده از آن فضا برای صرف وعده های غذایی.

در طراحی آشپزخانه ال شکل کم عمق و یا طولانی و باریک حتی اگر دیوار آشپزخانه و سالن نشیمن در یک راستا نباشند با قرار دادن میز ناهاری در بین آن ها میتوان حس استمرار را در این محیط بر قرار کرد  و همچنین استفاده از طراحی مینیمال به سبک در این نوع آشپزخانه ها باریک این امکان را به ما میدهد تا از فضا به طور مفید استفاده کنیم.

و اما در لایه بندی آشپزخانه های که با محیط نشیمن اتصال دارند، انتخاب رنگ کابینت متناسب با رنگ دیوارها این فضا را در محیط ما میتواند گم کند.

 آشپزخانه ال شکل

 در استفاده از تضاد برای لایه بندی کابینت ها میتوان از تفاوت متریال و یا رنگ ها استفاده کرد، به طور مثال برای کابینت های سفیدی که مقابل دیوار های سفید نشیمن قرار گرفتن با یک انتخاب هوشمندانه در تضاد بین اوپن و یا جزیره شما این امکان را فراهم میکنید بصر دو فضا جدا گانه دیده شود.

ازلایه بندی های دیگر آشپزخانه که هیچ وقت از مد نمی افتد، استفاده از رنگ سفید و مشکی میباشد که با استراژدی خاص در به کار گیری رنگ ها میتوان فضا ها را از هم مجزا کنیم.

یکی دیگر از عناصر موثر در لایه بندی آشپزخانه ال شکل بازی با نور در این فضا ها میباشد ، استفاده از نور طبیعی و یا مصنوعی کمک به ایجاد لایه بندی آشپزخانه از دیگر محیط میشود.

جزیره به طور معمول در شروع فضای آشپزخانه و یا نشیمن وجود دارد اما در بعضی از لایه بندی ها میتوان جزیره را به داخل تر کشید واین فضا را در معرض  فضای اتاق قرار داد.

 لایه بندی آشپزخانه ال شکل
 آشپزخانه ال شکل
 آشپزخانه ال شکل

 آشپزخانه ال شکل
 آشپزخانه ال شکل