همانطور که میدانید شومینه علاوه بر ایجاد گرما در فضای مورد نظر یک عامل زیبایی در دکوراسیون خانه محسوب میشود ، باتوجه به این موضوع همه ی ما دوست داریم یک شومینه‌ی زیبا در محیط خانه‌ی خود داشته باشیم ، درنتیجه ساخت و طراحی مدل های شومینه در سال های اخیر بسیار بالا رفته و تنوع در آنها بسیار زیاد شده است.

استفاده از شومینه باعث میشود در طراحی فضای خود یک دکوراسیون جذاب تر و خاص را داشته باشید.

امروز در استفاده از شومینه ها علاوه بر ایجاد گرما ، بیشتر به منزله ی زیبایی با آن مواجه میشوند و در طراحی آن از متریال های مختلف  مانند : گچ بری ها ، چوب ، آجر استفاده میکنند و متناسب با دکوراسیون فضا و سلیقه افراد طراحی و اجرا میشود.

مدل های شومینه

بنابراین طرحی و جایگذاری شومینه ها به گونه ای صورت میگیرد که علاوه ایجاد گرما در فضا از جنبه ی زیبایی آن نیز استفاده کرد.

نکته ی دیگری که نسبت به شومینه ها باید در نظر گرفت میزان انرژی مصرفی آن ها میباشد ، که شما میبایست متناسب با فضا یکه برای شومیه و استفاده از گرمای آن در نظر گرفته اید ، شومینه مورد نظر خود را تهیه کنید.

در اجرای شومینه ها باید به نصب دودکش های آن ها توجه کرد و محل قرار گیری دودکش باید در فاصله ی نزدیکی از خود شومینه باشد و با اطمینان حاصل کنید در گذر زمان مجرای دودکش تمیز باشد و چیزی داخل آن نباشد.

مدل های شومینه

شومینه های الکی ، شومینه های برقی ، شومینه های هیزمی و شومینه های گازی که هر کدام از این شومینه ها در طرح ها و متریال های مختلف ساخته و اجرا میشوند.

شومینه های الکی نیاز به دودکش ندارند زیرا الکل در هنگام سوختن دود ایجاد نمیکند.

همچنین از شومینه ها در طرح و سبک های مختلف مانند: آجری ، چوبی ، سنگی ، شیشه ای ، سرامیک ، چدنی ، سنگ مرمر میتوان استفاده کرد.

جدیدترین طرح های دیزاین دیوار پذیرایی را ببینید.

در دکوراسیون خانه گاهی شومینه ها میتواند نقش جدا کننده بین دو فضا را اجرا کند ، همچنین گاهی به عنوان نقطه مرکزی خانه از آن استفاده میشود.

مدل های شومینه
مدل های شومینه
مدل های شومینه