همانطور که میدانید فضاهایی مانند سرویس بهداشتی که دائما در معرض رطوبت میباشد نیاز به عایق کاری دارند و عایق کاری ها از خرابی های احتمالی در اثر رطوبت جلوگیری میکنند بنابراین باید از عایق بندی سرویس بهداشتی استفاده کرد.

عایق بندی سرویس های بهداشتی وفضاهای مرطوب به دو صورت میتواند عایق کاری شود، عایق کاری به صورت قیرگونی وعایق کاری به صورت ایزوگام میباشد. برای عایق کاری سرویس های بهداشتی به دلیل کیفیت و چسبانندگی بیشتر استفاده از قیرگونی انتخاب مناسب تری میباشد، اما برخی ازاستفاده از ایزوگام را به دلیل قیمت ارازن تر به قیرگونی ترجیح میدهند.

عایق بندی سرویس بهداشتی

مراحل اجرای عایق کاری سرویس بهداشتی

در مراحل اجرا عایق کاری سرویس بهداشتی سیمان کاری از مراحلی است که قبل از اجرای عایق کاری سرویس ها باید انجام شود، بنابراین باید قبل از اجرای قیرگونی یک لایه سیمان وجود داشته باشد و بعد از سیمان کاری قیرگونی ها به روش مناسب به صورت افقی و عمودی اجرا شود و برای اجرای همین امر با ایزوگام بعد اجرا سیمان و مرحله ی ایزوگام بر روی آن قیر میریزیم و در اجرای قیرگونی هم به این صورت است که دولایه گونی و سه لایه قیر انجام میشود.

آیا نیاز به بازسازی حمام و سرویس بهداشتی خود دارید؟ انواع مراحل و هزینه های آن را ببینید.

عایق بندی سرویس بهداشتی

یکی دیگر از مسائل مهم دیگری که در در عایق کاری باید به آن توجه کرد ، ایزوگام ها و یا لایه های قیرگونی باید تا چند سانت بالا تر از سطح کف ها بالا تر باشد و همچنین در فضای حمام ها این اندازه بیشتر میباشد جوری که تا وسط دوش حمام بیاید. بنابراین برای عایق بندی دیوارها تا ارتفاع 180 سانتی متر باید بالا رفت و در اجرای عایق های کف تا 10 الی20 سانتی متر باید اجرا کرد. برای اتصال عایق های دیوار و کف لایه ی کف باید زیر لایه ی دیوار باشد.

عایق بندی سرویس بهداشتی

از موارد مهم دیگری که در عایق بندی فضا با ایزوگام باید به آن توجه کرد ، به علت اینکه فضای کوچکی است و ممکن است حرارت چراغ های ایزوگام به لوله ها آسیب برساند بنابراین باید به موضوع و جلوگیری از آسیب رسیدن به لوله ها دقت کرد.

اجرای کفپوش در عایق کاری

بعد از مرحله عایق کاری فضای مورد نظر را آب میگیرند تا از درستی کار اطمینان برقرار کنند و بعد از مرحله اجرای کفپوش آن متریالی که برای کف انتخاب شده را سنگ، کاشی، سرامیک مورد استفاده قرار میدهند و همچنین بعد اتمام آن از دوغاب برای منافذ کف و پوشاندن آن استفاده میکنند.

عایق بندی سرویس بهداشتی

بهترین متریال برای عایق کاری

میتوان عایق بندی با ایزوگام ها را یک انتخاب مناسب برای عایق بندی دانست ، زیرا هم قیمت مناسبی دارند و هم کثیف کاری های قیرگونی را ندارند و همچنین شرکت های سازنده این ایزوگام ها را با گارانتی ارائه میدهد.

عایق بندی سرویس بهداشتی