رنگ ها تاثیر بسیاری بر کودکان دارند، رنگ اتاق کودک میتواند باعث ایجاد شادی ، آرامش ، بروز خلاقیت و یا حتی عصبانیت کودکان شود.

با توجه به این موضوع که کودکان دارای روحیه ی حساسی میباشند ، تاثیر رنگ ها میتواند بر آن ها بسیار زیاد باشد و بر روی شکل گیری روحیه و شخصیت آنها تاثیر گذار باشد ، بنابراین اهمیت این موضوع نباید دست کم گرفته شود.علاوه بر حالات های روحی رنگ ها میتواند بر جسم کودکان نیز تاثیر گذار باشد ، اما این موضوع را نیز باید در نظر گرفت که هر کودک با کودک دیگر فرق دارد و استفاده از رنگ ها برای آنها از یک قانون کلی پیروی نمیکند.

طرح ها و ایده های جدید برای چیدمان اتاق کودک

قرمز:رنگ قرمز ، یک رنگ پر قدرت میباشد و میتواند برروی ضربان قلب ، افزایش انرژی و هیجان و میزان ضربان قلب تاثیر بذارد و استفاده ی زیاد از این رنگ باعث ایجاد خشونت و یا حتی عدم تمرکز میشود و باید از این رنگ به صورت تاکیدی استفاده کرد و اگر شما کودک بیش فعال دارید استفاده از این رنگ توصیه نمیشود.

رنگ اتاق کودک

نارنجی:رنگ نارنجی کم کاربرد ترین رنگ در دکوراسیون ها میباشد که بر خلاف افکار موجود یک رنگ گرم میباشد و باعث افزایش استقلال ، اعتماد به نفس و برون گرایی فرزند شما میشود و خاصیت ذاتی این رنگ ایجاد رابطه و همکاری میباشد.

زرد:رنگ زرد باعث ایجاد تحرک ، شادی و خوشی است .سایه های تیره رنگ آن باعث ایجاد تمرکز و سایه های روشن آن باعث افزایش تمرکز میشود اما توجه داشته باشید که استفاده ی زیاد آن موجب بی قراری و ایجاد خشم در کودک شما میشود.

رنگ اتاق کودک

سبز: رنگ سبز ایجاد آرامش و طبیعت و آسودگی بوده است و همین تاثیرات را نیز بر روان کودک شما میگذارد و در استفاده از این رنگ لازم نیست محتاطانه عمل کنید.

استفاده از این رنگ باعث افزایش قدرت درک کودک شود و سرعت خواندن را بالا ببرد و باعث کاهش استرس و اضطراب میشود.

رنگ اتاق کودک
رنگ اتاق کودک

آبی: رنگ اتاق کودک آبی بر خلاف رنگ قرمز باعث کاهش خشم وایجاد آرامش و کاهش استرس وضربان قلب  میشود و اگر کودک بی قراری دارید استفاد از این رنگ باعث ایجاد آرامش برای کودک شما میشود.

رنگ اتاق کودک
رنگ اتاق کودک

بنفش:رنگ بنفش باعث افزایش اعتماد به نفس و حس جاه طلبی و افزایش بعد احساسی کودک شما میشود ، بنابراین اگر کودک شما احساسی میباشد بهتر است از این رنگ به صورت تاکیدی استفاده شود.

رنگ اتاق کودک

صورتی: رنگ صورتی که بیشتر به عنوان تم دخترانه از آن استفاده میکنند ام استفاده از این رنگ حسی از آرامش در دختر ها و پسر ها ایجاد میکند اما استفادهی زیاد از آن باعث دل زدگی میشود بنابراین استفاده از این رنگ نباید به صورت عمده استفاده شود.

رنگ اتاق کودک