در فضاها و اتاق‌های کوچک میتوانید با چیدمان وسایل به شیوه خاص و زیرکانه از بی‌نظمی و شلوغی اتاق جلوگیری کنید. در ادامه با روش‌های جا دادن وسایل در اتاق خانه‌های کوچک آشنا شوید.

در زندگی‌های آپارتمانی امروزی چیدمان وسایل ریز و درشت در فضای کم و مرتب سازی آنها در خانه شاید کار دشواری باشد، از آنجایی که فضای اتاق خواب یک فضای خصوصی میباشد و ما برای استراحت و آرامش بیشتر وقت خود را در این فضا صرف میکنیم، بنابراین  فضای مورد نظر باید به دور از شلوغی و بی‌نظمی  باشد. خواندن این مطلب میتواند برای حل این موضوع برای شما کاربردی باشد.

جا دادن وسایل در خانه‌های کوچک
جا دادن وسایل در خانه‌های کوچک

در ادامه به بعضی از این ایده ها میپردازیم :

از دیوارهای اتاق خوابتان به طور کامل استفاده کنید، استفاده از شلف و قفسه برای نصب بر روی دیوارهای اتاق خواب میتواند یکی از موارد کاربردی برای چیدمان وسایل روی آن باشد.

استفاده از فضاهای اطراف تخت نیز میتواند یک ایده مناسب برای ساخت کمد و چیدمان وسایل باشد.

همچنین در استفاده از تخت‌هایی که دارای کشو هستند میتواند بسیار مناسب و کاربردی برای فضای شما باشند و وسایل زیادی را در خود جای دهند.

نکاتی بسیار مهم که در چیدمان منزل باید رعایت کنید.

یکی دیگر از مراحل جا دادن وسایل در اتاق خانه‌های کوچک و اتاق خواب کمدها میباشد، بنابراین نسبت به وسایلی که از آن ها استفاده‌ای ندارید بی رحم باشید و آنها را از وسایل مورد استفاده تفکیک کنید.

لباس‌های خارج از فصل را دسته بندی کنید و کنار بگذارید، بهترین فضا برای این لباس‌ها زیر تخت و یا بالای کمد میباشد.

جا دادن وسایل در خانه‌های کوچک
جا دادن وسایل در اتاق خواب کوچک

حذف مبلمان بلا استفاده، در فضاهای کم جا وجود لوازمی که کاربردی ندارد، ضروری نیست بنابراین این وسایل را از محیط خود حذف کنید.

با مرتب کردن و نظم دهی به کمدها و کشوهای خود و حذف وسایل غیر کاربردی و اضافه از آن میتوانید فضاهای مفید بیشتری برای چیدمان لوازم ضروری داشته باشید.

جا دادن وسایل در خانه‌های کوچک

استفاده از درب‌ها و کمدهای ریلی میتواند گزینه مناسبی برای فضاهای کم جا باشد. بنابراین اتاق خواب باید فضایی برای وجود آرامش باشد و با رعایت و ایجاد موارد گفته شده میتوان این بستر را برای داشتن یک محیط دلچسب فراهم کرد.

جا دادن وسایل در خانه‌های کوچک