طراحی دکوراسیون داخلی به معنای نظم و ترتیب دادن به اشیاء و وسایل و قسمت‌های داخلی خانه و محل کار به گونه‌ای هنرمندانه و زیبا است. در نتیجه بعد از تعمیر و نوسازی منزل با بکار بردن ایده‌هایی میتوانید بهترین مدل دکوراسیون خانه را برای خود طراحی کنید.

ویژگی هایی که طراح دکور باید برای طراحی مدل دکوراسیون خانه به آن توجه کند

طراحان دکوراسیون داخلی زمانی که تصمیم دارند دکوراسیون مکانی را طراحی و اجرا کنند باید با مسائلی مانند هارمونی، زیبایی شناسی رنگ‌ها، میزان تناسب و اندازه هر قسمت از منزل مسلط باشند و همچنین بتوانند سلیقه‌ اشخاص را در طراحی در نظر بگیرند.

اما ممکن است بسیاری از افراد قادر به صرف هزینه به متخصصان طراح دکوراسیون داخلی نباشند و بخواهند دکوراسیون منزلشان را خودشان طراحی کنند.

خودتان شروع به طراحی مدل دکوراسیون خانه تان کنید.

خیلی از آدمها هستند که از محیطی که در آن زندگی میکنند خسته شده اند و به فکر تغییر دکوراسیون منزل خود هستند. تغییر دکوراسیون داخلی واقعا یک کار چالش برانگیز است برای تمام افرادی که این قصد را دارند .

چگونه میتوانیم فضای داخلی و یکنواخت و خسته کننده منزل خود را زیبا و جذاب سازیم؟ با ما همراه باشید.

مدل دکوراسیون خانه

چالش‌های طراحی یک مدل دکوراسیون خانه

سوالات مهم: از کجا شروع کنم؟ طراحی دکوراسیون داخلی خانه خود را به چه کسی بسپارم تا به نحوه احسن اینکار را انجام دهد ؟ اصلا چه تغییراتی را انجام بدهم؟ دیوارها رو رنگ کنم یا کاغذ دیواری؟ سقف خانه را چطور طراحی کنم؟ از چه سقف کاذبی استفاده کنم؟

اصلا نگران نباشید ما اینجا هستیم تا به تمامی سوالهای شما جواب بدهیم. در این مطلب پرهام دکور قصد دارد تا به شما بگوید چگونه دکوراسیون داخل منزل خود را تغییر دهید.

مراحل طراحی دکوراسیون داخلی

1- سلیقه و تمایلات خود را در نظر بگیرید

اول از همه سلایق و علاقه‌مندی‌های خود را در نظر بگیرید. آیا میخواهد خانه‌تان شبیه یک هتل لوکس باشد یا میخواهید یک فضای صمیمی و گرم داشته باشید. به خانه‌ی خود خوب نگاه کنید چه چیز هایی شما رو کلافه کرده؟ به همه چی با دقت نگاه کنید. به تنهایی تصمیم نگیرید از همسر و فرزندان خود هم سوال بپرسید ممکن است آنها ایده هایی بدهند که شما رو راضی بکند. باید تصمیمات مهمی بگیرید تا بعدا پشیمان نشوید و سال‌های سال از تصمیم خود راضی باشید.

ایجاد فضای صمیمی در مدل دکوراسیون خانه

2- از نمونه‌ها و طرح‌های دیگر الهام بگیرید برای داشتن یک مدل دکوراسیون خانه زیبا

برای اینکه زیاد گیج نشوید که چگونه دکوراسیون خانه خود را تغییر دهید به اینترنت رجوع کنید تا طرح های مختلف ببینید. همچنین میتوانید به قسمت پروژه های پرهام دکور رجوع کنید که در داخل آن تمامی پروژه‌های ما وجود دارد. اکثر مردم به فضای داخلی شگفت انگیز علاقه دارند، برای اینکار میتوانید مجلات طراحی داخلی را تهیه و عکس‌های مورد علاقه‌تان را برش دهید. اینکار باعث شعله ور شدن خلاقیت شما خواهد شد. پس از جمع آوری و شکار تصاویر از آنها الهام بگیرید و شروع به طراحی دکور خود کنید.

پیشنهاد: با انواع دکوراسیون منزل مشهور در جهان آشنا شوید و با دیدن این سبک‌ها ایده هایی برای دکوراسیون خانه تان به ذهنتان خواهید رسید و سلیقه خود را در انتخاب دکور پیدا خواهید کرد.

3- رنگ بندی را انتخاب کنید – مدل دکوراسیون خانه

ما به شما نمیگوییم چه رنگی را انتخاب کنید فقط پیشنهاد میکنیم از سه طیف رنگ استفاده کنید. این قسمت ممکن است کمی سخت باشد زیرا کاملا به شخصیت و خلق و خوی شما بستگی دارد. مهم نیست دیگران چه رنگ‌هایی را به شما پیشنهاد میدهند، فقط کافی است به الگوی رنگی مورد پسندتان توجه کنید.

1. رنگ اصلی را برای دیوار در نظر بگیرید.
2. رنگ دوم از همان طیف رنگ برای صندلی مبلمان و میزها استفاده کنید.
3. رنگ سوم را در لوازم کوچکتر مانند بالش‌ها، دستگیره‌ها، گلدان‌ها و غیره بکار گیرید.

نکته حائز اهمیت این است که رنگ‌ها تحت تاثیر میزان نور داخل خود را نشان میدهند.

یک ایده‌ی جالب
اگر دیوارهای شما کاملا سفید است بهتر است به عناصر دارای بافت‌ بیشتر توجه کنید. یک صندلی مخملی، کوسن‌های ابریشمی براق، صندلی چوبی و مبل‌های پنبه‌ای گزینه‌های خوبی برای طراحی داخلی شما است. این بافت‌ها و عناصر با رنگ‌های متنوع، اتاق‌های خسته کننده و تکراری شما را به محیطی گرم و غنی تبدیل میکند.

تاثیر بافت ها و رنگ های متنوع در مدل دکوراسیون خانه

4- عناصر جزئی را با دقت انتخاب کنید

اکثر مردم به اشتباه گمان میکنند با بیشتر اضافه کردن وسایل و المان‌های کوچک دیزاین بهتری در منزل خود خواهند داشت اما این موضوع باعث به هم ریختگی فضا میشود و تاثیر منفی در روحیه افراد خواهد گذاشت. بهتر است اندازه‌های مختلف را با هم ترکیب کنید و به یک تعادل برسید. بیشترین طراحان مشهور پیشنهاد میکنند حتی در اتاق‌های کوچک نیز یک عنصر بزرگ قرار دهید. به هر حال ترکیبی از المان‌های بزرگ و کوچک برای داشتن یک مدل دکوراسیون خانه موفق الزامی است.

تاثیرات و مزیت‌های یک مدل مدل دکوراسیون خانه

  • روح بخشی به فضا و ایجاد آرامش
  • خلق فضای باز و دلباز
  • سهولت و افزایش کارایی اشیاء داخل
  • هویت دادن به فضا و اثرگذاری آن بر افراد
  • مطابقت با میل و سلیقه ساکنین

فاکتورهای مهم در دکور

  • نورگیرها و نورپردازی‌ها
  • چیدمان مبلمان
  • جداسازی اجزای خانه
  • دیوارهای جداکننده
  • نقشه داخلی

بعد از مطالعه این مطلب وقت این رسیده است که تصمیم بگیرید از کجا شروع کنید اگر بحث هزینه مهم نیست میتوانید یک دفعه کل تغییرات دکوراسیون خانه و همچنین بازسازی خانه خود را به ما بسپارید ولی اگر نمیتواند از پس مخارج تغییرات دکوراسیون خانه خود بر بیاید و علاقه دارید هر چه زودتر آن را تغییر دهید میتوانید برنامه ریزی کنید که اول از همه از کجا شروع کنید فرقی نمی کند با برنامه ریزی میتوانید به تمامیه تصمیماتی که گرفتید برسید. از نظر پرهام دکور خوب است که اولین تغییر را از نشیمن خانه خود شروع کنید چون وقت زیادی را با خانواده خود را در این محیط میگذرانید.

اگر هنوزم برایتان سوالی هست که به جواب آن نرسیده اید میتوانید با ما تماس بگیرید تیم پشتیبانی ما همیشه پاسخگوی سوالات شما شهروندان عزیز میباشد.

  •  تلفن: 02176710898
  •  موبایل : 09120285635