همانطور که میدانید شومینه یک وسیله‌ی گرمایشی در خانه محسوب میشود اما در فصل‌های گرم بدون استفاده میباشد و بیشتر یک عنصر تزیینی به حساب می‌آید، بنابراین تزیین شومینه بسیار مهم می‌باشد.

در خانه‌های کوچک امروزی میتوان با ایده جالب برای ساخت شومینه‌های تزیینی این فضا را در دکوراسیون خانه به وجود آورد، نکته‌ی مثبت این شومینه‌ها این است که فضای زیادی را اشغال نمیکنند و زیبایی هر چه تمامتر را به دکوراسیون شما اضافه میکنند.

شومینه تزیینی

همانطور که گفته شد شومینه‌ها که یک وسیله گرمایشی میباشند اما در بسیاری از خانه‌ها از آنها استفاده نمیشود و بیشتر در خانه نقش یک عنصر تزیینی را ایفا میکند، بنابراین شما نیز میتوانید با چند ایده ساده این شومینه‌های تزیینی را در فضای خود خلق کنید.

مراحل ساخت و تزیین شومینه

همانطور که گفته شد ساخت این شومینه‌ها بسیار ساده میباشد. در مرحله اول میبایست یک دیوار را برای ایجاد این فضا در نظر بگیرید، این دیوار لازم نیست متراژ بزرگی داشته باشد همچنین میتوانید حتی از کوچکترین دیوار در فضای خود استفاده کنید.

جدیدترین طرح‌های شومینه در دکوراسیون خانه را با کلیک روی لینک قرمز ببینید.

در طراحی این شومینه‌های تزیینی میتوان هم از سنگ و هم از چوب برای ساخت آنها استفاده کرد. نکته‌ی اول در ساخت این شومینه فریم‌های شومینه میباشد که میتوان از تخته‌های چوبی استفاده کرد و این تخته‌ها رو میتوان از نجاری تهیه کرد و هزینه کمی هم دارد، برای داخل شومینه‌ها نیز برای نشان دادن عمق این فضا میتوان از صفحه‌های تیره استفاده کرد.

شومینه تزیینی

در ساخت شومینه‌های سنگی میتوانید از سنگ‌ها در ابعاد مختلف استفاده کنید و بعد از دوغاب برای محکم شدن آن و یا برای رویه کار از کاشی استفاده کنید.

بعد از مراحل ساخت فریم‌ها میتوان از همین تخته‌ها برای روی این فضا استفاده کرد. بنابراین با نصب و اتصال این تخته‌ها به هم میتوان این شومینه‌های تزیینی را در فضا طراحی کرد و بعد از این مرحله به طراحی و تزیین شومینه میرسیم و برای این کار میتوان هم از رنگ آمیزی و یا کاشی استفاده کرد.

شومینه تزیینی

در ساخت این شومینه باید تمام سعی بر طراحی طبیعی این فضا باشد و از فضای بالا شومینه نیز میتوان با نصب شلف‌ها و یا همان فضای ایجاد شده استفاده کرد و حتی این فضا برای نصب تلویزیون نیز بسیار کاربردی میباشد.

شومینه تزیینی

بنابراین قبل این ازینکه از شومینه‌ها بگذرید و یا آنها را از دکوراسیون خانه‌ی خود حذف کنید به تاثیر آنها در فضای مورد نظر دقت کنید و از این شومینه‌ها به عنوان عنصر تزیینی در فضای خود استفاده کنید.