رنگ آمیزی خانه از جمله موارد تاثیرگذار بر فضا و دکوراسیون مورد نظر میباشد، بنابراین با استفاده اصولی و کاربردی میتوان به دکوراسیون خود جلوه ای تازه بخشید و همچنین در فضاهای کوچک باعث دلباز شدن و بزرگتر نشان دادن دکوراسیون شد.

منظور از استفاده اصولی و کاربردی رنگ به این معناست که استفاده از رنگ‌ها با تناژهای مختلف در کنار هم باعث شلوغی و سردرگمی فضا میشود و این موضوع در فضاهای کوچک اهمیت بیشتری دارد، میتوان با ترکیب رنگ‌های شاد و گرم در کنار رنگ‌های خنثی و سرد یک دکوراسیون دلچسب و دنج برای هر فضایی ایجاد کرد.

رنگ آمیزی خانه کوچک

استفاده‌ی کاربردی از رنگ‌ها کنار هم در رنگ آمیزی خانه

استفاده از رنگ‌های مکمل

یکی از مواردی که میتوان در رنگ آمیزی خانه کوچک از آن استفاده کرد، این است که هر فضا رنگ مستقل به خود را داشته باشد، این به این معنا نیست از رنگ‌ها بدون ایده خاصی و با تنوع زیاد در کنار هم استفاده کنیم. میتوان با استفاده و انتخاب چند رنگ هم خانواده که همخوانی خوبی با هم دارند در کنار هم برای فضاهای مختلف منزل استفاده کرد .

این رنگ‌ها میتواند رنگ‌هایی باشند که مکمل یکدیگر هستند و با ایجاد تناسب بین این رنگ‌ها میتوان یک دید بصری مناسب را در فضا ایجاد کرد.

رنگ آمیزی خانه کوچک
رنگ آمیزی خانه کوچک

رنگ‌های یکدست با تناژ روشن

از دیگر مواردی که برای رنگ بندی دکوراسیون‌های کوچک میتوان به آن اشاره کرد، استفاده از یک تناژ یکدست و روشن میباشد که تمام فضا را در برمیگیرد اما نکته‌ای که در این رنگ بندی وجود دارد، استفاده از تابلوها و یا وجود وسایل تزیینی و دکوری با رنگ‌های پر انرژی میباشد که باعث ایجاد دکوراسیون دنج در یک فضای کوچک میشود.

رنگ آمیزی دکوراسیون کوچک
رنگ آمیزی ساختمان کوچک

ترکیب معروف سیاه و سفید در رنگ آمیزی خانه

همانطور که میدانید ترکیب رنگ سفید و مشکی از ترکیب رنگ‌هایی میباشد که هیچ وقت تکراری نمیشود و برای هر فضایی از جمله دکوراسیون‌های کوچک کاربردی میباشد. برای استفاده از این ترکیب در فضاهای کوچک و جلوگیری از یکنواختی فضا میتوانید از کفپوش‌های چوبی و یا فرش‌های رنگی و طرح‌دار استفاده کنید و جلوه‌ای تازه به دکوراسیون خود ببخشید.

رنگ آمیزی خانه کوچک
رنگ آمیزی دکوراسیون کوچک

استفاده از طرح‌های چوبی در رنگ آمیزی خانه

و اما چوب همانطور که میدانید استفاده از طرح‌های چوبی در فضا باعث ایجاد یک حس خوشایند و گرمی بیشتر فضا میشود و از آنجایی که چوب یک عنصر طبیعی میشود این نکته را تایید میکند و باعث ان امر میشود.

بنابراین استفاده از لوازم چوبی و یا طرح‌های چوبی برای خانه‌های کوچک نیز میتواند جزوء یکی از بهترین ایده‌ها برای دکوراسیون‌های کوچک باشد.

رنگ آمیزی خانه کوچک
رنگ آمیزی منزل کوچک

استفاده از کاغذ دیواری

کاغذ دیواری نیز یکی از انتخاب‌ها برای رنگ آمیزی خانه میباشد که به راحتی مورد استقبال همه قرار میگیرد، اما در انتخاب کاغذ دیواری‌ها برای فضاهای کوچک باید به این نکته توجه کرد که میتواند با استفاده از طرح‌های ساده‌تر برای دیوارها و تنها با استفاده از یک کاغذ دیواری متنوع برای یک دیوار و شاخص کردن آن یک ترکیب مناسب برای دکوراسیون خانه کوچک خود ایجاد کنید.

آیا میدانید بهترین رنگ برای اتاق کودک چیست؟ پس روی لینک آبی کلیک کرده و مطلب را بخوانید.