یکی از بزرگترین دغدغه های امروزی استفاده از حداکثر فضا در منزل است. چیدمان منزل تاثیر بسیار زیادی در این مقوله دارد و با چیدن درست تمام وسائل منزل میتوانید خانه خود را بزرگتر نشان دهید و فضای مورداستفاده بیشتری در اختیار داشته باشید.

با رعایت نکاتی که در ادامه به آن ها میپردازیم میتوانید این موارد را رعایت کرده و از فضای کوچک خانه خود بیشترین استفاده را داشته باشید. با ما همراه باشید:

🏡!!خانه بزرگتر، با چیدمان درست لوازم منزل!!🏠

[irp posts=”13369″ ]

1- رعایت اصول نورپردازی منزل

با پرنور کردن فضا، باعث بزرگتر شدن آن فضا میشوید، نور های طبیعی باید در اولویت ورود به منزل باشند ولی با استفاده از نور های مصنوعی خوب با وات بالا میتوانید این مورد را پوشش داده و خانه ای پرنور داشته باشید.

2- لوازم ظریف و کوچک (مینیمال) را در اولویت خرید قرار دهید

برای خرید لوازم تزئینی و یا مورد استفاده خود در منزل همیشه سعی کنید سبک مینیمال و با ظرافت را انتخاب کنید.

برای مثال از مدل های میزناهارخوری میتوانید استفاده کنید که صندلی هایشان در زیر میز جمع شده وفضای اضافه ای اشغال نمیکنند.

لوازم مینیمال برای چیدمان منزل کوچک

3- آینه فراموش نشود

استفاده از آینه در اتاق خواب های کوچک و یا در دکوراسیون دیوار های فضای پذیرایی میتواند خانه را بزرگتر جلوه داده و انعکاس تصاویر در آینه میتواند باعث فریب ظاهری شود و خانه بزرگتر به چشم بخورد.

آینه برای دکوراسیون فضای نشیمن و پذیرایی

4- از لوازم چندمنظوره استفاده کنید

برای تمام لوازم مورداستفاده ما، حداقل یک مدل چند منظوره نیز تولید شده است. این امر با کوچک شدن خانه ها صورت گرفت و تمام تولیدی های سبک چندمنظوره به پیشرفت های خوبی در این زمینه رسیده اند.

مثلا میتوانید از مبل های تختخواب شو برای میهمان و از تخت خواب های تاشو برای اتاق خواب خود استفاده کنید.

4- از لوازم چندمنظوره استفاده کنید

[irp]

5- استفاده از رنگ های یکسان برای چیدمان منزل

هرچه تنوع رنگی کمتری استفاده کنید، فضای خانه بزرگتر بنظر می‌آید و حتی سعی کنید اگر در منزل شخصی خود سکونت دارید، رنگ لوازم خود را با رنگ دیوار و سقف همسان کنید و تا جای ممکن فضا یکپارچه بنظر برسد.

استفاده از رنگ های یکسان برای چیدمان منزل

6- ارتفاع منزل را بیشتر درنظر بگیرید

در بازسازی ها و پروژه های ساخت و ساز همیشه این پیشنهاد را داده ایم که سقف را در بالاترین نقطه ممکن درنظر بگیرند زیرا سقف کوتاه تاثیر بسیار زیادی در کوچک نشان دادن خانه دارد.

ولی اگر امکان این کار وجود نداشت میتوانید لوستر ها و چوب پرده های خود را در بالاترین ارتفاع نصب کنید تا این امر پوشانده شود و سقف شما بلند بنظر برسد و به ابعاد چشمی خانه خود اضافه کنید.

فضای پذیرایی با ارتفاع بالا

[irp]

 

7- فضا را بصورت باز، طراحی کنید

از لوازم بسته و یا سبک های بسته برای استفاده در پذیرایی و آشپزخانه جلوگیری کنید و سعی کنید تا جای ممکن از سبک هایی که انعطاف پذیری بیشتر و فضای بیشتری در اختیار شما قرار می‌دهد استفاده کنید.

برای مثال استفاده از جزیره در آشپزخانه خیلی بهتر از بستن آشپزخانه با کابینت است.

فضا را بصورت باز، طراحی کنید

8- سادگی را در اولویت داشته باشید

با پیشرفت سبک های دیزاین و طراحی خانه ها، همه چیدمان منازل بسمت مدرن شدن پیش میروند که این سبک بطور کامل بر اساس سادگی پیش میرود و رنگ و لعاب خاص و یا نقش و نگاری در خود ندارد.

همچنین با مدرنیته شدن منازل و سبک دیزاین خانه ها، لوازم نیز به سمت سادگی و تزئینات کمتر پیش میروند.

پس با رعایت این مورد نیز میتوانید خانه ای شیک و همچنین زیباتر داشته باشید و لوازم ساده خانه را نیز بزرگتر جلوه میدهند.

برای مثال یک فضای نشیمن 30 متری با یک مبل سبک استیل را با یک فضایی با همین متراژ ولی مبلمان ساده و شیک و کوچکتر مقایسه کنید. قطعا فضای دوم بسیار بزرگتر و شیک تر بنظر میرسد.

البته که انتخاب لوازم خانه و چیدمان منزل کاملا سلیقه ای بوده و اجباری در این مسئله نیست.

چیدمان منزل ساده

9- خونه باید تناسب داشته باشه

سعی کنید تناسب را در خرید تمام لوازم خود رعایت کنید و یک نظم و ترتیب خاصی به خانه خود بدهید.

با رعایت کردن تناسب خیلی از مشکلات کم جایی و کمبود فضای مورداستفاده رفع شده و لذت کافی را از خانه خود خواهید برد.

بطور مثال در خرید مبل همیشه تعداد بصورت یک مبل 3 نفره و 2 نفره بهمراه 2 عدد مبل 1 نفره بصورت عادی رعایت میشود. ولی اگر 3 مبل یک نفره و یک مبل 3 نفره را در فضای خانه خود قرار دهید ولی با محیط تناسب نداشته باشد و جای بیشتری در چیدمان منزل شما اشغال کنند، خانه کوچکتر از آنچه هست نشان داده میشود.

تناسب در دکوراسیون

[irp]

سخن آخر

علاوه بر چیدمان منزل، سبک منزل نیز خیلی تاثیر مهمی روی این موضوع داره و اگر در انتخاب سبک و تم خونه خودتون با کسی مشورت نکنید ممکنه دچار اشتباه بشید و از نتیجه کار راضی نباشید.

اگر هم نظرتون روی بازسازی خونه بود میتونید روی تیم پرهام دکور حساب کنید و با زدن دکمه مشاوره رایگان بالای صفحه در کوتاه ترین زمان ممکن متخصصان ما باهاتون تماس میگیرن و بازدید و مشاوره رایگان رو براتون انجام میدن.

 

parhamdecor logoمجموعه ساختمانی پرهام دکور تلاش دارد با کادری مجرب و متخصص بهترین خدمات را در جهت بازسازی منزل، مغازه، اداره و بازسازی ساختمان شما که فرسوده شده و یا نیاز به بازسازی مجدد ساختمان دارند، ارائه دهد.

تمام خدمات بازسازی ساختمان و منزل از صفر تا صد توسط گروه بازسازی پرهام دکور انجام می شود. همچنین این مجموعه با داشتن بیش از یک دهه سابقه در زمینه بازسازی داخلی ساختمان، ضمانت می کند با استفاده از متریال با کیفیت و در کمترین زمان با توجه به بودجه شما نسبت به عقد قرارداد اقدام کرده و پروژه های تعمیر و نوسازی ساختمان شما را انجام دهد.

طراحی و اجرای سقف کاذب و کناف، نصب و تعویض درب و پنجره قدیمی شما با UPVC، بازسازی ساختمان و منزل در کوتاه ترین زمان با اعلام قیمت و دریافت فاکتور قبل از شروع خدمات، نصب، تعویض و ترمیم کابینت های آشپزخانه شما به سبک کلاسیک، نئوکلاسیک و مدرن، تعویض و ترمیم کمد دیواری و تمامی قسمت های منزل با بهترین متریال و طراحی های روز دنیا