همانطور که میدانید در دکوراسیون هر ایرانی فرش به عنوان یک عنصر اصلی به حساب می آید ، بنابراین دقت و توجه به این عنصر مهم و تاثیرگذار و چیدمان فرش پر اهمیت میباشد.

از آن جایی که خرید فرش برای خانه نسبت به سلیقه ی هر شخص متفاوت است ، اما با این نکته را نیز در نظر بگیرید که ، انتخاب فرش فقط نسبت به طرح و رنگ آن نباید انجام گیرد ، بلکه باید قبل از چیز به فرم فرش مربع و یا مستطیل بودن آن و اینکه باید کجا و چگونه پهن کنید ، توجه کنید. بنابراین فضایی که میخواهید در آن چیدمان فرش انجام دهید مهم میباشد.

چیدمان فرش

قرار گیری مبل ها بر روی فرش

یکی از مسائل مهم دیگر در چیدمان فرش در فضای خانه ، قرارگیری مبل ها نسبت به فرش ها میباشد. مبل ها میتواند به صورتی باشد که پایه ها به صورت کامل بر روی فرش ها قرار بگیرد ، که در این مدل باید خانه فضای کافی برای این کار را داشته باشد ، که با این کار مبل ها به صورت غیر معمول و زیادی به هم نزدیک نشوند.

مبل ها میتوانند به طور کلی خارج از فرش قرار بگیرند که در اکثر فرش های فانتزی و یا فضاهای کوچک این قابلیت برای چیدمان وجود دارد.

چیدمان فرش

یکی دیگر از روش های چیدمان مبلمان بر روی فرش میتواند به صورتی باشد که تنها پایه های جلویی مبل ها بر روی فرش قرار گیرد و پایه های پشتی بر روی زمین باشد. این روش برای زمان هایی که شما مبلمان یکدست ندارید نیز میتواند بسیار کاربردی باشد.

انتخاب بعدی برای فرش ها میتواند به صورتی باشد که ، فرش به قدری بزرگ باشد که کل فضا را در بر گرفته و همه مبلمان به راحتی بر روی آن قرار بگیرند.

چیدمان فرش

فاصله فرش با دیوار

در چیدمان فرش برای اینکه فاصله ی بین دیوار با فرش را در بیابیم ، میتوان از میانگین این اعداد استفاده کرد ، به طور مثال برای فضای بزرگ تر میتوان این فاصله را 45 در نظر گرفت که فاصله ی فرش تا دیوار 45 سانتی متر باشد و برای فضا های کوچک تر 20الی 25 عدد مناسبی میباشد. این فاصله بین دیوار و فرش به زیبایی فضا کمک میکند و همچنین برای فضاهای کوچک ظاهری مناسب به دکوراسیون شما میدهد.

چیدمان فرش

اتاق ها را با فرش پر نکنید

دلیلی ندارد که همه اتاق ها را با چیدمان فرش پر کنید ، فضاهای که کفپوش دارند ، نیازی نیست که تمام آن با فرش ها پوشیده شود .

چیدمان فرش

چیدمان فرش اتاق خواب

در چیدمان فرش اتاق خواب ها باید انتخاب فرش به گونه ای باشد که اگر فرش زیر تخت خواب قرار میگیرد ، از اطراف فرشی که از زیر تخت نمایان میشود 30 تا 40 سانتی متر فرش بیرون باشد تا فضای جلوه بصری مناسبی نیز داشته باشد.

چیدن فرش اتاق خواب

چیدمان فرش زیر میز ناهار خوری

چیدمان فرش زیر میز ناهار خوری نیز میتواند یک ایده کاربردی برای میز ناهار خوری باشد و فرش از زیر میز با 60 سانتی متر فاصله داشته باشد ، تا از صدای کشیدن شدن صندلی بر روی زمین جلوگیری کند و گزینه ی بعدی اینکه با عقب بردن صندلی ، پایه ی عقبی آن روی زمین قرار نگیرد.

بهترین روش های چیدمان مبل ال L را با عکس ببینید.

چیدمان قالی