گذشت زمانی که مردم به نقاشی سقف اکتفا میکردند. سقف که بعنوان دیوار پنجم از آن نام برده میشود سزاوارتر از یک نقاشی ساده است و بخش مهمی از دکوراسیون داخلی به حساب می‌آید. طراحی مدل سقف کاذب اگرچه شامل یک تغییر جزئی یا تغییر کلی باشد باعث میشود ظاهر اتاق شما برای همیشه عوض شود و این یکی از بهترین راه های تغییر هر فضایی است.

در ادامه بخوانید تا دریابید که چگونه سقفها امکانات فوق العاده ای برای دکوراسیون ارائه می دهند و چرا نباید از آنها چشم پوشی کرد:

مدل سقف کاذب

1- سقف جعبه ای

“هیچ چیز بهتر از این سقف‌ها جذابیت و زیبایی خاصی به اتاق نمی دهد.” سقف جعبه ای شکل به مجموعه ای از پانل های کار شده که عمدتا مربع (یا جعبه های مشابه) در سقف هستند اشاره میکند. با نصب یک سری چراغ‌های تزئینی در الگویی که  در آن سقف طراحی شده است یک ظاهر زیبا را می توان به دست آورد. این مدل سقف یک ایده بسیار قدیمی و جذاب است ، که همگان آن را دوست دارند!

سقف پانلی جعبه ای شکل و ایده های سقف کاذب

2- سقف پر نور و روشن

چراغ های کوچیک امروزه درخشندگی بالایی دارند. چراغها را طبق الگویی قرار دهید که نور تمام اتاق را تکمیل کند تا بتوانید به طراحی سقف به سبک مورد نظرتان برسید. چراغ های قرار داده شده در خطوط مستقیم می توانند یک احساس عمیق بصری ایجاد کنند. اما توصیه ما این است که این کار را انجام ندهید! و سقف های خود را با چراغ های کوچک زیاد پر نکنید.

سقف با نور پردازی مناسب و ایده های سقف کاذب

چراغ های کوچک زیبایی خاصی در سقف کاذب شما به وجود می‌آورند.

این چراغ‌ها توانایی بی نظیری در شکل دهی به لبه های تیز سقف دارند و با القای یک فضای دنج و مجلل، محیطی دوست داشتنی خواهند ساخت. چراغ ها ، که به طور معمول LED هستند ، در شکاف های سقف کاذب گنجانده شده اند. به دقت نگاه کنید و با چند چراغ سقف را تکمیل کنید و شخصیت بیشتری به فضا اضافه کنید.

چراغ ال ای دی در طرح های سقف کاذب

3- سقف طرح های هندسی یک مدل سقف کاذب عالی

این مدل سقف تضمین می کند که اتاق شما از لبه و پانچ مناسب برخوردار باشد. احتمالا در نظرتان فیلم جنگ ستارگان خواهد آمد. ما به خصوص الگوهای شمشیر مانند را دوست داریم.

جسورانه فکر کنید و با هندسه در سقف جادویی ایجاد کنید! برای این مدل طراحی سقف ، باید از طراح خود بخواهید پانل های معلق را طراحی کند و چراغ های کوچک را در شکاف ها بگنجاند.

سقف هندسی از ایده های سقف کاذب

4- سقف شبکه ای تو در تو

اما آیا می دانید که این سقف برای مشخص کردن فضاها به عنوان یک عنصر تزئینی روی سقف عالی هستند؟

این مدل در فضای نشیمن یا ناهار خوری بهترین گزینه هستند. چراغ ها را در پشت مشبک یا در بین شکافها قرار دهید و مطمئن باشید مهمانان‌تان در هر بار بازدید از شما تعریف کنند.

طرح جدید سقف کاذب

5- سقفی با عجایب چوبی

چوب می تواند یک متریال فوق العاده برای سقف هر اتاق باشد. این مورد اجازه می دهد تا  در فضا احساس گرما و دنج بودن شود. از برش های چوبی تنظیم شده می توان برای شخصیت سازی در اتاق استفاده کرد ، و رنگ های تیره تر چوب می توانند یک خلاقیت جدید و مدرن را ایجاد کنند. لوسترهایی که در بین این برش ها آویزان هستند شما را شگفت زده خواهند کرد.

6- سقف دارای چراغ های معکوس

یک سقف کاذب معمولی فنجان چای شما نیست. آن به نوعی چراغ های معکوس شده ای است که جلوه ای شیک را به منزل میبخشد. سقف کم ارتفاع دارای چراغ های معکوس این تصور را ایجاد می کند که میتوانید با چراغ های اطراف آن بازی کنید.

در آخر اینها تنها چند مورد از مدل های بسیاری است که می توانید برای تزئین دیوار پنجم، یعنی سقف اتاق خود استفاده کنید. به هر حال هر کاری انجام میدهید ، اطمینان حاصل کنید که از این دیوار غافل نشوید زیرا  می تواند گاهی اوقات فضای داخلی شما را به وجود آورد و گاهی آن را خراب کند.

سقف کاذب و انواع آن و پروژه های سقف ما را ببینید.