یکی از مهم ترین بخش‌های هر خانه، اتاق خواب است. مهم بودن از این نظر است که شما حدود 8 ساعت از شبانه روز را برای استراحت در آن می‌پردازید و دکوراسیون داخل آن می‌تواند تاثیر بسزایی در روحیه شما داشته باشد.

شاید تا بحال به این فکر افتاده باشید که این دکوراسیون را تغییر دهید؛ اما این که چگونه و چه طرحی باشد شما را بین چند راهی قرار داده است.

در این مقاله می‌خواهیم شما را راهنمایی کنیم تا بتوانید بهترین دکوراسیون را برای اتاق خواب خود طراحی کنید تا چشم هر کسی را مسحور خود کند.

نورپردازی زیر تخت

سبک سرویس خواب

اگر قصد تغییر زیاد در اتاق خواب خود مثل دیوارها و کف پوش و کمد دیواری را ندارید، تغییر سرویس خواب بهترین گزینه است؛ چرا که بخش بزرگ و اصلی اتاق خواب را از آن خود کرده است. حتما توجه داشته باشید که سبک کلی خانه به چه صورت است.

سبک دکوراسیون مناسب برای خواب

این که سبک خانه شما برای مثال کلاسیک باشد و اتاق خواب را به سبک مدرن بچینید، هیچ هم خوانی با هم نداشته و متاسفانه به جای تغییر خوب، دست به یک تغییر بد زده اید! علاوه بر این حواستان باشد تا تنها زیبایی سرویس را در نظر نگیرید و از میز آرایش تا تخت خواب شما به گونه ای باشد که هم از نظر ابعاد و هم کارایی در بهترین نوع خود باشد.

رنگ بندی ای که در انتخاب سرویس بر دوش شما است می‌تواند به راحتی آرامش و تنش را در کنار یکدیگر داشته باشد و این دست شما است که کدام یک را انتخاب می‌کنید؛ پس نکته مهم بعدی انتخاب طرح و رنگ سرویس است که متناسب با تم اتاق و البته آرامش بخش باشد.

سبک نورپردازی مدرن اتاق خواب

دیوار اتاق خواب

در این میان نیز عده ای هستند که قصد دارند تا تغییر خود را کمی بزرگ تر کنند و حس و حال دیگری را نسبت به قبل به اتاق خوابشان القا کنند. تغییر رنگ و طرح دیوارها از جمله تغییراتی است که اکثرا انجام می‌دهند.

دیوار شاخص تخت خواب

برای مثال دیوارتان را می‌توانید از سبک رنگ به کاغذ دیواری تغییر دهید یا بالعکس. همچنین تغییر بعدی در این زمینه رنگ و طرح آن است که می توانید به راحتی با توجه به سلیقه خود انتخاب کنید. حال فکر کنید که این تغییرات را انجام دادید و منتظر قسمتی هستید تا شگفتی را بیشتر کنید.

برای این قسمت می‌توانید از کناف کاری‌های مخصوص دیوار استفاده کنید و یک اکسنت وال ( دیوار شاخص) بسازید؛ برای مثال پشت تخت خواب بهترین گزینه می‌تواند برای اکسنت وال و دکوراسیون بی نظیر اتاق خواب شما باشد.

دیوار اتاق خواب

کمد دیواری

مورد بعدی در زمینه دکوراسیون اتاق خواب، تغییر کمد دیواری است.اگر بودجه و زمان مناسب را برای انجام این کار دارید، از این تغییر بزرگ و زیبا دریغ نکنید. کمد دیواری‌های قدیمی و رنگ رفته را دور بریزید و کمد دیواری جدید و متناسب با سبک جدید اتاق خوابتان را در رنگی زیبا تهیه کنید.

کمد اتاق

کمد دیواری‌های امروزه در طراحی‌های مختلف تولید می‌شوند و حتی نوع باز و بسته شدن درب آن‌‌ها نیز می‌تواند به راحتی تغییری زیبا در اتاقتان ایجاد کند.

درب ریلی امروزه یکی از پر طرفدارترین درب‌ها می‌باشد که علاوه بر مدرن بودن، می تواند نسبت به دربی که به صورت عمودی باز و بسته می‌شود، فضای کمتری را اشغال کند. اگر سبک خانه کلاسیک است، کمد دیواری‌های کلاسیکی وجود دارند که حکاکی‌های بسیار زیبایی روی درب آن‌ها به چشم می‌خورد.

کمد دیواری بالا تخت در اتاق استراحت

نورپردازی

شما هر چقدر برای دکوراسیون اتاق خواب خود زحمت بکشید و نور پردازی مناسب نداشته باشید، هیچ کدام از تغییرات آن طور که باید به چشم نمی‌آیند. پس مورد بعدی در لیست تغییرات نورپردازی خواهد بود.

علاوه بر زیبایی اتاق هورمون‌های شما نیز در هنگام خواب تا حدود زیادی بستگی به نوری دارد که به چشم‌های شما می‌تابد.

نورپردازی 2023 اتاق خواب

پس انتخاب نور پردازی مناسب جزو اولویت‌ها می‌باشد. پیشنهاد ما برای اتاق خواب‌هایی ساده، استفاده از چراغ آویز‌هایی است که متناسب با ابعاد اتاق باشد و در صورتی که اتاق خواب شما دارای کناف کاری می‌باشد، می‌تواند با نورهای مخفی زیبایی اتاق خواب را چند برابر کنید.

حتی عده ای هستند که در بخش‌های بیرونی کمد دیواری نیز از نورهای مخفی استفاده می‌کنند. اگر دارای اکسنت وال هستید با نورپردازی زیبا و خاص می‌توانید دنیایی متفاوت را ایجاد کنید.

نورپردازی ایده آل اتاق خواب

پرده

این قسمت مخصوص افرادی است که اتاق خوابشان دارای پنجره می‌باشد. پرده‌ها انواع مختلفی دارند: پرده شید، پرده سلطتنی و مدرن و… . این که کدام مدل پرده را انتخاب می‌کنید، کاملا بسته به سلیقه و سبک خانه دارد. رنگ و طرحی که انتخاب می‌کنید می‌تواند فضای اتاق خواب را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار دهد.

پرده پانچی اتاق خواب

برای مثال رنگ تیره فضایی دراماتیک را به وجود می آورد. پرده لینن آرامشی بی انتها را میهمان اتاق شما خواهد کرد. حتی بندها یا منگوله‌هایی که برای کنار زدن پرده استفاده می‌کنید در شکل کلی اتاق نقش دارند؛ پس جزء به جزء انتخاب پرده می‌تواند برای شما مهم باشد.

مورد بعدی ابعاد پرده است که بستگی به اندازه اتاق خواب شما دارد؛ این که پرده تا نیمه دیوار باشد یا به صورت تمام قد باشد، همگی بسته به اندازه پنجره و ابعاد اتاق دارد که به گونه ای باشد تا اتاق را کوچک و به اصطلاح خفه نشان ندهد.

انتخاب پرده مناسب برای اتاق خواب

تزئین و چیدمان

حال که دکوراسیون اتاق را عوض کردید، اکنون وقت آن است که به فکر وسایل و اکسسوری برای تزئین اتاق خواب باشید. دقت داشته باشید که وسایل زیادی را در اتاق نچینید؛ چرا که هر چقدر بیشتر اکسسوری بچینید، فضای اتاق شما کوچک تر نشان داده می‌شود.

از طرفی نکته مهم بعدی مطابقت داشتن تم دکوری‌های شما با فضا و سبک کلی اتاق است. برای راحت چیدن وسایل اتاق خواب، ابتدا از تخت خواب و سرویس خواب خود شروع کنید؛ چرا که بزرگ ترین وسایل هستند و بیشترین فضا در اتاق خواب مختص این وسایل است.

با قرار دادن این وسایل شکل کلی اتاق خوای شما مشخص می‌شود و می‌توانید به راحتی حال و هوای اتاق خواب را با دیگر وسایل شکل دهید. ناگفته نماند که رنگ اکسسوری و سرویس خواب نیز باید متناسب با هم باشد تا زیبایی خاصی را به فضا ببخشند.

تزئین و چیدمان اتاق خواب

سخن آخر

در نهایت این بودجه و سلیقه شما است که می‌تواند فضای اتاق خواب شما را به گونه ای طراحی کند که این فضا مختص شما و منحصر به فرد باشد.

از سرویس خواب گرفته تا نور پردازی و اکسسوری‌ها سبک اتاق خواب را با فضای کلی خانه مطابقت می‌دهد. پس دقت داشته باشید که ریزترین وسایل نیز می‌تواند در اتاق خواب شما نقش آفرینی مهمی داشته باشد و حس و حال خاصی را به وجود آورد.

البته می‌توانید از تیم‌های طراحی دکوراسیون حرفه ای نیز کمک بگیرید تا بتوانید اتاق خوابی متفاوت از بقیه داشته باشید.

شما همچنین برای بازسازی منزل و اجرای کابینت آشپزخانه نیز میتوانید با تیم پرهام دکور همکاری کنید و در کوتاه ترین زمان ممکن و ضمانت نامه آشپزخانه ای زیبا به خانه‌تان هدیه بدهید.

ایده لوستر مخصوص اتاق خواب