همانطور که میدانید محیطی که در آن زندگی میکنیم تاثیر بسزایی بر روحیه و سبک زندگی ما دارد ، بنا براین با کمی دقت وخلاقیت حتی با کم ترین هزینه میتوانیم یک دکوراسیون داخلی آرام بخش برای خود و افراد خانواده داشته باشیم.

1. ایجاد فضاهای دنج برای استراحت

یکی از ویژگی های خانه استاندار ، داشتن فضایی است که بتوانید در ساعت استراحت خود درآن جا برای خود و یا در کنار خانواده ی خود وقت بگذرونید. به همین دلیل برای بازیابی روحیه و رفع خستگی خود داشتن چنین فضایی به شما کمک میکند که آرامش کافی را از فضای خانه خود دریافت کنید.

دکوراسیون داخلی آرام بخش
دکوراسیون داخلی آرام بخش

 

 

2. استفاده از گیاهان برای فضای خانه

استفاده از گیاهان و آوردن طبیعت در فضای خانه بهترین گزینه برای یک محیط آرام و دلبخش میتواند برای ما باشد . با آوردن گیاهان در خانه ی خود و تاثیر دلبخش رنگ سبزدر خانه ی شما ، افزایش یک محیط آرامبخش را میتواند برای شما به ارمغان بیاورد.

 

دکوراسیون داخلی آرام بخش
دکوراسیون داخلی آرام بخش
دکوراسیون داخلی آرام بخش

 

 

3. حداکثر استفاده از پنجره و نور طبیعی

یک دکوراسیون داخلی آرام بخش میتواند از اینکه حس کنیم در خانه زندانی هستیم جلوگیری کنید ، اینکه تا جایی که ممکن است از چیدن مبلمان در جلوی پنجره ها جلوگیری کنیم تا در هنگام نشستن و استراحت کردن بتوانیم به جای نشستن در فضای تنگ و تاریک ، از نور طبیعی و ارتباط با فضای بیرون استفاده کنیم ، بنابراین سعی کنید پنجره ها را همیشه تمیز نگه دارید و از پرده های نازک استفاده کنید و برای رنگ دیوار ها از رنگ های روشن استفاده کنید تا احساس آرامش بیشتری در فضای خانه ی خود داشته باشید.

چیدمان اتاق کودک | کودک خود را سوپرایز کنید با ایده های جذاب دیزاین اتاق

 

دکوراسیون داخلی آرام بخش
دکوراسیون داخلی آرام بخش
دکوراسیون داخلی آرام بخش

 

 

4. چیدمان مناسب و دیاگرام بندی شده

در چیدمان خانه چیزی به نام دیاگرام جریان وجود دارد ، یعنی اینکه مبل و وسایل خانه را جوری بچینید که فضای باز در بین آن ها وجود داشته باشد و رفت وآمد در بین آن ها مشکل نباشد ، ایجاد فضای باز بیشتر و پرهیز از وسایل زیاد استفاده از کتابخانه و گل و گیاه در داشتن یک فضای آرامبخش نقش بسزایی دارد و دکور و تزیین خانه با استفاده از این موارد فضای بیشتری برای لم دادن و استراحت کردن در اختیار ما قرار میدهد.

 

دکوراسیون داخلی آرام بخش

 

 

5. جنس و متریال لوازم خانه

برای ایجاد یک فضای امن و آرام  متریال استفاده شده در لوازم خانه نقش بسزایی میتواند داشته باشد ، استفاده از جنس چوب و متریالی مانند سنگ مرمر ، حس مثبتی در خانه ی ما ایجاد میکند، در حالی که متریالی مانند فلز و شیشه میتواند خش و پر تنش و حتی کمی آسیب زننده باشند.

6. کنترل صدای محیط داخل و خارج فضای خانه

زندگی کردن در فضای شلوغ و آپارتمانی امروزی میتواند مشکلاتی را در اثر شلوغی محیط بیرون و صلب آرامش محیط خانه ی ما داشته باشد. با استفاده از پنجره های دوجداره و پنل های آکوستیک برای دیوار و سقف ها میتوانیم  صدای محیط را کاهش دهیم و همین طور برای کاهش برای صدای داخل خانه به فضای بیرون و همسایگی استفاده از فرش در سطح های پارکت و یا سرامیک ، استفاده از یک کتابخانه ی مناسب چسبیده به دیوارمیتواند برای شما مانند یک عایق عمل کند.

 

7. پرهیز شلوغی وازبین بردن لوازم اضافی

یک ساماندهی صحیح برای فضای خانه و حذف وسایل اضافی و پرهیز از شلوغی  یک راه حل مناسب برای دلنشین کردن و آرامش دادن به فضای خانه میباشد. وسایل بلا استفاده و یا وسایلی که دیگر دوست ندارید ، با حذف آن ها از فضای خانه با آسانن ترین حالت فضای خانه خود را خلوت کنید.

بنابراین با راه حل های ساده و حتی کم هزینه میتوانیم فضای خانه را تبدیل  به یک محیط دنج و آرامشبخش برای خود کنیم و تاثیر آن را در روزمرگی های زندگی خود ببینیم.

دکوراسیون داخلی آرام بخش