انواع هزینه بازسازی ساختمان‌های فرسوده

همان طور که می‌دانید بازسازی و نوسازی هم مانند تغییرات دیگر نیازمند تامین هزینه است. در مورد هزینه بازسازی ساختمان‌ها و بناها می‌توان گفت که موارد بسیاری هستند که رنج قیمتی بودجه شما را بالا و پایین می‌برد؛ مثل نقشه مد نظر برای تغییرات، مصالح و کیفیت آن‌ها، تغییرات دکوراسیون و حتی وسیله‌ها و هزینه‌های مربوط به اجرا و افرادی که در این زمینه نقش دارند. حتی موقعیت مکانی ساختمانی که می خواهید به دست بازسازی بسپارید نیز به راحتی می‌تواند بازه هزینه بازسازی را برای شما تا حدودی مشخص کند. با ما همراه باشید تا با انواع هزینه‌های بازسازی ساختمان ها و بناهای فرسوده آشنا شوید.

فروش ساختمان به ارزش واقعی، فقط با بازسازی ساختمان 🏡⚒

خدمات بازسازی

1- هنگامی که اسم بازسازی ساختمان به گوشتان می‌خورد اولین مورد تخریب بنای موجود است. خراب کردن و از بین بردن بافت‌ها، دیوارها، سقف‌ها و کف پوش‌ها و… از جمله مواردی هستند که هر یک جزو هزینه‌های بازسازی ساختمان به حساب می‌آیند. شاید برایتان جالب باشد ولی هزینه تخریب انواع بناها با توجه به جنس مصالح به کار رفته در آن متفاوت است. برای مثال بودجه ای که برای تخریب دیوار آجری با دیوار بتنی لازم است، با یکدیگر متفاوت اند و دیوار بتنی بالاتر از دیوار آجری است. همین روال نیز در مورد بازسازی دیوار جایگزین صدق می‌کند؛ به این منظور که هزینه بازسازی دیوارها با مصالح و جنس‌های متفاوت به مراتب تغییر خواهد کرد. پس این مورد کامل به خودتان بستگی دارد ک هتا چه حد می ‌خواهید برای این کار هزینه کنید!

خدمات بازسازی

2- هزینه بازسازی در مرحله بعد مختص دکوراسیون کف و دیوارهاست؛ به این صورت که کاشی کاری و سرامیک کاری کف و دیوارها از چه نوع و در چه رنجی خواهد بود که این مورد نیز کامل به خودتان بستگی دارد. عده ای هستند که می خواهند در کنار بازسازی بیشترین مرکز توجه سمت سرامیک و کف و… جلب شود، به همین خاطر بخش بزرگی از هزینه‌های بازسازی ساختمان را به این قسمت اختصاص می‌دهند که از مصالح مجلل و شیک استفاده کنند.

نمونه بازسازی آشپزخانه و تغییر سبک

3- مورد بعد گچ کاری و سیمان کاری (سفید کاری) است. این بخش از بازسازی شامل دو مرحله است؛ زیرکاری و روکاری. این دو مرحله نیز بسته به درخواست مالک انجام می‌شود. این بدین معنی است که گاهی مالکان در نظر دارند که تنها یک مرحله را انجام دهند یا از هردو بهره بگیرند. هزینه بازسازی در این قسمت از پروژه بسته به طراحی و دکوراسیونی است که مالک و مشاوران متخصص روی نقشه خانه به اجرا در آورده اند. گاهی عده ای تنها می‌خواهند دیوار و سقفی ساده داشته باشند، گاهی نیز می خواهند که با شکوه ترین و زیبا ترین گچ کاری‌ها و کناف کاری‌ها را در هزینه بازسازی بنای خود بگنجانند. ناگفته نماند که آجرکاری و انواع دیوارپوش‌ها و دیوا‌رهای پیش ساخته نیز در همین مختصات می گنجد و هزینه‌های بازسازی تا حدود زیادی دست مالک است که چقدر برایش تمام شود.

پروژه بازسازی فضای نشیمن و غذاخوری

4- در این قسمت می‌توان به بخش نمای ساختمان و راه پله‌ها و… اشاره نمود. هنگامی که کار بازسازی به اتمام برسد، نمای کلی بیرون و درونی ذهن شما را درگیر خواهد کرد. با توجه به این که طراحی داخلی و بازسازی بنای شما توسط تیم تخصصی به چه صورت است، می توان به نمای بیرون و هزینه‌های بازسازی آن پرداخت. یکی از مهم ترین بخش‌ها در بازسازی هر ساختمان نمای بیرونی آن است؛ چرا که هر شخص در ابتدا با نمای بیرونی بنای شما مواجه خواهد شد. پس بهتر است که از تیم خود بخواهید تا با توجه به طراحی مدرن یا کلاسیکی که برای داخل ساختمان انجام داده اند، طرحی را نیز برای نمای بیرونی یا راه پله‌ها ارائه دهند. شما می توانید به راحتی از مشاوران بخواهید تا متناسب با بودجه شما هزینه بازسازی در این مرحله را با توجه به طرح‌های روی میز پیشنهاد دهند.

پروژه بازسازی پذیرایی و راهرو منزل

یکی دیگر از مزیت هایی که نمای بیرونی و راه پله‌ها خواهد داشت، هنگام فروش ساختمان است که به راحتی می‌توان ادعا کرد هرچقدر هزینه بازسازی نمای ساختمان بالاتر باشد، مشتری بیشتر با قیمت خرید بالاتر را برای شما به ارمغان می‌آورد.
از موارد تاثیر گذار در هزینه بازسازی نمای ساختمان می‌توان به ارتفاع و اندازه ساختمان، تعداد پنجره‌های بکار رفته، درب ورودی و شکل سقف ساختمان اشاره نمود.

هزینه بازسازی سطحی

یکی از انواع بازسازی ساختمان، بازسازی سطحی است که شامل بازسازی اشپزخانه (شمال تعویض کابینت‌ها و کاشی‌ها) و نقاشی تمام دیوارها و سقف‌های ساختمان است. اگر طرح قابل اجرا در این حد باشد، هزینه بازسازی کم خواهد بود.

هزینه بازسازی سطحی

هزینه بازسازی عمومی

بازسازی سطح بالاتر تحت عنوان عمومی شناخته می‌شود. بازسازی آشپزخانه، نقاشی دیوارها و سقف، کمد دیواری، بازسازی حمام و سرویس بهداشتی، کف سازی، تغییر درب و پنجره‌ها، تخریب، حمل و نقل و هزینه مدیریت پیمان از جمله هزینه‌های بازسازی سطح عمومی هستند که به نسبت بالاتر از سطحی است و صد البته که تغییرات نیز بسیار بیشتر است و تا حد خیلی زیادی داخل ساختمان شما با این تغییر تحولات به فضایی دیگر تبدیل خواهد شد.

هزینه بازسازی عمومی

هزینه بازسازی کامل

بازسازی کامل خانه را می‌توان این گونه بیان کرد که در این نوع بازسازی تنها اسکلت ساختمان باقی می‌ماند و بقیه آیتم‌ها تغییر می‌کنند. اگر بخواهیم نگاه دقیق تری به این موضوع بیندازیم بهتر است که کمی مسائل را واضح تر بیان کنیم. در این مورد تمامی موارد بالا هستند و بخش‌هایی مثل تعویض تاسیسات مکانیکی و برقی، سقف کاذب، دیوار و خاک گچ نیز اضافه می‌شود که همه این موارد هزینه بازسازی کامل یک ساختمان را تشکیل می‌دهند.

هزینه بازسازی کامل

جمع بندی

در این مقاله با انواع هزینه‌های بازسازی ساختمان های فرسوده آشنا شدیم و الآن می‌توان به یک جمع بندی رسید؛ این که تمامی بازه قیمتی هزینه بازسازی بسته به این است که اولا چه نوع بازسازی را انتخاب کرده ایم، دوما طرح و دکوراسیون مد نظر و کیفیت مصالح بکار رفته به چه صورت است. هرچقد بخواهیم ساختمان را با شکوه تر و مجلل تر کنیم بالطبع باید هزینه بازسازی بیشتری را در نظر بگیریم. البته ناگغته نماند که سهم زیادی از این هزینه‌ها نیز بسته به تیم اجرایی شما دارد که با قیمتی منصفانه این کار را انجام دهند و اگر می‌خواهید تا یک پروژه خاص و منحصر به فرد را با قیمتی مناسب داشته باشید با ما تماس بگیرید.