یکی از فضاهایی که در خانه‌ها کمی مورد کم توجهی قرار می‌گیرد، سرویش بهداشتی و حمام است. اگر جزو افرادی هستید که به زیبایی فضای خانه اهمیت می‌دهید، باید به سرویس بهداشتی و حمام خود نیز توجه کنید؛ چرا که اگر سالن پذیرایی، آشپزخانه و اتاق خواب‌ها در اوج زیبایی و دکوراسیونی بی نظیر باشند و سرویس بهداشتی و حمام زیبا نباشند، به شدت می‌تواند از هویت خانه شما بکاهد. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم ایده‌هایی برای زیباتر کردن این دو بخش خانه را برای شما شرح دهیم. با ما همراه باشید.

برای سرویس بهداشتی و حمام خود سبک دکوراسیون انتخاب کنید!

همان طور که برای سالن پذیرایی خود سبک دکوراسیون خاصی را انتخاب می‌کنید، باید برای این دو بخش خانه نیز یک سبک را انتخاب کنید تا از به هم ریختگی و شلوغی آن بکاهید. سرویس بهداشتی و حمام نیز مانند سالن پذیرایی چندین سبک را به خود اختصاص داده اند که هر یک زیبایی خاص خودش را دارد و با توجه به سلیقه و بودجه خود می‌توانید یکی از آن‌ها را اجرا کنید.

در ادامه به معرفی این سبک‌ها می‌پردازیم که میزان پرطرفدار بودن هر کدام در جلوی نام آن ذکر شده است.

سبک گرمسیری: 0.44%

در این نوع سبک تم اصلی رنگ دیوارها و کفپوش‌ها، رنگ روشن و پرطرفدارترین تم رنگی در میان آمار مشخص شده سفید است. در دکوراسیون گرمسیری شما باید برای سرویس بهداشتی در صورت وجود فضا، پنجره‌ای تعبیه کنید تا تهویه و نور طبیعی که عناصر اصلی این سبک هستند را در آن به وجود آورید. از عوامل بعدی در ایجاد این سبک در سرویس بهداشتی، وجود گیاهان سبز و طبیعی است که حال و هوای گرمسیری را در کنار نور تابیده شده از پنجره به فضای شما می‌دهد.

سبک روستایی: 2%

برای ساخت این نوع دکور، باید کمی بین خانه‌های روستایی در اینترنت جستجو کنید تا سبک حمام و سرویس بهداشتی آن‌ها برای شما مشخص شود؛ در این مدل شما باید تا جای ممکن از چوب طبیعی در دکور حمام و سرویس بهداشتی خود استفاده کنید تا فضایی محلی و گرم را برای شما تداعی کند. اکسسوری و تزئیناتی که در سبک دکوراسیون روستایی استفاده می‌کنید، باید بسیار خاص و تا حد ممکن با متریال با ماندگاری بالا باشد؛ چرا که وجود رطوبت و هوای کم می‌تواند روی جنس وسایل شما تاثیر بگذارد و باعث پوسیدگی شود.

سبک معاصر: 29.51%

همان طور که می‌دانید، در دکوراسیون معاصر چند نکته کلیدی و مهم وجود دارد که حتما باید رعایت شود تا بتواند خالق این فضا برای شما باشد؛ این نکات شامل وجود فضای باز تا حد ممکن، استفاده از رنگ‌های ملایم و همچنین استفاده از اکسسوری و وسایل تزئینی در کم ترین حد ممکن است! دقت داشته باشید که اگر دوست دارید روی دیوارهای حمام و سرویس بهداشتی خود طرحی در نظر بگیرید، حتما خطوطی صاف و به دور از شلوغی باشند که روی زیبایی و مدرن بودن فضا تاثیر نگذارد. ناگفته نماند که با توجه به آمار عددی که مشاهده می‌کنید، سبک معاصر یکی از پر طرفدارترین سبک‌ها می‌باشد.

سبک اسکاندیناوی: 0.49%

در این سبک باید دقت کنید که وسایلی نظیر روشویی که در سرویس بهداشتی است، حتما در صاف ترین زوایا باشد و از هر منحنی به دور باشد؛ چرا که این سبک ویژگی خطوط صاف و عدم وجود وسایل تزئینی تا حد ممکن را از آن خود کرده است. به این نکته نیز توجه کنید که کمی از سبک مینیمال را در این نوع دکور می‌توان مشاهده کرد.

سبک صنعتی: 0.45%

بارزترین ویژگی این سبک استفاده از رنگ‌های خنثی است. ویژگی بعدی که باید در استفاده از این سبک در سرویس بهداشتی و حمام بکار بگیرید، بهره گیری از فلز در دکوراسیون است که  زیبایی خاصی را به فضای شما می‌بخشد. اگر از رنگ‌های خنثی استفاده نمی‌کنید، می‌توانید رنگ سیاه و سفید را در نظر بگیرید که از تم‌های ترند در این نوع دکوراسیون می‌باشد.

سبک سنتی: 15.51%  

اگر دوست دارید که فضایی آرامش بخش در حمام و سرویس بهداشتی خود داشته باشید، یکی از بهترین گزینه‌ها سبک سنتی است؛ چرا که تلفیق کاشی، شیشه، سنگ مرمر و رنگ‌های گرم و دلنشین فضایی زیبا و آرام را به وجود می‌آورد. ترکیب دو رنگ در تم رنگی سبک سنتی جزو پر طرفدارترین‌ها است.

سبک ساحلی: 2.2%

این سبک الهام گرفته از اقیانوس و دریا می‌باشد. در این دکوراسیون چه در حمام و چه در مسرویس بهداشتی، شما باید تم رنگی آبی و سبز را در الویت قرار دهید. چنان چه از این رنگ‌های سرد نمی‌توانید به صورت تک رنگ استفاده کنید، می‌توانید رنگ زمینه و اصلی را سبز یا آبی که نماد دریا و اقیانوس در دکورساسیون سرویس بهداشتی و حمام است استفاده کنید و از رنگ مکمل دیگری نیز در این سبک بهره بگیرید. همچنین می‌توانید از اکسسوری و وسایل تزئینی که مربوط به دریا است، مانند صدف، شن و… استفاده کنید تا حال و هوای بهتری را در این سبک ایجاد کنید.

سبک آسیایی: 6%

در این سبک شما به راحتی می‌توانید از رنگ‌های با تناژ گرم استفاده کنید، که پرطرفدارترین این رنگ طبق آمار، کرم و قهوه ای می‌باشد. نکته مهم دیگری که در این سبک دیده می‌شود، استفاده از گیاهان در سرویس بهداشتی و حمام است که حس و حال جالبی را به شما القا می‌کند. ناگفته نماند که در سبک اسیایی برای سرویس بهداشتی و حمام، پنجره و هوای باز نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند و بدون این مورد، سبک آسیایی بودن را از دست می‌دهد! ترکیب گیاهان و پنجره و هوای باز بسیار زیبا و پر طرفدار است.

سبک ویکتوریایی: 0.3 %

این سبک مخصوص افراد شلوغ پسند است؛ چرا که عناصر تشکیل دهنده آن، وان مجلل، کاشی کاری‌های زیبا و خاص، استفاده از تم رنگی طلایی و نقش و نگار‌های با شکوه است. در این نوع دکوراسیون هرچه فضای سرویس بهداشتی و حمام شما بزرگتر باشد، دست شما برای زیباتر به نمایش گذاشتن سبک ویکتوریایی بازتر است. هزینه‌های ایجاد این سبک نیز به مراتب بالاتر از سبک‌های دیگر است. دقت داشته باشید که در استفاده از سبک ویکتوریایی، باید بقیه قسمت‌های خانه نیز در چنین سبکی دکوراسیون شده باشند؛ در غیر این صورت اصلا ترکیب زیبایی نخواهید داشت.

سخن آخر

3 سبک دیگر که اعم از سبک مدرن، مدیترانه ای و روستیک می‌باشند نیز هریک به ترتیب آمار 12.43% ، 2.02% و 0.2% را از آن خود کرده اند. اکنون با میزان پرطرفدار بودن هر یک آشنا شدید و نوع رنگ و دکوراسیون هر سبک را مشاهده کردید. حالا وقت آن است که با توجه به سبک کلی خانه یکی از سبک‌های ذکر شده را انتخاب کنید و به ساخت آن بپردازید. در این میان می‌توانید از مشاوران و طراحان حرفه ای کمک بگیرید تا بتوانید با توجه به بودجه مورد نظر و سبکی که می‌پسندید، بهترین سرویس بهداشتی و حمام را برای خانه خود در نظر بگیرید. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.