همیشه برای ایجاد تغییر در خانه نیز به هزینه‌های زیاد و گران نیست؛ گاهی با یک تغییر ساده اما چشمگیر می‌توانید به راحتی تغییر بزرگی را در فضای نشیمن یا هر قسمت دیگر ایجاد کنید. برای مثال اگر شما در سالن پذیرایی خود دیواری خالی از هر گونه تزئینات دارید، به راحتی می‌توانید با چند ایده ساده و قیمت مناسب به زیباتر کردن دیوار خود کمک کنید. برای این کار کافی است تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

استفاده از کنتراست و صورت فلکی

در این قسمت شما باید خالق زیبایی‌های رویایی باشید؛ به این صورت که پارادوکس‌هایی را در نظر بگیرید که در اوج زیبایی و فریبندگی باعث ایجاد حال و هوایی متفاوت از خانه‌های دیگر باشد. شما به راحتی می‌توانید روی یکی از دیوارهای سالن پذیرایی خود رنگی متضاد و ترجیحا تیره نسبت به تم کلی خانه را انتخاب کنید و با طراحی صورت فلکی در اشکال مختلف باعث ایجاد حس آرامش و سکوتی پنهان شوید! در صورت طراحی چنین دکوری، می‌توانید به راحتی از اکسسوری و وسایل تزئینی خاص که در ارتباط با این دیزاین هستند را نیز به فضای خود اضافه کنید.

استفاده از ترکیب آجر، چوب و چرم

اگر مقاله قبلی ما را مطالعه کرده باشید، به استفاده از دیوار شاخص تاکید کرده ایم. در این قسمت نیز می‌توانید دیواری که خالی از هر گونه زیبایی است را به راحتی با چند ترکیب ساده به دیوار شاخص و زیبا تبدیل کنید. یکی از پر طرفدار ترین سبک دیوار شاخص، دیوار آجری است؛ چرا که به راحتی شما در اوج شلوغی‌های شهر، به زندکی در یک خانه روستایی دعوت می‌کند. حال می‌توانید با استفاده از نورپردازی خاص و رنگارنگ، زیبایی این دیوار را دو چندان کنید. ناگفته نماند که برای تزئین این دیوار آجری، استفاده از ترکیب چرم و چوب در رنگ‌های خاص به شدت پیشنهاد می‌شود!

استفاده از سبک ویکتوریایی

این سبک مخصوص افرادی است که عاشق سبک‌های شلوغ هستند؛ البته به این نکته نیز باید اشاره کرد که در این سبک، شما می‌توانید پارادوکس مدرن و سنتی را در کنار یکدیگر مشاهده کنید و لذت ببرید. نکته مهم در ایجاد این سبک استفاده درست و به جا از وسایلی است که در این پارادوکس به راحتی در دل یکیدیگر جای می‌گیرند وباعث زشتی فضا نمی‌شوند. کاناپه ای شیک از جنس مخمل همراه با کوسن‌های خاص و تم تیره کفپوش قطعا سازنده‌های این سبک هستند که وجود تابلوهای هنری خاص و منحصر به فرد بر روی دیوار ویکتوریایی همراه با نورپردازی خلاقانه، رنگ و لعاب دیگری به سبک ویکتوریایی دیوار شما خواهد داد.

طراحی چند دیوار به سبک کلبه ای

خیلی از ما دوست داریم که همیشه خانه‌ای به صورت کلبه داشته باشیم و با توجه به زندگی شهری این خواسته تا حدود زیادی غیر ممکن است. از همین رو کارشناسان طراحی دکوراسیون داخلی، با استفاده از چند تکنیک ساده در دیوارها می‌توانند درون خانه را به سبک کلبه ای دلنشین به شما تحویل دهند. با این روش که دیوارها را با استفاده از چوب‌های زیبا و سبک بپوشانید و با چند وسیله نظیر فرش و مبلمان رنگی، به راحتی می‌توانید کلبه ای زیبا را در میان شلوغی‌های زندگی شهرنشینی از آن خود کنید. فقط دقت کنید که سبک مبلمان و فرش‌ها با هم همخوانی داشته باشند و ترجیحا به صورت خاص انتخاب شوند.

طراحی خطی روی دیوار

عده ای نیز هستد که قصد دارند تا با بودجه ای کمتر، تغییراتی در دیوار نشیمن خود ایجاد کنند. این افراد بهتر است تا از طراحی روی دیوار بهره بگیرند. شما به راحتی می‌توانید با استفاده از رنگی که در فرش و پرده و یا حتی مبلمان خود بکار گرفته اید، در همان تناژ، کمی پر رنگ یا کم رنگ تر خطوطی را در قطر دلخواه خود روی دیوار طراحی کنید که سبک بسیار زیبایی را در فضای نشیمن ایجاد می‌کنید. بسته به سلیقه و بودجه شما، این طراحی می‌تواند از یک دیوار تا چند دیوار تغییر کند.

استفاده از چوب برای دیوار شاخص

اگر علاقه مند به استفاده از چوب در دکوراسیون داخلی خود هستید و بودجه زیادی برای این کار ندارید، می‌توانید تنها دیوار شاخص خود را از چوبی با طرح و رنگ زیبا پوشش دهید. در کنار این دیوار به راحتی با استفاده از چند دکوری چوبی و خاص، می‌توانید این زیبایی را تا چند برابر افزایش دهید. استفاده از چوب در دکوراسیون داخلی خانه و مخصوصا دیوارها، یکی از پرطرفدار ترین سبک‌های تزئین چوبی خانه است.

استفاده از تابلوهای خاص

شاید تا به اینجای مقاله پیش خود بگویید که اگر نخواهیم طرح و رنگ خاصی ر روی دیوارها پیاده کنیم، به چه صورت می‌توان باز تغییراتی را ایجاد کرد؟ در جواب شما باید بگوییم که گاهی اوقات با توجه به سبک و میزان شلوغی و خلوتی خانه، بهترین راه استفاده از آثار هنری و تابلوهای خاص و تکرار نشدنی روی دیوار است. استفاده از تابلوهای مینیمالیستی بسیار رایج و پر طرفدار است و می‌توانید به راحتی در رنگ وطرح‌های مختلف، البته با توجه به سبک کلی خانه تابلوی دیوار شاخص خود را انتخاب کنید.

استقاده از قفسه بر روی دیوار

یکی دیگر ار متفاوت ترین و خاص ترین موارد در ایجاد دیواری خاص، استفاده از قفسه است. استفاده از این مورد، تاثیر بسیار زیادی در بالا بردن شخصیت کلی خانه شما دارد؛ چرا که با ایجاد قفسه‌هایی در سایز مد نظر، می‌توانید کتاب‌هایی را در رنگ وقطرهای مختلف به قفسه اضافه کنید که علاوه بر گرم تر کردن فضای کلی خانه، باعث تغییری منحصر به فرد نسبت به دیگر خانه‌ها می‌شود.

استفاده از گالری عکس‌ها و یا نقشه بر روی دیوار

به جرات می‌توان گفت که یکی از خاص ترین دیوارها در هر خانه ای، دیواری است که یک گالری زیبا از عکس‌ها و یا نقشه را در دل خود جای داده است. این گالری می‌تواند در هر سبک و داستانی بر روی دیوار شما نقش آفرینی کند. نقشه ای که برای دیوار شاخص خود استفاده می‌کنید، از نقشه شهر و کشور خودتان گرفته تا شهر و کشورهایی که دوست دارید به آن‌ها سفر کنید یا سفر کرده اید را می‌تواند به خود بپذیرد.

لوازم برنجی

مورد بعدی در این قسمت، استفاده از لوازم برنجی بر روی دیوار است که می‌توانید در اشکال و قاب‌های مختلف انتخاب کنید. حس و حال خاصی که این لوازم به خانه شما می‌دهد، کمتر وسایلی می‌توانند این کار را انجام دهند. آثار دست ساز از جنس برنج، برنز و یا مس می‌توانند با هزینه ای متناسب تغییر زیادی در حال و هوای نشیمن شما ایجاد کنند.

آینه کاری

یکی دیگر از سبک‌های خاص و منحصر به فرد، استفاده از آینه کاری بر روی دیوار است. شما به راحتی می‌توانید با توجه به سبک و سلیقه خود، آینه‌ها را در اشکال مختلف و کوچک و بزرگ انتخاب کنید. نکته قابل توجه در استفاده از این سبک بر روی دیوار، دو برابر کردن زیبایی نورپردازی خانه است که انعکاس نور توسط آینه‌ها این مسئولیت را بر عهده دارند!

کاغذ دیواری

این که سبک خانه شما مدرن است یا کلاسیک، می‌تواند انتخاب شما را در طرح و رنگ کاغذ دیواری، کلی مورد تغییر قرار دهد. دست شما در این مورد بسیار باز است؛ به این صورت که شما قصد دارید یک دیوار شاخص را برای کاغذ دیواری استفاده کنید یا همه دیوارها مناسب این کار هستند. مورد بعدی طرح و رنگ کاغذ دیواری شما است که با توجه به تم رنگی خانه و سبک خانه و البته سلیقه و بودجه شما انتخاب خواهد شد. از ساده ترین روش‌ها برای ایجاد تغییر در دیوارهای خانه استفاده از کاغذ دیواری است.

پانل‌های سه بعدی

اگر نگاهی به دیوارهایی که پانل سه بعدی دارند انداخته باشید، به راحتی حس و حال خوب و خاص را از آن دریافت کرده اید. یکی از روش‌های لاکچری کردن خانه، استفاده از این روش است. این پانل سه بعدی شما می‌تواند در جنس‌های مختلف سنگی، فلزی و یا چوبی باشد که بسته به سلیقه و سبک خانه شما دارد.

استفاده از شومینه

اگر بودجه و فضای مناسب برای ایجاد شومینه در دیوار خود را دارید، از این مورد دریغ نکنید! اغراق نیست اگر گفته شود که استفاده از شومینه در هر خانه ای، شخصیت خانه را به اوج می‌رساند. شما در ایجاد شومینه منحصر به فرد خود می‌توانید از طراحی‌های خاص و رنگ‌های آجری جیغ و یا ملایم ( بسته به تم رنگی و سبک خانه )، بهره بگیرید. علاوه بر این نشستن کنار شومینه ای زیبا در زمستانی سرد همراه با یک نوشیدنی گرم، می‌تواند پارادوکسی دلنشین را برای خانه شما رقم بزند.

تلویزیون بر روی دیوار

یکی دیگر از راه‌هایی که می‌توانید در فضای کلی خانه تغییر ایجاد کنید، استفاده از تلویزیون بر روی دیوار است. در این مورد شما با یک تیر دو نشان زده اید؛ به این صورت که هم به تزئین دیوار خالی و یا حتی شاخص خود پرداخته اید، هم باعث بزرگ تر نشان دادن فضای کلی سالن پذیرایی شده اید. البته در صورتی که با نصب تلویزیون بر روی دیوار، از میز تلویزیون نیز بهره گرفتید، می‌توانید اکسسوری‌های خاص خود را بر روی این میز قرار دهید تا زیبایی تلویزیون و دیوار خود را چند برابر کنید.

 

سخن آخر

در این مقاله با روش‌های مختلف تزئین دیوار خالی در فضای خانه آشنا شدیم و اکنون وقت آن است تا با توجه به سلیقه، سبک خانه و البته بودجه مورد نظر، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید و به زیباتر شدن خانه خود کمک کنید. اگر قصد داشتید تا تغییرات بزرگی را روی طرح و رنگ دیوار مانند استفاده از پانل سه بعدی، طراحی نقش و نگار و… ایجاد کنید، بهتر است تا با کارشناسان حرفه ای در هر کدام از این موارد مشورت کنید تا بهترین نوع طرح مد نظر خود را داشته باشید. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.