با گذشت زمان و پیشرفت علم و تکنولوژِی و با وجود توجه ویژه‌ای که اقوام مختلف در تاریخ به معماری و زیبایی و کارایی ساختمان‌ها با توجه به فرهنگ و آداب رسوم خود داشتند، انواع دکوراسیون داخلی منزل به وجود آمد. با دقت و توجه به سبک و نحوه ی دکوراسیون داخلی منزلتان میتوانید یک محیط زیبا و دلچسب برای خود ایجاد کنید و با رعایت برخی نکات به یک فضای ساماندهی شده دست پیدا کنید. از رنگ‌های کاربردی و به جا متناسب با محیط منزلتان و یا از یک چیدمان خلاقانه استفاده کنید.

شما با شناخت انواع طرح‌های دکوراسیون داخلی میتوانید به خوبی به چیدن وسایل خود بپردازید و طراحی داخلی منزل خود را با سلیقه‌ی خود به بهترین نحو انجام دهید و فضای خانه را از کسل کنندگی در بیاورید و به محیط دلچسب تبدیل کنید.

پرهام دکور قصد دارد در این مقاله شما را با انواع مدل ها و سبک های دکوراسیون داخلی آشنا کند.

انواع دکوراسیون منزل

دکوراسیون سنتی (غربی)

انواع دکوراسیون سنتی غربی

این نوع سبک ریشه در جزئی نگری غربی ها و آداب و رسوم غربی ها از گذشته تابحال دارد. در این سبک از بیشتر الگوهای کلاسیک و همینطور مجلل شامل وسایل تزئینی و پارچه‌های بافت و مخمل و گلدوزی شده استفاده میشود. در معماری غربی پالت های رنگ و چوب های تیره پرکاربرد است، یک دکوراسیون غربی به ما میدهد.

دکوراسیون سنتی (شرق)

این سبک از دکوراسیون داخلی به سادگی طراحی شده است که این نمایانگر نوعی زندگی با تواضع و فروتنی و دور از زرق و برق‌های اضافی و شلوغ می باشد. این سبک بیشتر درسرزمین‌های مانند چین و ژاپن استفاده می‌شود.

دکوراسیون سنتی شرق

دکوراسیون روستایی یا روستیک

به این سبک از دکوراسیون داخلی روستیک هم گفته می‌شود. در این سبک از دکوراسیون داخلی طراح از عناصر طبیعی مانند سنگ، چوب، نی و حصیر بهره برده است. این سبک فضای صادقانه و بی‌آلایش و آرامش بخش برای خانواده بوجود می آورد.

دکوراسیون روستایی یا روستیک

دکوراسیون هالیودی

در طراحی این سبک از دکوراسیون داخلی بیشتر تمایل به لوکس و با شکوه بودن دارند. در این سبک از مبلمان مخملی و رنگ‌های خیره کننده مثل فیروزه‌ای، قرمز و بنفش استفاده می‌کنند.

انواع دکوراسیون هالیودی

دکوراسیون ساحلی یا همپتون

این سبک که به آن سبک دکوراسیون همپتون نیز گفته میشود برگرفته از سواحل آمریکا می‌باشد. در این سبک از رنگ های خنثی مانند سبز و آبی، مبلمان سفید و اتاق‌هایی که در آن از وسایل چوبی بکار رفته استفاده می‌شود. این دکوراسیون مناسب فصل تابستان می باشد.

دکوراسیون ساحلی یا همپیتون

دکوراسیون مدرن

دکوراسیون مدرن دارای گستردگی زیادی است. معمولا این دکوراسیون شامل خطوط صاف و منظم و از مواد شیشه و استیل و پالت‌های رنگی ساده طراحی شده است.

شفافیت و درخشندگی و صاف و صیقلی بودن از خصوصیات دکوراسیون مدرن است.

انواع دکوراسیون مدرن

دکوراسیون امروزی 

سبک‌های دکوراسیون داخلی مدرن و امروزی متفاوت از یکدیگر است. دکوراسیون امروزی در واقع نقد طراحی است که قرن بیستم آغاز شده است.

سبک امروزی چندان پایبند به چارچوب‌ها و قوانین معماری قدیمی نیست و نسبت به سبک‌های قدیمی کاملا متفاوت و خلاقانه‌تر است. بعنوان مثال در سبک دکوراسیون امروزی از خطوط منحنی بسیار استفاده میشود.

انواع دکوراسیون امروزی

دکوراسیون مینیمال 

در مدل مینیمال از رنگ سفید زیاد استفاده می کنند و معمولا از پالت‌های رنگی که بدون هیچ زرق و برقی می‌باشند استفاده میکنند. این مدل با مدل مدرن شباهت دارد. یکی از مدل های پرطرفدار در دکوراسیون داخلی مدل مینیمال می باشد.

انواع دکوراسیون مینیمال

دکوراسیون قرن 20 ( مدرن )

این مدل از انواع دکوراسیون منزل به انسان حس نوستالژی را می دهد. در این مدل از دکوراسیون داخلی مدل مینیمال را مشاهده می‌کنیم.

انواع دکوراسیون قرن 20

دکوراسیون فرانسوی

در این مدل دکوراسیون داخلی از رنگ‌های گرم و ملایم مانند قرمز، طلایی و زرد استفاده می‌کنند. ویژگی مهم مدل فرانسوی این است که از مطالح سنگ و آجر می‌کنند.

دکوراسیون فرانسوی

سبک دکوراسیون ایران باستان

از بین تمام دکوراسیون‌های مختف با فرهنگ‌ها و تاریخچه‌های متفاوت دکوراسیون ایرانی نیز برگرفته از دوران هخامنشی و بعد از آن است. در دکوراسیون ایران همانطور که در اماکن باستانی دیده‌اید از سنگ‌های بخصوص مثل سنگ مرمر در دیوارهای خارجی و داخلی که بر روی آنها حکاکی‌های مربوط به دوران هخامنشی زده شده استفاده میشود. در این سبک ستون‌های بلند و درهای سنگین و پر نقش و نگار نمود پیدا میکند. نمادهایی مانند شیر و اسب بالدار و غیره نیز در سر ستون‌ها و سقف بکار رفته است.

سبک دکوراسیون ایران باستان

سبک رومی

مهم‌ترین ویژگی این سبک رعایت اصل تقارن در طراحی‌ها و اجزای دکوراسیون است. دیگر خصیصه بارز سبک دکوراسیون روم وجود ستون‌های متعددی است که بکار گرفته شده است.

معمولا در انواع دکوراسیون داخلی منزل کفپوش‌ها از چوب، سنگ و مرمر ساخته شده است.

انواع دکوراسیون سبک رومی

سبک تلفیقی:

در این سبک هرچه را که از سبک‌های دیگر پسندیده‌اید را بکار می‌گیرید و نکته‌ای که قابل توجه می باشد انتخاب صحیح رنگ، بافت و جنس می‌باشد که باید با هم در تناسب باشند.

انواع دکوراسیون سبک تلفیقی

آیا میخواهید یک مدل جذاب دکوراسیون برای خانه خود طراحی کنید؟ + ایده ها و مراحل طراحی دکوراسیون

سبک صنعتی:

در این سبک داخلی استفاده جسورانه از آهن آلات و صنعت در گوشه و کنار انواع دکوراسیون به چشم می‌خورد. برخی افراد این سبک را سبک هایتک میدانند و این سبک تلفیق تکنولوژی پیشرفته با صنعت می‌باشد.

سبک صنعتی

سبک معاصر:

در انواع دکوراسیون داخلی منزل این سبک معاصر به زمان حال اشاره دارد و سبک معاصر از هیچ قانونی پیروی نمیکند مگر مدهای روز که می‌تواند قانون شکنی سبک‌ها را در آن مشاهده کرد.

انواع دکوراسیون سبک معاصر

سبک کلاسیک:

در این سبک از رنگ‌های ملایم و طرح و نقش ظریف بر روی سطوح استفاده می‌شود.

انواع دکوراسیون کلاسیک

دکوراسیون بوهیمان

این سبک ازانواع دکوراسیون داخلی به قوانین خاصی پایبند نیستند و هر طور که دوست دارید می‌توانید دکوراسیون منزل خود را طراحی کنید. این سبک به نام سبک کولی‌وار شناخته شده است. این سبک می‌تواند پر از طرح‌ها و رنگ های متنوع باشد.

دکوراسیون بوهیمان

 دکوراسیون شبی شیک

از ویژگی‌های بارز این سبک و انواع دکوراسیون می‌توان به استفاده از مبلمان روستایی، پارچه‌های گلدار و لوستر های درخشان اشاره کرد. این سبک مانند سبک بوهمیان می باشد. مبلمان در این سبک دارای سبک‌های قدیمی، رنگ‌هایی با طیف سفید و غیره است که شبیه به کاخ‌های فرانسوی و انگلیسی می‌باشد.

دکوراسیون شبی شیک

****توجه:

بعد از خواندن این مطلب حتما میخواهید بدانید از کجا باید شروع کنید و چگونه دکوراسیون منزل یا محل کار خود را طراحی کنید.

 ما مرحله به مرحله با شما همراه خواهیم بود.

نظرات خود را حتما در مورد مطلب پیش رو یعنی سبک منزل در پایین بیان کنید.

پیشنهاد: با انتخاب یک رنگ اصلی دکوراسیون داخلی منزل خود را طراحی کنید.