همانطور که میدانید در هنگام ورود به هر فضایی از جمله ساختمان ها اولین فضایی که با آن روبه رو می‌شوید فضای ورودی و درب میباشد، بنابراین انتخاب درب مناسب از مسائل مهم و تاثیر گذار در ساختمان می‌باشد.

بنابراین انتخاب انواع درب ساختمان ها باتوجه به موارد مختلفی صورت میگیرد، از جمله کارایی درب ها، زیبایی، بودجه ای که برایخرید در نظر گرفته می‌شود و متریال درب و دیگر موارد مرتیط می‌شود.

انواع درب ساختمان

فضای ورودی و درب آن

درب های ساختمان ورودی که شروع فضا و معرف فضا میباشند و حریم هر قسمت را مشخص می‌کنند و همینطور باعث ایجاد امنیت فضا می‌شوند و متناسب با نوع هر فضا با متریال و مدل های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

انواع درب ساختمان

انواع درب ها

همانطور که گفته شد درب ها انواع مختلفی دارند، که در ادامه به بررسی هر کدام از آنها می‌پردازیم:

درب های استیل

درب های استیل از جمله درب هایی هستند که از آن ها زیاد استفاده میشود و مقاومت بالایی دارند و همچنین عمر طولانی تری هم نسبت به سایر در ها دارند و استفاده از این درب ها بیشتر در فضا هایی که از نظر امنیتی دارای اهمیت می‌باشند بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انواع درب ساختمان

درب هاب چوبی

همانطور که میدانید متریال چوب همیشه مورد استقبال بوده و استفاده از آن برای در و پنجره ساختمان همیشه مورد استفاده قرار گرفته است و برای تمام فضا های ساختمان و خانه مورد استفاده میباشد و به دلیل رایج بودن این متریال و ساخت و ساز آسانتر آن ها همیشه مورد استقبال بوده و باتوجه یه سلیقه و بودجه هر شخص برای فضای دلخواه انتخاب و اجرا میشود.

انواع درب ساختمانمعرفی انواع درب ساختمان

درب های شیشه ای

از متریال شیشه ای نیز برای ساخت و ساز درب ها نیز مورد استفاده قرار میگیرند و این متریال نیز زیبایی خود را دارد که استفاده از درب های شیشه ای بیشتر برای فضایی مورد استفاده قرار میگیرد که بخواهیم از دید و منظر آن فضا استفاده کنیم. درب های شیشه ای به مراقبت های بیشتری نیاز دارند و اگر بخواهیم از آن ها برای درب ورودی اصلی استفاده کنید باید از شیشه های با مقاومت بالا استفاده کرد.

انواع درب ساختمان

درب های پی وی سی

درب های پی وی سی برای درب ساختمان نیز از جمله درب های ساختمان میباشد که امروزه استفاده از آن بسیار مرسوم شده و همینطور این در ها دارای مقاومت بالایی می‌باشند و همین اینکه وزن سبک تری نسبت به در های چوبی دارند و مقام در برابر رطوبت نیز می‌باشند و قیمت مناسب تری نسبت به درب های چوبی دارند.

انواع درب ساختمان

درب های آلمینیومی

این نوع دربها به دلیل وزن سبکی که دارند و مقاومت بالای آن ها و مقاومت در برابر رطوبت مورد توجه قرار گرفته اند و در فضا های مختلف ساختمان مورد استفاده قرار میگیرد.

انواع درب ساختمان

درب های ضد سرقت

درب های ضد سرقت از جمله در هایی می‌باشند که دارای ضخامت بیشتری نسبت به سایر در ها میباشند، و در بین لایه های در از پشم شیشه استفاده شده است و درو تا دور درب ها فولاد کار شده است که این در ها، از نظر امنیت و همینطور از نظر ایجاد آرامش وکم شدن سروصدا نیز بسیار تاثیر گذار میباشد و همینطور از اتلاف انرژی جلوگیری می‌کند.

انواع درب ساختمان

بنابراین اهمیت درب ها در فضای ورودی ساختمان ها و منازل بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

برای سفارش بازسازی ساختمان و ترمیم منزل از صفر تا صد میتوانید با تیم پرهام دکور در تماس باشید تا در کوتاه ترین زمان ممکن با بهترین قیمت ایران، پروژه خود را تحویل بگیرید.