شاید تا به حال به این فکر کرده باشید که دیگر وقت آن است تا خانه خود را عوض کنید که یکم حال و هوای تازه و خوب نصیبتان شود. اگر جزو این دسته از افراد هستید، دست نگه دارید! نیازی نیست تا به خانه جدیدی نقل مکان کنید و هزینه های زیادی را بابت جابجایی و اثاث کشی بپردازید و یا دیگر دردسرها را تحمل کنید.

امروزه روش‌های بسیاری برای انجام این حس خوب وجود دارد که یکی از آن ها تغییر دکوراسیون داخلی خانه است که می‌توانید با حداقل هزینه به آن دست یابید و فضایی جدید را برای خود خلق کنید. با ما همراه باشید تا با این روش بیشتر اشنا شوید.

طراحی دکور پذیرایی

طراحی دکوراسیون داخلی چیست؟

طراحی دکوراسیون داخلی یک هنر و حرفه ای پیشرفته در تمام نقاط جهان است. امروزه اکثر ساختمان‌هایی که به تازگی طراحی دکوراسیون داخلی را انجام نداده باشند، به راحتی می توانید متوجه این قضیه شوید که فضاهایی وجود دارند که از آن هیچ استفاده ای نشده و یا حس و حال موجود در این ساختمان مربوط به دهه‌های قبل است.

با این روش شما خیلی راحت می‌توانید فضایی مدرن را به وجود آورید که طبق نظریه روانشناسی می‌تواند تمرکز شما را برای انجام کارها بیشتر کند.

ناگفته نماند که طراحی دکوراسیون داخلی در متراژهای مختلف متفاوت است و هر یک نقشه ای متفاوت و وسایل جدیدی را نیاز دارد. با این روش می‌توانید فضاهای بیشتری را در متراژی که دارید به خانه خود اضافه کنید!

طراحی دکوراسیون داخلی چیست؟

طراحی دکوراسیون داخلی به روش کلاسیک

دکوراسیون داخلی در سبک‌های مختلف به چشم می‌خورد که یکی از این سبک‌ها سبک کلاسیک است.

این سبک مخصوص افرادی است که شلوغ پسند هستند؛ به این صورت که اگر تا به حال وارد فضایی کلاسیک شده باشید به راحتی میبینید که گچ کاری‌هایی که در سقف و دیوارها انجام شده، همخوانی بسیاری با مبلمان مجلل و سلطنتی یا حتی تابلوهای کلاسیک و پرده و فرش با شکوه و پرکار این فضا دارد! اکثر خانه های سلطنتی امروزه، در طراحی دکوراسیون داخلی خود از سبک کلاسیک بهره گرفته اند.

طراحی دکوراسیون داخلی به روش کلاسیک

طراحی دکوراسیون داخلی به روش نئوکلاسیک

حال افرادی هستند که شلوغی زیاد سبک کلاسیک آن‌ها را کلافه می‌کند و از طرفی نیز خلوتی و سادگی طراحی دکوراسیون داخلی مدرن را نیز دوست ندارند.

اگر جزو این دسته از افراد هستید، به شما دکوراسیون نئوکلاسیک را پیشنهاد می‌کنیم که ترکیبی از سبک کلاسیک و مدرن است! در این طراحی تعدادی از وسایل ساده و کم کار و مابقی چیدمان شلوغ هستند و یکدیگر را خنثی می‌کنند.

حتی رنگ‌هایی که در ترکیب وسایل این سبک دیده می‌شود، اکثرا خنثی و مات هستند. اگر بخواهیم به عبارت دیگر این سبک را بیان کنیم، می‌توان گفت که شما فضای سلطنتی مدرن را مشاهده خواهید کرد!

طراحی دکوراسیون داخلی به روش نئوکلاسیک

طراحی دکوراسیون داخلی به روش مدرن

در این سبک شما شاهد خطوط صاف و منظم و به دور از شلوغی خواهید بود. وسایلی که در این طراحی دکوراسیون داخلی به کار می‌روند، اصولا در رنگ روشن و به دور از حکاکی و نقش و نگارها هستند و در عین حال مدرن بودن را می‌توان در ساده بودن تجربه نمود.

حتی کناف کاری و کار شدگی روی دیوارها شما را به حال و هوایی مدرن و به دور از شلوغی دعوت می‌کند که به گفته بسیاری از افراد بسیار آرامش بخش است.

طراحی دکوراسیون داخلی به روش مدرن

مراحل انجام طراحی دکوراسیون داخلی

در این قسمت قصد داریم تا شما را با انواع مراحل طراحی دکوراسیون داخلی اشنا کنیم.

اولین مورد نیاز سنجی است؛ به این صورت که شما در بازسازی خانه خود، می‌خواهید حال و پذیرایی بزرگ داشته باشید یا بزرگ بودن آشپزخانه و اتاق خواب‌ها در اولویت است.

مورد بعدی انتخاب سبک است؛ همان طور که در بالا اشاره شد سبک‌های مختلفی وجود دارد که بسته به سلیقه شما می‌تواند از کلاسیک تا مدرن تغییر کند.

تقسیم بودجه مورد بعدی شما در مراحل طراحی دکوراسیون داخلی است؛ این که قصد شما بازسازی است یا نوسازی، می‌تواند قیمت نهایی فاکتور را به کل تغییر دهد و در همین راستا باید تقسیم بودجه برای هر یک از قسمت‌های مختلف منزل انجام گیرد که روی برنامه ریزی و بدون مشکل پروژه به انتها برسد.

گزینه بعد مود بورد نام دارد که معنای آن به تصویر کشیدن ریز جزئیات بازسازی و طراحی دکوراسیون داخلی است؛ از سقف‌ها و دیوارها گرفته تا رنگ فرش و چیدمان وسایل همگی مربوط به این قسمت است که شما را در طراحی نهایی بسیار راهنمایی می‌کند.

در نهایت که تمامی این کارهای گفته شده را انجام دادید، وقت آن است که با یک شرکت معتبر طراحی دکوراسیون داخلی تماس بگیرید و از مشاوران با تجربه راهنمایی بگیرید تا رنگ و لعاب دیگری به طرح نهایی شما بدهند.

مراحل انجام طراحی دکوراسیون داخلی

نکات طراحی دکوراسیون داخلی در خانه بازسازی شده

در طراحی دکوراسیون داخلی یک خانه، موارد مهمی هستند که باید به آن‌ها دقت کرد که کار کاملا اصولی پیش رود و نتیجه مطلوبی به همراه داشته باشد.

یکی از کارهایی که در ابتدا باید انجام دهید، رفع ایرادات ساختمان و تعمیرات است که این نکته بسیار حائز اهمیت است؛ چرا که اگر فضای مناسب برای طراحی دکوراسیون وجود نداشته باشد، در اصل انگار هیچ تغییری نداده اید.

گزینه بعد طراحی مجدد کابینت و کمد دیواری و… است که می‌تواند نقش بسزایی در تغییر و تحول فضای کلی خانه داشته باشد! در این میان اگر به فکر تغییر سقف و کف پوش هستید، باید دراین قسمت از کار به آن بپردازید که چه برنامه ای برای سقف و دیوار و کف پوش‌ها دارید تا در حین کار باعث بهم ریختن شرایط نشود.

طراحی دکوراسیون داخلی

مرحله بعدی مربوط به تغییرات ظاهری خانه مانند کاغذ دیواری یا رنگ دیوارها است که خود به تنهایی تم دکوراسیون شما را تشکیل می‌دهد و جزو مهم ترین انتخاب‌ها در این پروژه است.

در این میان شما می‌توانید در پایان این مراحل، به تعویض وسایل خانه نظیر پرده و فرش و حتی وسایل تزئینی نیز فکر کنید که به راحتی با این تفاسیر و برنامه‌های گفته شده شما می‌توانید یک خانه کاملا نو و جدید را با اندک هزینه (نسبت به تغییر مکان ساختمان یا حتی نوسازی) داشته باشید.

نکات طراحی دکوراسیون داخلی در خانه بازسازی شده

جمع بندی

در آخر اگر بخواهیم یک جمع بندی کلی داشته باشیم، باید بگوییم که تمامی مراحلی که در بالا ذکر شد، هر یک نقش مهمی را در طراحی دکوراسیون داخلی منزل شما ایفا می‌کند و با صرف نظر کردن از هریک از این موارد یک قدم از رسیدن به خانه ای رویایی دورتر خواهید شد.

با در نظر گرفتن تمام موارد بالا، در نهایت باید با متخصصان این کار پروژه را جلو ببرید که از لحاظ اصولی بودن کار و تمام و کمال بودن طراحی دکوراسیون داخلی مطمئن شوید.

شرکت پرهام دکور با انجام تعداد بالای پروژه های طراحی دکوراسیون داخلی به راحتی توانسته سابقه خوبی در این زمینه جمع آوری کند. با قیمتی متناسب و مشاوره ای بی نظیر، شما را به خواسته هایتان حتی بالاتر نیز می‌رساند. برای این کار با شماره‌های زیر تماس بگیرید.