سقف آسمان مجازی چیست؟

نسل جدید سقف کاذب سقف آسمان مجازی می باشد که شامل سه قسمت سازه نور پردازی ، سازه اتصال به سقف و تایل می باشد. لازم به ذکر است که نصب این سقف به راحتی انجام میشود و نیاز به بنایی یا تخریب سقف ندارد.

آسمان مجازی

امروزه به دلیل تراکم ساختمان ها و دور شدن از مناظر طبیعی انسان ها از فضای تازه و آرامش بخش فاصله گرفته اند. یکی از عواملی که می تواند به انسان ها در کاهش استرس و رفع خستگی کمک نماید رفتن به دل طبیعت است. به همین دلیل ایده ی استفاده از آسمان مجازی به ذهن طراحان و آرشیتکت ها خطور کرد تا فضای خشک و بی روح آپارتمان ها را دلپذیرتر کند و انرژی مثبت را بر روح و روان ساکنین جاری نماید.

در تعریف آسمان مجازی می توان گفت که نوعی سقف کاذب و غیر باربر می باشد و همچنین می تواند  با استفاده از نورپردازی مصنوعی و تصاویر دلچسب حس طبیعت را به افراد القا کند.

آسمان مجازی در آشپزخانه

نورپردازی در سقف آسمان مجازی

یکی از عواملی که باعث طبیعی جلوه دادن این سقف ها میشود سازه نورپردازی است که شامل سه قسمت نورپردازی با لامپ T4 و T5  ، نورپردازی با LED  ، نورپردازی با لامپ FPL یا لامپ‌های مهتابی کم مصرف است .

المان هایی که می توان برای ایجاد نور استفاده نمود به شرح زیر می باشد:

۱- کریستال سواروسکی

اگر در  آسمان مجازی می خواهید طرح آسمان شب و ستاره داشته باشید بهتر است از این کریستال ها استفاده نمایید. این کریستال ها ضد آب و کم مصرف بوده و به دلیل ساختار کریستالی که دارند تک ستاره های ریز و درشت ایجاد می کنند.

۲- فیبر نوری

این نور پردازی برای ایجاد طرح های کهکشان و ستاره در رنگ های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. فیبر نوری کم مصرف و ضد آب می باشد اما نور زیادی تولید نمی کند.

۳- اس ام دی smd

این نوع لامپ ها برای فضاهایی مناسب است که احتیاج به نور زیاد اما مصرف پایین برق دارند. یکی از معضلات استفاده از آسمان مجازی ایجاد گرما می باشد. معمولا smd ها به دلیل مصرف کمی که دارند انرژی گرمایی کمی هم تولید می کند به همین دلیل آنها بی نیاز از سیستم خنک کننده می باشند.

۴- لامپ های رنگی RGB

این نوع لامپ ها قابلیت ایجاد نورهای رنگی را دارند و یکی از ابزار نوردهی مناسب برای آسمان مجازی می باشد.

قسمت آخری که وجه تمایز آن با سایر سقف ها است تایل ها می باشد که بر روی آن تصاویری با کیفیت از آسمان قرار می گیرد که باعث ایجاد آرامش در فضای داخلی میشود.

امکان انتخاب طرح و سایز

تایل بکار رفته در این سقف شامل تصاویری از طبیعت و آسمان و گل و گیاه و غیره است که شما میتوانید به دلخواه و با دیدن مدل های مختلف آن یک تصویر را انتخاب کنید. همچنین امکان سفارش انواع اندازه هارو با توجه به سقف مورد نظر خود دارید. تایل های آن معمولا در اندازه ۶۰*۶۰ تولید میشود.

قیمت آسمان مجازی

این سازه با نظر به سلیقه و بودجه مشتری، دارای تنوع های مختلفی می باشد. قیمت این سقف با توجه به متراژ و میزان تایل بکار رفته تعیین میشود. این سقف را میتوان در آشپزخانه، اتاق خواب، رستوران ها، سالن های همایش، استخرها و غیره بکار برد.

سقف آسمان مجازی در پذیرایی لوکس

مزایای سقف آسمان مجازی

  • وزن سبک
  • نصب آسان
  • سهولت در جابجایی سقف
  • مقاوم در برابر رطوبت و پایداری چاپ آن
  • خاصیت ضد باکتری
  • هزینه مناسب و مقرون به صرفه
  • قابلیت ایجاد طرح تلفیقی با کناف
  • تنوع در طرح و رنگ
  • امکان تعمیر و تعویض آسان

نحوه نصب سقف

ابتدا سقف را با استفاده از پروفیل‌ها یا نبشی‌های مخصوص به اندازه ۶۰در۶۰ شبکه بندی کنید. سپس منبع نور را تهیه و پشت آن قرار دهید. در آخر تایل‌ها را در شبکه ها به ترتیب قرار دهید تا تصویر نمایان شود.

تصاویر بیشتر

سقف تایل با طرح آسمان
اتاق جلسه با سقف زیبا