وقتی صحبت از دستگیره مخفی کابینت میشود ممکن است اولین چیزی که به فکر ما می آید دستگیره های خم شده ی قدیمی و یا بدون طرح ویا با زاویه و یا حتی بدون زاویه میباشد و یا به این فکر کنید که آیا استفاده از این نوع دستگیره مناسب هستند یا خیر.

با استفاده از کابینت‌هایی با دستگیره مخفی یا پنهان دیگر نیاز به استفاده از دستگیره‌های قدیمی که همان میله‌های خمیده که از آن برای باز کردن کابینت استفاده میشود نیست. خرید کابینت آشپزخانه با دستگیره مخفی نمایی تمیز و یک دست و مدرن و شیک به آشپزخانه شما میدهد و هیچ دستگیره و ابزاری روی کابینت دیده نمیشود.

مزیا و معایب دستگیره های مخفی:

از آنجایی که انتخاب این نوع کابینت ها باعث مدرن شدنه فضای آشپزخانه ی شما میشود ، با در نظر گرفتن این موضوع دیگر به معایب این نوع دستگیره ها توجه زیادی نمیکنند.

مزیا:

استفاده از این نوع دستگیره ها باعث میشود که سال های زیادی از طرح کابینت خود استفاده کنید و از مد نمی افتد به دلیل سادگی کار در عین زیبایی، همچنین استفاده نکردن از دستگیره های قدیمی باعث جلوگیری از خطر های احتمالی در برخود با دستگیره ها و یا گیر کردن به آن ها را برای شما از بین میبرد.

معایب:

دستگیره های مخفی انواع مختلفی دارند و برخی از آن به صورت مکانیکی و یا مگنتی میباشند که با فشار دست باز و بسته میشود و اما مدل های دیگری نیز وجود دارد که با در نظر گرفتن کانال هایی برای باز و بسته کردن درب کابینت وجود دراد که باعث تجمع گرد و غبار های در این فضا میشود و همچنین استفاده از کابینت های دستگیره مخفی هزینه ی بیشتری برای شما دارد.

انواع دستگیره مخفی

  1. دستگیره آهن ربایی مکانیکی
  2. دستگیره یکپارچه با درب کابینت
  3. دستگیره پنهان پروفیلی
  4. دستگیره پروفیلی بیرونی

دستگیره آهن ربایی مکانیکی

در این دستگیره‌ها نوعی ابزار شامل آهن ربا و یک قسمت مکانیکی و فنری وجود دارد که در داخل کابینت کار گذاشته میشود. اما کارایی آسان آن به این صورت است که به راحتی با فشار دادن درب و به وسیله فنر درب باز میشود.

نحوه کار با دستگیره مخفی
محل قرارگیری دستگیره پنهان مگنتی

دستگیره متصل یکپارچه با درب کابینت

در واقعیت این کابینت‌ها دستگیره خاصی ندارند و فقط درب کابینت دارای یک شیب است که میتوان از آن برای باز کردن درب استفاده کرد. به این ترتیب یک فضای مخفی در لبه درب ایجاد میشود.

دستگیره یکپارچه چوبی زیبا

دستگیره پروفیلی پنهان

این دستگیره ها فقط در کابینت‌های زمینی استفاده میشوند. در دو نوع L شکل و U شکل هستند و روی درب بصورت عمودی یا افقی وجود دارند. با توجه به رنگ های متنوع پروفیل ها ظاهر زیبایی را به کابینت‌ها اضافه میکنند.

دستگیره مخفی پروفیلی پنهان در درب کابینت
محل قرارگیری دستگیره پروفیلی مخفی

دستگیره پروفیل بیرونی

این دستگیره ها به قسمت بالای درب چسبانده میشود و مقدار کمی از آن دیده میشود. البته در مدل های مختلفی تولید میشود که شکل خاص خودش را دارد و متناسب با آن دیده میشود.

دستگیره مخفی بیرونی
نمونه عکس دستگیره مخفی کابینت آشپزخانه

ویژگی‌های کابینت دستگیره مخفی

  1. دستگیره‌های مخفی فقط در کابینت‌های زمینی استفاده میشود.
  2. جدیدترین و مدرن ترین مدل کابینت‌ها این نوع کابینت است.
  3. با توجه به نداشتن دستگیره و بازی نکردن کودکان با آن، دارای امنیت بیشتری است. همچنین این دستگیره‌ها قابلیت قفل کودک نیز دارند.
  4. به راحتی و به وسیله آرامبند باز و بسته میشوند.
  5. به دلیل مخفی بودن دستگیره امکان اینکه دستگیره به لباس یا وسایل گیر کند وجود ندارد.
  6. سیستم باز و بسته شدن روان به کمک آؤام بند ها
  7. فنر های بسیار قوی
  8. آزادی عمل بالا
  9. دسترسی راحت به داخل کابینت
  10. ابعد کوچک کارایی بالا

برای دریافت اطلاعات بیشتر با کارشناسان پرهام دکور تماس بگیرید.

پیشنهاد: با کابینت ممبران خانه ‌ای مانند قصر بسازید.

طرح‌ها و مدل های جدید کابینت با دستگیره مخفی

دستگیره مخفی
دستگیره مخفی
دستگیره مخفی
دستگیره مخفی