در هر خانه‌ای قطعا اتاق خواب شخصی ترین مکان برای ساکنین منزل است. حتی اگر بسیاری از مهمانان شما از اتاق خواب دیدن نکنند باز هم این فضا میتواند تاثیر زیادی در آرامش بخشی و زیبایی منزل داشته باشد. زیرا مکانی است برای استراحت و مطالعه و امور شخصی و در نتیجه بیشترین وقت در آن گذرانده میشود و لازم است در طراحی اتاق خواب و رنگ‌های اتاق بسیار دقت شود.

بنابراین برای داشتن یک دکوراسیون ایده ال در اتاق خواب باید به نکات مخصوص به این موضوع توجه کرد، زیرا هر دکوراسیون نکات مربوط به خود را دارد، نکاتی مانند چیدمان، تزیینات و نور پردازی، مبلمان از این قبیل جزییات قابل توجه برای دکوراسیون اتاق خواب میباشد.

انواع کمددیواری نئوکلاسیک + قیمت و عکس مدل ها و ایده طراحی

تناسب :

تناسب در چیدمان اتاق خواب و و دقت به متراژ اتاق و مبلمان مورد استفاده در اتاق خواب یکی از مواردی میباشد که باید به آن دقت کرد ، بنابراین در انتخاب مبلمان اگر فضای کوچکی دارید از وسایل کوچک تر استفاده کنید که که فضای کم تری را نیز اشغال کند و اگر در متراز فضا محدودیت ندارید ، در انتخاب مبلمان دستتان باز است.

طراحی اتاق خواب

فراموش نکنید که باید سبک طراحی بکار رفته منزل بسیار توجه کرد و طراحی اتاق خواب را طوری انجام داد که منعکس کننده زیبایی دکوراسیون خانه باشد. چالشی که به وجود می‌آید این است که شما علاقه مند به سبک های مینیمال هستید یا به رنگ ‌های گرم احتیاج دارید. مطلبی که پیش روی شما است شامل 32 تصویر اتاق خواب و سرشار از الهام و ایده‌های خلاقانه و ترفندهای تزئینی است.

1- الگوی دیوار به دیوار

اگر یک الگو به دفعات استفاده شود خسته کننده میشود و حس شلوغی و بی نظمی را القا میکند اما رنگ خنثی ظریف تر به نظر میرسد. در کاغذ دیواری این عکس از طرحی گلدار و در قسمت کف از یک بافت آرام بخش استفاده شده است.

اتاق خوبا با کاغذ دیواری سبز

اگر نمیخواهید تمام دیوارهای اتاق خواب را کاغذ دیواری کنید پینهاد میکنیم فقط دیوار پشت تختخواب را کاغذ دیواری کنید. اگر این کاغذ دیواری طرح هایی شلوغ داشته باشد میتواند جلوه‌ی بسیار زیبایی به اتاق دهد.

2- لامپ های آویز اطراف اتاق

تختخواب بعنوان المان اصلی در وسط اتاق قرار گرفته و در کنار آن دو لامپ آویز زیبا قرار گرفته است. با وجود نمایی شیکی که دارند، هنر گرافیکی بالای تختخواب را به خوبی نشان میدهند. همچنین دقت کنید نورپردازی مناسب در اتاق خواب بسیار مهم میباشد.

لامپ آویز در طراحی اتاق خواب

3- جزئیات مناسب در طراحی اتاق خواب

شاید بیشتر مردم آرزو دارند اتاقی بزرگ و جادار داشته باشند. در این آپارتمان یک لوستر و آینه بزرگ فضایی مطبوع و آزاد ایجاد کرده است.

 

طراحی اتاق خواب

4- ظاهر یکپارچه طراحی اتاق خواب

انتخاب یک رنگ روشن راهی آسان برای بزرگ نشان دادن فضا هست و همچنین از نظر روانشناسی رنگ‌های سفید و صورتی آرامش بخش هستند و بهترین گزینه برای اتاق خواب میتواند باشد.

طراحی اتاق خواب

5- لایه بندی در طراحی اتاق خواب

لایه بندی در اتاق خواب و روی تختواب بسیار زیبا است. اینکار باعث به روز نشان دادن فضا میشود و همینطور حس دنج بودن را در فصل زمستان میدهد.

لایه بندی در اتاق خواب

6- جداسازی بخش‌های اتاق خواب

یکی از راه های خوب نظم دادن و جذاب کردن اتاق خواب بخش بندی بین میز کار و تختخواب و غیره است. برای اینکار میتوانید از پارتیشن ها استفاده کنید یا اگر اتاقتان کوچک است و امکان پارتیشن بندی ندارید میتوانید با تغییر پالت رنگی دیوار بخش بندی را القا کنید.

طراحی اتاق خواب
طراحی اتاق خواب

7-انتخاب رنگ

در انتخاب رنگ اتاق خواب شاید به این فکر کنید که رنگ مورد علاقتات برای رنگ آمیزی مناسب باشد ، اما استفاده از رنگ های روشن مانند : سفید ، صورتی و نباتی و رنگ هایی با تناژ کرم ، میتواند یک انتخاب مناسب برای رنگ آمیزی اتاق خواب باشد زیرا استفاده از این نوع رنگ ها از نظر روانشناسی باعث ایجاد آرامش در فضا میشود.

جدیدترین طرح‌های اتاق خواب